Epäsäännöllinen kierto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nopis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nopis

Jostain jotain jo tietävä
Heippa! Jätin minipillerit pois huhtikuussa, ja nyt kp on 18 ( ollut aina epäsäännöllinen ) Menkat alkoi 8.8 -12.8, ja tuona päivänä kun ne loppu, niin olis laskurin mukaan pitänyt olla ovulaatio (eipä silti niihinkään niin luottamista ;) ) Illemmalla sitte vihlo alamaha hetken, ja tuli hieman haaleaa verta,kunnes se loppu kuin seinään,mietinkin tässä,että onko muita,joilla epäsäännöllinen kierto,mutta on silti tullut raskaaksi, vaikka ovulaatio on ollut heti menkkojen loputtua. Luinkin jostain,että on mahd. tulla raskaaksi kuukautisten aikaan/heti jälkeen,mutta harvoin sitä sitte kiinnittyy :/ Olisi hienoa jos sais jonkun näköstä vastausta tähän!  :)

Heissan! Itsellänikin on sama ongelma, kun kiertoni on aina ollut todella epäsäännöllinen jätettyäni e-pillerit. Jossakin vaiheessa jo epäilin että en voi tulla raskaaksi sen takia, kunnes sitten esikoinen saikin alkunsa.Hänestä plussasin vasta varmaan viikolla 6, koska en edes tiennyt/olettanut olevani raskaana juuri johtuen tuosta epäsäännöllisyydestä. Itselläni kun saattaa jäädä yhdet kuukautiset välistä kokonaan. Ja testejä olin tehnyt jo niin useasti luultuani olevani raskaana, että hermotkin meinasi mennä.Joten kun plussasin niin olin todella onneni kukkuloilla.Ja sitten rupesin jännittämään/pelkäämään sitä että vauvaa ei olisikaan ollenkaan, ja kun ultraankin pääsin vasta muutamanviikon päästä siitä kun soitin neuvolaan että olin plussannut niin joutu jänskäämään. Minulla oli silloin ennen plussausta kovia kramppeja, joita luulin kuukautiskivuiksi ja pientä tuhruvuotoa. Nyt olemme onnellisia pienen pojan vanhempia, mutta olemme päättäneet ruveta kokeilemaan josko toinen lapsi saisi alkunsa. Mutta saa nähdä kuinka helposti/vaikeasti tämä toinen saa alkunsa kun ensimmäisen kanssa meni vuodenpäivät, mikä ei kuulemma sekään ole edes vielä harvinaista. Kuukautisen tulivat nyt ensimmäistä kertaa raskauden ja synnytyksen jälkeen.
Toivottavasti tästä oli apua. En tiedä vastasinko ihan ohi aiheen.
Tsemppiä sinne!

Mamma1/11 kirjoitti:
Heissan! Itsellänikin on sama ongelma, kun kiertoni on aina ollut todella epäsäännöllinen jätettyäni e-pillerit. Jossakin vaiheessa jo epäilin että en voi tulla raskaaksi sen takia, kunnes sitten esikoinen saikin alkunsa.Hänestä plussasin vasta varmaan viikolla 6, koska en edes tiennyt/olettanut olevani raskaana juuri johtuen tuosta epäsäännöllisyydestä. Itselläni kun saattaa jäädä yhdet kuukautiset välistä kokonaan. Ja testejä olin tehnyt jo niin useasti luultuani olevani raskaana, että hermotkin meinasi mennä.Joten kun plussasin niin olin todella onneni kukkuloilla.Ja sitten rupesin jännittämään/pelkäämään sitä että vauvaa ei olisikaan ollenkaan, ja kun ultraankin pääsin vasta muutamanviikon päästä siitä kun soitin neuvolaan että olin plussannut niin joutu jänskäämään. Minulla oli silloin ennen plussausta kovia kramppeja, joita luulin kuukautiskivuiksi ja pientä tuhruvuotoa. Nyt olemme onnellisia pienen pojan vanhempia, mutta olemme päättäneet ruveta kokeilemaan josko toinen lapsi saisi alkunsa. Mutta saa nähdä kuinka helposti/vaikeasti tämä toinen saa alkunsa kun ensimmäisen kanssa meni vuodenpäivät, mikä ei kuulemma sekään ole edes vielä harvinaista. Kuukautisen tulivat nyt ensimmäistä kertaa raskauden ja synnytyksen jälkeen.
Toivottavasti tästä oli apua. En tiedä vastasinko ihan ohi aiheen.
Tsemppiä sinne!
Niin ja tosiaan en oikein edes tiedä tarkkaa ovulaation ajankohtaa itselläni. Toivottavasti ovistesteistä on apua....

Kiitos hurjasti vastauksestasi!! :) Toivottavasti teitä nyt onnistaa toisen kanssa! itellä oli viime kesänä keskenmeno ja en itsekkään edes huomannut olevani raskaana (juuri kun on epäsäännöllinen kierto) raskauteni sain silloin siis tietää vasta viikolla 11+4. Tarvii kokeilla ovistestejä jos niistä on jotain apua! Jännitän nyt sitten täällä , kunnes pääsen plussaamaan (:

Mamma 1/11, mulla aika sama tarina kuin sulla. Eli 1,5v ja hermot meni ennen kuin esikoinen sai alkunsa. Tein testin rv 7 niin että neuvolassakin ihmeteltiin kuinka myöhään otin yhteyttä :) Ja hirveä menettämisen pelko plussan jälkeen. Viikolla 18 uskalsin kertoa omille vanhemmilleni!

Mulla myös ekat menkat synnytyksen jälkeen kun 7kk oli kulunut. Imetän edelleen, korviketta ei ole annettu. En sitten tiedä paljonko tuo voi vaikuttaa kiertoon, mutta ekojen kiertojen väli oli 29 ja 33 päivää. Edelleen epäsäännöllistä kuten aiemminkin siis. Kuukauden verran ollut nyt Pikku2 toiveissa...

Ennen esikoista ehdin lopulta jo käydä lääkärillä. Lääkäri ultrasi munasarjat ja sanoi että normilta näyttää ja ovis tulossa. Muutama päivä tuosta käynnistä tärppäsi! Ehkä se tutkimus loi tarvittavan uskon?!

Hei! Minulla on aina ollut niin kauan kuin vaan muistan epäsäännöllinen kierto. lopetin pillerit heinäkuussa 2011 ja kahet menkat tuli suht normaalein välein, kuin pillereidenkin kanssa. Nyt on ongelmana se ettei menkkoja ole näkynyt sitten kesäkuun... Raskaana en ole se on testattu monet kerrat. Kärsinyt olen jo kuukauden  rintojen arkuudesta (aika minimissä tosin arkuus, mutta eivät koskaan ole ollut tämmöiset), alavatsan kipeydestä ja pistelyä, ilmavaivoista (pienistä onneksi) sekä pissalla tulee käytyä useammin kuin ennen (johtunee ehkä että juon kyllä enemmän kuin ennen) sekä välillä on paha olo. Olen kysellyt neuvolan suunnalta neuvoja, mutta totesivat että jos puoleen vuoteen ei menkkoja näy sitten asialle voi ja pitääkin jotain tehdä..
Ärsyttää tämä :)

Kroppa sekaisin pillereistä, mutta kyllä se ajan kanssa palautuu! : ) Itelle käynyt monen monta kertaa sama, eiköhän se ajan kanssa tasoitu ees hieman. : ) Itellä tosiaankin on ihan samanlaista ongelmaa..tosin rinnat tuntuu vaan painavilta,ei niin paljon herkiltä, ja alamaha kipee ja välissä todella kovaa kipua. mutta toivottavasti saat jonkun näkösen selvyyden!:  )

Itse kun aikoinani lopetin pillerit, niin tuli mitä ihmeellisimpiä oireita. Ne menivät ja tilalle tulivat todella epäsäännölliset kuukautiset. Kierto vaihteli 26 päivästä 56 päivään. No viime vuoden kesäkuussa ruvettiin sitten miettimään lapsen hankintaa ja marraskuussa tein positiivisen testin. Ei mitenkään erityisemmin siis edes yritetty. Nyt toiveissa pikku kakkonen, ensimmäiset kuuakutiset synnytyksen jälkeen alkoivat lokakuun lopussa ja olivat ihan vanhanlaiset.

no kuukautiset sitten tuli vihdoin ja viimen tässä tammikuussa :) valkovuodon tyylistä ruskeaa vuotoa on tullut parin päivän ajan jo marraskuussakin (lääkäri epäilikin että elimistön tapa käynnistää kuukautiset). Nyt viime kuukautisten alkamisesta on 20 päivää. Kohta viitisen päivää etovaa oloa ilmennyt, ei oksettavaa sekä nännit arat. Päänsärkyäkin ollut. Vielä tässä vaiheessa on turha innostua mahdollisuudesta olla raskaana, koska oireet voivat olla peräisin mistä tahansa. "kivut" mahassa on outoja, sillä tämmöistä en ole ennen juurikaan kokenut. Ihan kuin joku pilvi tms. pyörisi mahassa.
Kuukautiset ennen pillereitä epäsäännölliset ja niiden lopetuksen jälkeen nähtävästi jatkaa epäsäännöllisinä niin vaikea sanoa missä välissä sitä alkais testaileen vai alkaako ne kuukautiset vai mitä sitä tekis.. :)

Takaisin