Ensimmäiset liikkeet

elovena12

Silmät suurina ihmettelijä
Ajattelin aloittaa tällaisen viestiketjun, jossa voimme kertoa vauvan ensimmäiset liikkeet, jotka tuntuvat. :)

Olisi kiinnostava kuulla muiden elokuisten kokemuksia, ketkä ovat jo tunteneet ensimmäiset hipaisut ja sitten vielä hipaisuja oottelevien mietteitä :)

Itse en ole vielä tuntenut mitään, olenhan vasta 14 viikolla, mutta en malttaisi millään oottaa, että ne alkaisi ;)
 
Mä tunsin ensimmäiset liikkeet lauantaina viikkoja sillon 13 tasan, esikoista odotan. Niin jä olin tuolloin juonut tölkillisen kiellettyä mutta ah niiiin hyvää energiajuomaa.. pienikin siitä sit riemastu :) Nyt joka ilta muljahtelee illalla ennen nukkumaan menoa.
 
Ihana ketju! :)

Olin tuntevinani pikkuisen eilen tv:n ääressä löhöillessä. Aivan kuin ilmakupla olisi poksahtanut mahassa ja heti pian sama tuntui ihan toisella puolen kohtua. Myöhemmin illalla en sitten enää mitään havainnutkaan.
Viikkoja on nyt täynnä 15 ja ensimmäistä odotan.
 
Voih, olen kyllä niin kateellinen teille.. :) jos se meijänkin pikkunen alkais vaikka kohta tuntumaan.. tai voihan se olla et se nyt jo liikkunut niin että on tuntunut, mutta en ole hoksannut sitä vielä.. ilmoitan kyllä heti tähän ketjuun kun näin tapahtuu :) <3

Unohdin laittaa tuohon aloitus viestiin että minullakin ensimmäinen tulossa :)
 
Täällä kanssa kovasti odotellaan ekoja liikkeitä. Nyt kun on vähän pahoivoinnit helpottaneet, eikä vatsaakaan vielä kauheasti näy, olis kiva saada jotain "todisteita" siitä, että siellä joku kasvaa. Onneksi viikon päästä on neuvola, pääsis sydänääniä taas kuulemaan.

Ekaa odotan minäkin, enkä kyllä ole vielä luotettavasti voinut sanoa, että erottaisin oman vatsan toiminnan vauvan liikkeistä. :) Välillä tuntuu mukamas jotain "potkuja" ja muljuntaa, mutta yhtä hyvin voi olla, että oma vatsa siellä vaan kurnii tms. No, toivottavasti tässä joidenkin viikkojen jälkeen rupeaisi jotain selkeästi tuntemaan. Nyt siis 15+2.

Kärsivällisyyttä odotukseen meille kaikille!
 
Täälläkin on pari päivää pikku hipaisuja tuntunut :) Viikkoja nyt 14+2 ja toista odotan :) Esikoisesta tunsin vasta viikolla 18 ja selkeitä potkuja viikolla 22 :)
 
mie tunsin myös ensimmäisen elohiiren masussa viikon 13 lopulla :) sen jälkeen noin kerran viikossa ilmoitellut olemassa olostaan <3 ainakin toivon niin; ensimmäistä kun odotellaan niin ei kaikesta ole aivan varma..äidin kanssa kun asiasta juttelin niin mie olin juurikin samoilla viikoilla aloittanut elohiireilyn :D

ensi viikolla onkin onneksi taas jo neuvola, jos vaikka saisi nyt sydänäänet kuulumaan..viime kerralla ei lääkäri saanut kuulumaan kuin kaks yksittäistä lyöntiä ja ihme kyllä, silloin ei niin hirvittänyt eikä stressannut..nyt onkin sitten jo toinen ääni kellossa :) mutta ihan varmana kaikki on hyvin, turhaa pelkäilyä niin kuin yleensä :)
 
Ei vielä mitään "elonmerkkejä" muuta kuin kuullut sydänäänet ja Lidlin teen takaama pahoinvointi...toivottavasti pian!! RV 16.
 
Hei,
täällä ekat hipaisut ja "kuplinnat" tuntui kaks viikkoa sitten. Nyt siis rv 17 menossa ja toista odotetaan. Esikoisen liikehdinnän tunsin varmuudella joskus rv 18.

Ihana odotella millonka liikkeet tuntuu ihan masun päältä!
 
No nyt on täälläkin ensimmäiset liikkeen tuntunu <3 eilen pikkunen ilmoitti olemassa olostaan ja väreilyt tuntui massussa.. ensin alku illasta ja vielä ennen nukkumaan menoa.. eilen oli 15+5.. :)

Näitä lisää :)
 
Uskoisin myös että tunsin joku päivä sitten ekat liikkeet!
Ne on ollut juuri semmoisia hipaisuja ja "väreilyjä". Silloin sattuu huomaamaan, kun on paikallaan ja rauhassa. Mies odottaa innolla, että pääsisi tuntemaan liikkeet mahan päältä! Saa raukka kyllä vielä odottaa monta viikkoa...

Hommasin kotiin semmoisen Dopplerin ja sillä on ollut ihana kuunnalla sydänääniä aina silloin tällöin :) No joo monta kertaa viikossa... Mutta ihanaa se on anyway :D Ekoilla kerroilla en saanut sydänääniä kuulumaan, mutta en yllättävästi osannut asiasta stressata. Nyt sydänäänet löytyy muutamassa sekunnissa ja kyllä se "juna" (kuten mieheni siskon poika asian ilmaisi) siellä puksuttaa kovaa vauhtia menemään :) Sykkeet ollu yli 150 koko ajan. Miehellekin ollut mukavaa niitä kuunnella, kun ei muuten tuosta "olemassaolosta" pääse niin osalliseksi.
 
Täälläkin tuli eilen illalla sängyssä maatessa koettua ensimmäiset potkut ja ei niistä kyllä voinut erehtyä. Ihan selkeitä ne oli ja niitä tuli vähän eri kohtiin ja ihan epäsäännölliseen tahtiin. Tänään töissäkin istuessa alkoi sadella muksintaa ja minua alkoi ihan hymyilyttämään se mielikuva minivauvasta potkimassa tuolla masussa.

Masukin on pullahtanut tässä ihan viimeisen viikon kahden aikana ulos eikä sitä voi enää vetää millään ilveellä sisään. Samaten napa yrittää ampaista ulos kuopastaan, nyt jo! Tällä hetkellä siis rv 16+2 ja innolla odotan lisää muksintaa.

Meillä on huomenna vasta toinen neuvolakäynti ja innolla odottelen myöskin sydänäänten kuuntelua. :)
 
Täällä viikot 19+1 ja ekat liikkeet tunnistettu parisen viikkoa sitten! :) Kovin vilkkaalta on veijari vaikuttanut masussa, ainakin liikkeistä päätellen. Tosiaan laskettu aika olis 7.8, ja toinen tuloillaan, ensimmäinen meni kesken viime elokuulla viikoillta 19+3!! :( Eteenpäin on päästy ja nyt siis toista odotellaan ja mitä parhaimmassa kunnossa ollaan!
 
Täällä viikkoja 17+3 ja mun mielestä oon pientä kuplintaa hyvin epäsäännöllisin väliajoin tuntenut. Mutta esikoista kun odotan, niin en todellakaan menis vannomaan liikkeiden alkuperää. Eiköhän tässä lähiviikkoina jo kuitenkin saada selvyys onko mun tuntemukset olleet oikeat :) .
 
Täällä tuntuu nyt paljon popcornimaista "poksahtelua" mahassa, itse asiassa olen tuntenut tällaista jo muutaman viikon, mutten tiennyt että vauvelihan se on. Nyt tiedän :-)
 
Ihanaa kun alkaa pikkuisten olemassaolo jo tuntumaan vähän jokaisella.. ja piristää vielä kummasti nämä ihanat keväiset ja aurinkoiset päivät :) minäkin hankin meille tällä viikolla kotiin dopplerin niin ollaan mieheni kanssa kuunneltu sydänääniä vähän väliä ;) puolivälikin alkaa olla kohta monella tai sitten on jo saavutettu.

Täälläkin alkaa jo maha pömpöttää niin pahasti, että on jo vähän vaikeuksia työpaikalla piilotella.. jotkut on jo huomannu, joiltain on saanu pidettyä pimennossa ;)

Aurinkoisia kevät päiviä kaikille! :)
 
Mä tunsin ensimmäiset liikkeet viikolla 15. Kun 18 viikkoa oli täynnä, alkoi kunnon jytinät! Myös puolisoni tunsi ne, kun laittoi kämmenensä vatsalleni. Lapsi on meille ensimmäinen :)
 
Teijän pikkunenhan on sitte kunnolla alkannu elämöimään ;) mulla aina välillä vaan värinöitä.. jos se vaikka kohta alkais vähän enemmän ilmottelemaan itestään. Mulla tänään 18+6.
 
Mä tunsin ekat liikkeet rv 17+1 :) nyt potkii jo aika kovaa tai ainakin tunnen ne vatsan läpi.
Perjantaina rakenneultra, vähän jännittää :))
 
Takaisin
Top