Epätoivoinen josko-kuitenkin raskaana

Naapantuura

Oman äänensä löytänyt
Vuosi yrittämistä takana ja huomaan olevani jo epätoivoinen ja jop järjenvastainen raskaushaaveitteni kanssa. Tuoreessa muistissa on ensimmäinen toivon hippunen, menkat olivat ekaa kertaa myöhässä. Omasta mielestäni olin tuntenut raskausoireita ja myös tunne siitä, että olen raskaana oli todella vahva. Menkat kuitenkin alkoivat pari päivää myöhässä todella voimakkaiden kipujen ja alavatsan sekä -selän polttelulla. Epäilin alkuraskauden keskenmenoa ja tein raskaustestin saadakseni selville, että onko kyse siitä vai mistä. Testi oli negatiivinen. Kivut olivat niin voimakkaat, että kävin lääkärissä. Eivät he sanoneet asiaaan juuri mitään muuta kuin että on epätodennäköistä, että kyseessä olisi keskenmeno tai ainakaan raskaus sillä testi oli negatiivinen ja vuotokin on alkanut. Näin kai sitten. Yritin hyväksyä asian. Nyt olen kuitenkin viettänyt koko päivän koneella valemenkoista lukien ja etsinyt toivon kipinää siitä, että josko kuitenkin olisin raskaana. Raskaus ei vain vielä näkynyt testissä ja kyseessä olisi valemenkat... Epätoivoista, eikä totta? Järki sanoo, että uutta yritystä vaan kehiin, mutta mieli väittää toisin. Tissitkin on edelleen arat ja lisäksi on poikkeuksellisen runsasta turvotusta sekä ummetusta. Voi mielentepponen sentään!

Onko muilla raskaudesta haaveilevilla samanlaisia epätoivoisia josko-kuitenkin ajatuksia? On todella epätodennäköistä, että olisin raskaana. Eikö niin? Olkaa ystävällisiä ja pyyhkikää nämä turhan haaveilut pois mielestäni :)

HEI Naapantuura!

Ajatuksesi ovat niin tuttuja! täällä yritys aloitettu 1/2013 ja 6/2013 pcos diagnoosi. Eipä noita ajatuksia voi kukaan sun mielestäsi pyyhkiä... :/ mutta mu mielestä sun kandeis vaan keskittyä seuraavaan kieroon, toki voit tehdä testejä ja jos siellä ei rupea mitään näkymään niin uskottava se on jossai kohtia ;) Stemppiä yritykseeen!!

Kiitos stempeistä :)
Kyllä täällä ajatus on siirtynyt jo eteenpäin, mutta varmuuden vuoksi teen kuitenkin vielä uuden testin. Huonovointisuutta ja ihmeellisiä alavatsa tuntemuksia on kuitenkin edelleenkin... Onneksi mulla on gyne aika tulevana torstaina, niin saavat muutenkin tutkia nuo munasarjat ym. ettei niissä ole mitään häikkää. En ole kuitenkaan gynellä käynyt vielä näiden raskaushaaveiden tiimoilta.

Kuulostaa niin tutulta!

Täällä yritetty pikkukakkosta huhtikuusta asti, touko-kesäkuussa km n. rv 8. Nyt perjantaina juuri päättyivät kolmannet menkat keskenmenon jälkeen ja pieni epäilys että olisivat olleet jonkin sortin valemenkat. Se mistä näin päättelen, on ensinnäkin kierron lyhyys, vain 29pvää normaalin 35-40pvän sijaan. Lisäksi mulle on tyypillistä että ei oo juuri mitään tuntemuksia ennen menkkoja, mut menkkojen alkamispäivänä kovat alavatsakivut, joihin täytyy ottaa särkylääkettä. Sit tosi turvonnu olo, joka loppuu kun vuotokin loppuu. Vuoto normisti 5-7pvää veristä vuotoa + 2-4pvää rusehtavaa vuotoa.
Näitä menkkoja edelsi kummallisia alavatsatuntemuksia, joista mietin et enteileeköhän menkkoja, myöhäinen ovulaatio vai alkanut raskaus?... no "menkat" alkoivat, mutta ei MITÄÄN alavatsakipuja! Vuoto kesti 5pvää + 1 päivänä hyvin vähän rusehtavaa pikkuhousunsuojaan. Lisäksi vuoto oli aivan kirkkaanpunaista eikä sellaista tummaa "limaista" kuten normaalisti. Ja sit ihmetytti kun se turvonnut olo jäi päälle ja alavatsa ihan silminnähdenkin turvonnut. Nyt ollut parina päivänä ohimeneviä pahanolon aaltoja enemmän iltaa kohti ja paineen tunnetta alavatsalla. Tänään oon joutunut käydä tosi useasti pissalla...

Toinen puoli musta sanoo, et järki käteen, ne oli menkat en voi olla raskaana. Mut toinen puoli on aivan varma että oon paksuna....... Voi näitä mielen tepposia. Huomenna haen varmaan testin ja to aamuna testailen... Voi sitä pettymystä taas...

Hei Naksu. Ompas lohdullista kuulla, että muillakin on näitä valemenkka epäilyjä. Minulla oli itseasiassa vuoto kanssa normaalia kirkkaampaa. Minulle tosin selvisi eilisessä rutiinitähystyksessä, että minun umpisuolessa on jotain outoa ja tämä on varmasti myös todennäköinen kipujen aiheuttaja. Tuo outo löydös leikataan vielä syksyn aikana. Kivuille löytyi siis mahdollinen selitys, mutta ei se tietenkään noihin outoihin menkkoihin vaikuta. Onneksi tänään on aika gynelle, niin tulee tutkittua myös sekin osasto. Nyt tietysti tuon tulevan leikkauksen takia on hyvä, että kyseessä oli tavalliset menkat eikä vale sellaiset. Vauvaprojekti menee kuitenkin tauolle leikkauksesta toipumiseen saakka.

Peukkuja kuitenkin sinulle ja ilmoittele miten testin kanssa kävi :hello

Ja täytyy kyllä myöntää, että vaikka edelleen järki sanoo minulle, että ne olivat tavalliset menkat enkä ole raskaana, mutta jotenkin kuitenkin jossain joku vaisto edelleen väittää vastaan... Ja olisihan tuo aivan karmanlakien mukaista, että nyt kun olisi parempi etten olisi raskaana, niin tietysti juuri silloin sitä ollaan... Mutta onneksi on se gyne tänään!

Mie en kanssa ekaan pariin kiertoon meinannut millään uskoa, että en ole raskaana. Miulla tuon ongelman itse asiassa ratkaisi se että tilasin jättimäisen läjän liuskatestejä Kiinasta. Päätin että testaan vaikka joka päivä jos en muuten usko. Ei niitä testejä sit enää tarvinnutkaan niin usein, päin vastoin harvemmin.

Itselläni on todella epäsäännöllinen kierto ja kuitenkin yleensä useammin lyhyt kuin pitkä. Eka 38 päivän kierto olin jo varma että olen raskaana vaan enpä ollut. 45 päivän kierrolle uskoin että en ole kun lopulta tuhlasin digitestiin, "jos ne puoli tusinaa liuskatestiä ois ollu väärässä." Ei ollu.

Kannattaa antaa vaan noillekin ajatuksille lupa. Jos niitä vastaan yrittää tapella niin sen enemmän ja pidempään ne vaivaa. Loppuaikoina en sitten tehnyt noita testejä juuri ollenkaan.

Muutamien turhien testien jälkeen päätin, että nyt en tee enää yhtään testiä ennen kuin on kunnolla myöhässä. Viime viikkoina on kuitenkin käynyt mielessä tilata tukkupakkaus testejä ja testailla vaikka joka päivä! En niitä testejä sitten tilannut ja nyt saakin testitikut levätä kaupan hyllyillä minun osaltani jonkin aikaa. Viimeisetkin epäilyni karisi äsken sinne gynetuoliin... En päässyt vuodattamaan iloisen yllätyksen kyyneleitä UÄ-tutkimuksen yhteydessä. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, ei mitään elimellistä vikaa, totesi tohtori. Tästä on sitten hyvä jatkaa leikkaushaavojen parannuttua :thumleft

No negahan se testi täälläkin oli. Mut nyt ovis bongattu ja yritetty se myös hyödyntää, joten parin viikon päästä saa nähä pääseekö testaileen :)

Takaisin