Epäsäännöllinen kierto, vinkkejä?

Oisko kellään kokemusta epäsäännöllisestä kierrosta ja vinkkejä sen tasaamiseen?
Epäsäännöllinen kierto tarkoittaa usein sitä, että ovulaatiossa on jotain häiriötä. Kannattaa käydä gynekologilla, hän voi määrätä lääkkeitä kierron tueksi.
 
Täällä on kans epäsäännöllinen kierto ite olen yrittänyt säännöllistää kiertoa primoluteilla. Primoluteja olen saanut gynelta, kun olimme aikoinaan lapsettomuushoidoissa ja niitä edelleen on. Primolutit tuo itelle kierron katkasun ja kaikkille ei sovi primolut toisille käy paremmin terolut. Itse olen tässä hankkinu inocapseja sen pitäisi auttaa ovulaatioon ja pcos monirakkulaisiin munasarjoihin+kuukautishäiriöihin jospa ne auttaisi, mutta itse en oikein säännöllisesti ole lähiaikoina niitä syönyt. Jos joillain on jotain muita keinoja saada kierto tasantumaan ilman primoluteja tai gynejä vinkkejä otetaan vastaan.Muita keinoja en tiedä/keksi vinkata.
 
Subkliininen hypotyreoosi tai hypotyreoosi voi aiheuttaa epäsäännöllisen kierron. Ja mulla epäiltiin/todettiin se viime elokuussa, josta asti oon syöny tyroksiinia. Oma kierto ei kuitenkaan ole tasaantunut vielä, eli jotain muuta pitäisi keksiä.
Mutta vinkkinä muille, kannattaa tarvittaessa pyytää tsh, t4v arvojen tarkistus.
 
Takaisin
Top