Epäsäännöllen kuukautiskierto

Heitsu1996

Kunnioitettu kommentaattori
Kesäkuun äidit 2019
Hei. Miten pitkä kuukautiskierto on sinulla ollut, kun on epäsäännöllisesti tullut kuukautiset? Onko selvinnyt syy miksi näin? 3/19 edellinen synnytys ja siitä asti epäsäännöllinen kierto 10-150kp. Nyt mennään jo 152kp. Koskaan aiemmin ei ole ollu näin pitkää väliä :sad001 pcos viittaavat oireita on( lapsettomuus tausta, ylipaino, runsasta karvoitusta ja lapsettomuushoidoissa aikoinaan nähty rakkuloita) Olisiko mahdollista, että pcos tekisi näin pitkän välin? Kuukautisista olen käynnyt tk ja he tekivät lähetteen lähetteelle hylky, just tämän pcos tyyppisen tilan takia ja laihdutus määräys metfromiinin apuna käyttäen(olin jo aiemminkin painoa tiputtamassa ennen tätä määräystä)
 
PCOS voi hyvinkin olla syyllinen. Siinä hormonit ovat sekaisin, eikä kierto siksi toimi. Liiallinen karvankasvukin kertoo siitä, että hormonien väliset suhteet eivät ole oikeat. Painon pudottaminen voi saada hormonitoiminnan palautumaan normaalimmaksi.
 
PCOS-diagnoosi täällä ja menkat tulee vuodessa max 2-3kertaa luomusti. Mulla vaan ei ole ylipainoa, niin en juuri voi ite vaikuttaa tähän.
 
PCOS-diagnoosi täällä ja menkat tulee vuodessa max 2-3kertaa luomusti. Mulla vaan ei ole ylipainoa, niin en juuri voi ite vaikuttaa tähän.

Ei tarvitse olla ylipainoa, että on PCOS. Esim. ruokavaliolla voi itse vaikuttaa tuohon vakavuuteen vaikkei tiputtaisi painoa. mm. ruoan sokirin määrää kannattaa seurata tarkkaan ja jättää vaikka pois.
 
Kiitos vastauksista. Nyt ekaa viikkoa painoa tiputtamassa metformiinin kanssa ja kierto tottakai pyörii omassa maailmassa.
 
Takaisin
Top