Ensin keskenmeno, sitten tuulimuna. Kolmas kerta toden sanoo?

Eleanora: Täällä on ollut kyllä hyvä jakaa tunteita ja kuulla samanlaisessa tilanteessa olevan tuntoja. Minusta on tärkeää saada keskenmeno käsiteltyä ennen uutta raskautta. Aluksi oli kyllä todella raskasta keskenmenon jälkeen, nykyään onneksi isoimmat tunteet ja purkaukset ovat taakse jäänyttä elämää. Nykyään asia surettaa, mutta onneksi elämässä on kaikkea hyvääkin ja vielä on toivoa uudesta onnistuneesta raskaudesta.

Mielestäni oli kohtalon ivaa, että mieheni veli sai perheenlisäystä niin lähellä omaa laskettua aikaa, nyt ensimmäisen lapsemme laskettu aika on ohitettu ja alan toivomaan, että olen raskaana ennen tämän toisen raskauden laskettuta aikaa. Niin päivä on mielestäni helpompi kohdata, muutenkin luulen, että nämä päivät tulen muistamaan aina. Olenkin ajatellut, että ne voisivat olla meille sellaiset laastaripäivät jolloin muistelisimme meidän enkeli lapsiamme. <3 Minäkin olen kovasti toivonut aina raskaana olessani, että meille tulisi tyttö. Vaikka eihän sillä väliä ole, mutta jotenkin haluaisin enemmän tyttöä kuin poikaa. Nyt silti tuntuu, että olisi kumpi vaan niin ei olisi väliä. :)

Itsekkin menen ajatuksella, että eihän se ole itseltä pois jos toiset saavat lapsia, mutta silti sellaiset ihmiset jotka raskautuvat helposti ja saavat sitä hyömyä lapsen eivät voi tietää milti tuntuu kokea keskenmenoa tai puhumattakaan jos niitä kokee kaksi. Luulen, että jos joskus tulee se onnistunut raskaus ja saa oman pienen kotiin niin sitä osaa sitten enemmän vielä arvostaa. Itsellä nämä kokemukset ovat vaikuttaneet vahvasti elämänarvoihin. Enään pienet murheet eivät tunnu niin suurilta tai enään ei ole niin pinnallinenkaan kuin ennen. Koen, että olen kasvanut ihmisenä näiden keskenmenon myötä, jos siis jotain hyvääkin haluaa etsiä.

Gatusa: Sinua onkin koeteltu jo aivan liikaa! Kolme perättäistä keskenmenoa, onko keskenmenoillesi etsitty jotain syitä? Tilannettasi ei varmasti ole helpottanut kaavinnat. Voimia kovasti sinne, eihän näitä asioita pysty järjellä ymmärtämään. :´(
 
Täällä itse taustalla seurailen... samaan aikaanhan tuolla toisella puolen foorumia ensin oltiin.

Itsellä operaatio laihdutus menossa, ekat menkatkin oli jo tuossa aj yrittänyt ovulaatiota saada kiinni mutta eipä sitä vain näy.

Raskaana olevia on jokapuolella, miehen veljen vaimolla oli laskettu aika viiko sitten, nyt tässä odotellaan kuinka paljon menee yli ajan. Yrittää vain itse selvitä päivistä kun joku valittaa vauvankanssa olosta, lyhyistä yö unista, pissasta paidalla, lihomisesta raskauden vuoksi.... kyllä minä vain kaikki nuot ottaisin. Se ihmisten raskaudestaan/vauvasta valittaminen on pahempaa kuin raskaana olevien näkeminen. Varmaan sitä itsekin valittelisi... tämä facebookin ihme aika vain on avannut arjen vähän liikaa muiden kuulumisille ja vauvapäivityksille/kuville.

No ei kait sitä auta kuin jatkaa niitä lapsettomuushoitoja tästä sitten. ensi kierrosta clomit käyttöön.

Jaksamista meille kaikille. Toivon että tilanne olisi kaikille vuoden päästä jo hyvin erilainen
 
Gatusa: Voi ei, otan osaa! Kolme kertaa ja vielä noin lyhyen ajan sisään! Päivä kerrallaan siinä pitääkin mennä kun on tämä tilanne ja silloin itkeskellä kun on sille tarvetta. Mulla on onneks ihana mies, joka ymmärtää, että aina välillä tulee suru puseroon ja tarvetta olka päälle. Toivottavasti sinullakin on joku rinnalla, joka tukee tämän ajan läpi. Tuo kaavintakokemuskin tuntuu vielä tosi kamalalta... Eikö kolmen keskenmenon jälkeen yleensä jo aleta tutkia syyät? Toivottavasti ensi kerralla sinuakin onnistaa!

pikkutonttu: Olen ihan samaa mieltä, että keskenmeno pitää saada käsitellyksi ennen uutta raskautta. Varmasti nämä molemmat kokemukset kulkee siitä huolimatta mukana koko loppuiän. Ihana kun sanoit tuon, että on toivoa uudesta onnistuneesta raskaudesta. Mieheni lohdutti minua samoin juuri yksi ilta kun itkeskelin sen tuttavien vauvauutisien kuultuani, hän sanoi minulle "Meillä on paljon toivoa." Ja niinhän se on, on iso asia jo se, että raskaus on saatu alulle, kun moni odottaa sitäkin vuosikausia onnistumatta.
 
Niian: En huomannutkaan viimeksi viestiäsi. Ihan sama tunne välillä minullakin, että facebookin kautta tulee välillä omaan tietoisuuteen asioita, jotka satuttaa, joita ei aikaisemmin olisi välttämättä edes tiennyt. Nyt yksi ulkomainen tuttuni on rauhoittunut vauvakuviensa kanssa, toukokuussa kun lapsi syntyi oli melkein joka päivä kuva facebookissa, ja jokainen erikseen, ei jonain yhtenä albumina. Se oli välillä vähän rasittavaa. Voimia sinulle ja jaksa vielä toivoa.

Tänään satuin kuulemaan Christina Perrin laulun A thousand years. Vaikka laulu taitaa olla ihan perinteinen raskauslaulu, niin kertosäkeeseen pystyin yhtymään lapsikaipuuni kanssa:

I have died everyday waiting for you
Darling, don't be afraid, I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more
 
Niian: Ompas meillä samnalaiset tilanteet, kun meilläkin mieheni veljen vaimo sai juuri vauvan. Vauvan näkeminen ei tuntunut niin pahalta kuin itse aluksi ajattelin, eihän se meidän vauva kuitenkaan ollut. Kieltämättä kuitenkin ajatus siitä, että meidän ensimmäisen raskauden laskettu aika olisi ollut nyt elokuussa. Oliko teillä jo aiemmin lapsettomuushoidot kuvioissa mukana?

Eleonora:
Mielialat täällä tosiaan vähän menevät laidasta laitaan, mutta eikö se kuitenkin niin ole pakko olla, että kun kaksi kertaa ollaan onnistuttu raskautumaan niin pakko sen on onnistua vielä kolmannenkin kerran. Onneksi alku kierron pysyin vielä toiveikkaana, vaikka nyt ovulaation jälkeen on mieli ollut apea, kun jotenkin pelkää tulevaa mahdollista pettymistä. Kuinka monta kuukautta menee seuraavan raskauden alkuun? Toivoin niin hirmuisesti, että vielä tänä vuonna meitä onnistaa.  Kirjoittamasi laulun sanat kolahtavat myös täällä. :) Usko, että ne vanhemmat jotka saavat lapsensa vaikeamman kautta osaavat arvostaa vanhemmuuttaan erilailla kuin sellaiset jotka raskautuvat tuosta vain.

Piina viikko menossa, kun ensi viikolla olisi alku viikosta kuukautisten määrä alkaa, en millään jaksaisi enään odottaa. Tosin lupauduin ensi kuussa osallistua ystäväni kanssa puoli maratoniin. Ajattelin, että nyt olen treenannut ja uskon siihen pystyväni enkä halua jättää ilmottautumista väliin sen takia, että toivoisin olevani raskaana. En halua pysähtyä paikalleen, sen takia että odotan jotain enkä edes tiedä, saanko sitä mitä odotan. Olipas hassusti muotoiltu. :) Tietysti siis perun osallistumisen sikäli mikäli ihmeitä tapahtusi.

Ihana huomata, että ryhmän aloittajalle on ilmestynyt tuollainen ihana ticker. :) Onnea sinne! Ja toivon mukaan kolmas kerta toden sanoo. <3


 
Pikkutonttu: Clomit oli käytössä jo tuohon ensimmäiseen plussaukseen, niiden avulla saatiin tuo eka plussa. Nyt on toiset menkat menneet ja clomit aloitettiin tästä kierrosta (kokeiltiin yksi kerta luomuna ja eihän se tärpännyt...). Muutama päivä clomeja nyt syöty ja yritetään tasapainoilla tässä hormonimyrskyssä. Kohta sit pitää alkaa lakseen et minä päivinä pitäis harrastaa tuota yrittämistä. Yrittää pitää asian ettei se olisi suorittamista, mutta siltähän se tuntuu kun syödään läkkeitä ja lasketaan tarkkaan päiviä...

Jaksamista kaikille tähän pimeään sateiseen syksyyn!
 
Niian: Kieltämättä on hankalaa ottaa rennosti, kun samalla pitää vilkuilla kalenteria milloin pitäisi yrittää, että olisi edes siihen plussaan mahdollisuus. Clomien kanssa pitää varmaan tikuttaa ovulaatiota, jonka seurauksena joutuu tarkkailemaan ovulaatiota vielä enemmän. Tuntuu, että koko hommasta menee herkästi maku. Toivotaan teille pikaista uudelleen plussausta ja silloin ihan loppuun asti nautittua raskaus aikaa. :)
 
eli uutta on läähdetty näemmä yrittämään, toivottavasti onnistuu pian. ite toivon et pääsis mut menkat venyy ja venyy, nyt jotai 2vko vuotanu jo ni alkaa olla aikas heikko olo eli sellai reilu viikko oli ilman vuotoa ja sit alko menkat jotka ei näytä loppuvan, ens viikolla lääkäriin inshallah. nyt on sentään terveyskortti jolla saa puolee hintaa lääkärikäynnit tai murto-osa siitä mitä aiemmi piti maksaa. kun sais ittesä kuntoo... kiva päänsärky alkaa aina ku tulee verta, huomaa et anemia pahenee.
 
Takaisin
Top