"Eräpäivän" ohittaneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Totta, kyllä sitä aika ylireagoiva ja herkkä taitaa olla [:D] Mutta laitetaan hormoonien piikkiin [:D] Eikä sillä, kyllä raja tulee kaikilla jossain vaiheessa vastaan kun kymmenet ihmiset kyselee ja arvostelee eikä ite mahda millekkään mitään ja on pikkasen ehkä sanoisinko MALTTAMATON itsekkin näkeen tulevan perheenjäsenen [:)]

iines* ymmärrän totaalisesti tunteesi. Itselläni on sentään laskettuunaikaan viel tasan kax viikkoa ja alan jo nyt olla malttamaton [:D] Onneksi sentään kaikki ei koko ajan kysele [:)]

Parasta ennen -päivä meni täälläkin jo. Eikä sitten kertakaikkisen yhtään mitään merkkiäkään siitä, että synnyttääkin pitäisi! On tosin ollut pitkään jo sellainen olo, että menee yli LA:n. Mutta ens viikolla sitten käynnistys, ellei sitä ennen päätä tulla ulos eli ei ole enää pitkä aika edessä. Nyt alkuviikoksi ainakin olis tekemistä vaikka kuinka, joten eiköhän ne päivät tässä kulu entiseen malliin. Onneksi melkeen kukaan ei soittele ja kysele, että joko joko joko...[:)]

Vihdoin saan aikaseksi "ilmoittautua" tänne eräpäivän ohittaneisiin.
Tällä hetkellä järkyttävässä flunssassa, joten en haluaisi vauvan syntyvän nyt pariin päivään. Mietin tuossa juuri, pitäisikö kysellä synnäriltä neuvoja, jos flunssa ei ala helpottamaan. Viime yönä meni yskiminen vaan pahemmaksi ja mulla on astma [8|]

Heips,

En oo kauheesti tänne kirjoitellut, lähinnä lueskellut muiden viestejä, mutta nyt oli pakko tulla kommentoimaan [:)]
Meillä oli lauantaina laskettu aika, eli eräpäivä meni meilläkin. Näitä "keinoja" on meillä nyt kokeiltu:

Lauantai-aamu alkoi järkyttävällä puhelulla, että miehen veli on joutunut sairaalaan (kaikki on nyt kuitenkin hyvin, mutta säikähdettiin pahan päiväisesti) No, sairaalareissun jälkeen lenkkeilyä, saunomista kylmän pyyhkeen kanssa ja kylmä-kuuma suihkuja. Saunan jälkeen lasi skumppaa (olipa muuten rikollinen olo juoda se [:D]) ja sitten koitettiin painella jaloista niitä vyöhyketerapia pisteitä, jotta saisi aikaan supistuksia.
Vähän juili alavatsalla ja selässä, mutta ei muuta...

Sunnuntai aamuna tuli vähän ruskeaa vuotoa (limatulppaa? jee!)
Ja eikun lenkkeillen "mummolaan" isänpäivän kahveille. Sen jälkeen suursiivous, pesin saunat ja kaikki lattialla kontaten juuriharjalla :D Sen jälkeen oli kyllä kipeä olo! Pienen lepäilyn jälkeen taas tunnin kävelylle, kovaa juilintaa. Sitten saunaan kylmän pyyhkeen kera, mutta juilinta loppui :( Loppuilta otettiin rennosti leffaa katsellen ja nukkumaan. Tänään aamulla vielä sitten ennen miehen töihin lähtöä se kolmas S, mutta ei vieläkään muita oireita kuin menkkamaista kipua. Sitä on tosin ollut jo pari viikkoa [>:]

Taitaapi olla niin, että ei ne vauvat pakottamalla tule. Nuo keinot saattaa auttaa ja nopeuttaa, jos olis synnytys muutenkin alkamassa. On kyllä ärsyttävää kun koko ajan tulee viestejä, että joko? joko? Tekis mieli vastata, että joo, mutta ei vaan jaksettu ilmoittaa!!! [:@] Vaikka hyväähän kaikki vaan tietysti tarkoittaa. Facebookissakin pitää pitää sitä chatti-ikkunaa kiinni, kun aina kun sinne kirjautuu niin alkaa kyselemiset joltain puolitutuilta (tekis mieli niillekkin vastata, että joo just synnytin ja sitten tulin vaan tänne facebookkiin heti [:D])
Niin ja varsinkin kun meille siis sanottiin jo syyskuun lopulla, että vauva on nyt ihan valmis ja saattaa periaatteessa tulla koska vaan, ihan lähtökuopissaan jo, niin sitten kun kerroin sen muutamalle, että tulee varmaan aijemmin, niin kiva se tässä nyt sitten selitellä, että eipä näy vielä [:D]

Mutta eiköhän se tästä. Nyt kyllä sovittiin miehen kanssa, että lopetetaan vippaskonstit, ja koitetaan vaan lepäillä ja ulkoilla ja ottaa muutenkin rennosti ja vaan ODOTTAA [:D] Voimia muillekkin!!!

Tiiättekö muuten mihin tuo perustuu tuo siivoaminen/saunan peseminen? Kontalla ollessaan vauva asettuu edulliseen asentoon lantioon nähden ja voi näin ollen edesauttaa sitä synnytyksen käynnistämistä.

Ajattelin, että tänään imuroin vaikka se on pitkään ollut miehen homma, mut siis pitääkö mun sitten imuroidakin kontaten [:D]

ALKUPERÄINEN: Säde

Ajattelin, että tänään imuroin vaikka se on pitkään ollut miehen homma, mut siis pitääkö mun sitten imuroidakin kontaten [:D]

Rupeat pesemään lattioita rätillä! [;)]

Ei kannata kontata, juuri mun neukkatäti varoitti kyykkymisistä liikaa, sen vauva oli ollu raivotarjonnassa vaikka kuin kauan ja sitten ku se yritti itte saada käynnistymään niin vauva käännähti ympäri. Eteenpäin kun oikein kumartelee niin silloin vauvan on helppo heittää kuperkeikkaa....

mulla irtosi yöllä limatulppa! tänään kolottanut kylkiä ja selkää ja harkkasupparit olleet erilaisia kuin aikaisemmin. jospa tää tarkottais jotain! kohta neuvolaan, katotaan mitä täti sanoo!

Toivottavasti Tulitikulla alkaa pian tapahtua![:)] Täällä odotellaan yhä edes jotain oireita, mutta kun ei särje, ei kolota, ei supista niin että sattuis, ei tule limatulppaa, lapsivettä, ei yhtään mitään!

Ihanaa, flunssa alkaa olla ohi...nyt ois vauveli taas tervetullut [:)]

Täällä supisteluita, jomotuksia ja juilintoja on vähän liiankin kanssa, mutta eivät vain tunnu johtavan mihinkään. Joka ilta supistelee monta tuntia 15-30 min. välein, välillä kipeästi. Päivälläkin vatsa ihan kireä koko ajan. Valkovuotoa lirahtelee varsinkin kun yskittää. Jotenkin tuntuu, ettei vauva tahdo vielä tälläkään viikolla syntyä, kisaväsymystä ilmassa [:D]

myttö78, ihan kuin olis lukenu omaa textiään. Minäki olen täällä manannun tuota valkovuotoa, kun yskii niin tuntuu, että housuihinsa pissais [:D] olen ollu ihan ärsyyntyny noista lantiopohjalihas jumppa ym. jumppa vinkeistä joita pursuaa ihan joka paikasta ja kun on alkanu ärsyttää, niin en sitte ole mitään jumppaa harrastanu.. Katsotaampa kostautuuko se ja alanko mä pissiä housuihini [:D]

No niin, minäkin voin ilmoittautua tänne eräpäivän ohittaneisiin. Raskausviikkoja on nyt takana 40+1. Argh, mä olin ihan varma, että tää kyllä syntyy aikaisemmin kun esikoinen meni viikoille 41+6. Mutta näin se homma etenee. Ei mitään tuntemuksia. Tosin mulla on myös toi valkovuoto lisääntynyt. Tänä aamunakin housut oli kyllä aikas märät, yöks[:@]. Muuten on kyllä loistava olo. Jotenkin on jopa vaikea uskoa, että tässä ollaan näin pitkällä. Mä aina yritän kuvitella, minkälainen otus tuolta vatsasta tulee. Kumman näköinen se on vai onko kopio isoveljestään. Ainakin 4D ultran kuvat ovat kuin identtiset veljensä kanssa. Meillä on muutenkin niin, että mies on vaalea ja sinisilmäinen ja minä tumma ja ruskeasilmäinen. Esikoinen on vaalea sinisilmäinen kuin isänsäkin ja heillä molemmilla on vain yksi hymykuoppa samalla puolella. Saa nähdä mikä tästä sitten tulee[:D].
Jotenkin mä toivoisin, että tää päättäis syntyä ensi viikolla mun nimipäivänä. Se olis aika hauska yhteensattuma, kun tuo esikoinen syntyi mun syntymäpäivänä[:D]

Huomenna käynnistykseen.. [:D] IIKS JA APUA! MUTTA IHANAA IHANAA Kohta on nyytti sylissä!!!

Jännittää vaan kovasti kun eilen selvisi, että kohdunkaulaa jäljellä vielä 2cm eikä oikeen mitään muutakaan tapahtunut alakerrassa [:(]

Tänään teen vaan kaikkea mitä huvittaa ja lötköilen ja koitan rentoutua, mutta veikkaampa, ettei tuu uni silmään yöllä [:D]
Käytiin eilen vielä miehen kanssa leffassa ja huomenna aamulla mennään hotelliaamiaiselle ennen sitä. Vauvautuneet ystävät neuvoi kovasti, että täytyy ottaa ilo irti viimeisistä kahdenkeskisistä hetkistä vähään aikaan [;)]

Alkakaas puristaa niitä penikoita nyt ulos, viimesetki panttaajat. Teillon tää pv aikaa enää [:D]

Juu niin ois, eräpäivä ylitetty myös täällä [:)] Taitavat muutamat marrasmurut haluta syntyä vasta joulukuun puolella.
No ompas saanu taas tänäänkin jotain aikaan, leivoin suklaamuffineja, leipää ja pasteijoita. Nam [:)]

Mä ilmeesesti oon edelleenkin se ainut, joka tahtoisi vuavamasun vielä pitää [:D]
Täällä mennään viikoilla 40+5 ja ilmeesesti käynnistämähän ens tiistaina mikäli ei muuten ulos tule.
Ei oikeen merkkiäkään mistään paitsi viimeiset parisen päivää mennyt aikalailla 24/7 armottoman mahakivun kouris. Maha on alituiseen siis kipiänä, samoon alaselkä ja muutaman minuutin välein tulee rajumpi kipu ja taas hellittää muutamien sekunttien päästä. Tälläästä ollut nyt pari vuorokautta putkeen. Soittelin jokin aika sitten kätilölle ja ilmeesesti nää on ennakoivia supistuksia, joiden on hyvä jo tullakin kun se eräpäivä on ohitte jo mennyt eikä ennemmin oo liiemmin supistuksia tullut eli kohdunkaulakin on vielä epäkypsä.
Eihän tääkään mitään nannaa ole mutta ei millään tahtoisi vielä vauvavattasta luopua [&:] Noh, eiköhän se pikoohin selviä, että kuinka kauan tässä viä yhtenä kappaleena ollahan.

Elizabeth, no saat sitte vauvan tilalle [:)] itse täällä oottelen jo malttamattomana, mutten läheskään niin malttamattomana kuin kaikki tuttavat, jotka jaksaa laittaa viestiä ja soittaa joka päivä ja jos itse soitan jollekin, niin ekana ne kysyy, että joko vauva on syntyny [:D]
Tänään ja viime yönä ollu sellaisia tuntemuksia, että kyllä se pian syntyy [:)]

Takaisin