Ensimmäiset liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Noopi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minakin olen tassa viikko, kaks sitten tajunnut ne kuplinnat vauvan liikkeiksi. Hauska se oli sitten tajuta! Aiemmin mulla tuntui ne liikket, tai vauva alkoi liikkumaan, kun menin makaamaan selalleen, jalatkin suoraksi, vaikka hieman epamiellyttava asento oli. Nyt naina paivina tunnen liikkeet jo ihan tassa istuessanikin [:)] Ihanaa!

Tunsin vauvan liikkeet ekan kerran 15. raskausviikolla, sellaista suloista pientä kuplimistahan se sillon vielä oli. Kunnon potkuja rupesi tuntumaan 20.-21. viikkojen paikkeilla. Nyt, viikolla 27, liikkeet ja potkut jopa näkyvät. :)

Tunsin tossa 12 rv: n paikkeilla kerran pientä kuplimista kättä vasten. Liekö olisi ollut vauva? Sen jälkeen ei ole tuntunut mitään. Nyt menossa viikko 15.

Piti tulla tarkentamaan, että olihan mulla sittenkin se istukka etuseinässä (ultrassa kertoivat keskiviikkona). Silti siis tunsin liikkeet 17+0 aivan selkeinä tökkäisynä. Ihmettelin tätä lekurille ja kysyin, että ovatko toiset ihmiset sitten tuntoherkempiä kuin toiset, kun jotkut tuntevat huomattavasti myöhemmin. Ei osannut sanoa siihen mitään, totesi vain, että voi olla (tyypillinen lääkärin vastaus [:D]).

Kertokaa miltä ne ekat potkut oikein tuntuvat? epäilen että onko tällä ja viime viikolla tuntemani tuntemukset sitä, sellaista kuin joku kutittaisi tai kaapisi vatsaa sisäpuolelta? Välillä tuntuu jopa semisti epämiellyttävältä, ei nyt satu, mutta vihlaisee. Päällepäin käteen ei tunnut mitään.

[:(] mä en tunne mitään... kai... välillä iltaisin olen tuntevinani jotain, mutta pistän ne mielikuvituksen piikkiin!
Onneksi on neuvola ylihuomenna niin saa kuulla ees sydänännet , kun välillä on sellanen olo että onko siellä vauvaa ollenkaan[&o]

Minä taas oon oikea läskiperse ja silti tunsin liikkeitä jo rv 16 ja jo viikolla rv 17 säännöllisesti että ei se ruumiinrakenne nyt voi kaikkea selittää [;)]

Miu82, kunhan kiusallani laitoin vain [:)] Joku veemäinen neuvolantäti joskus sanoi että lihavat ei välttämättä tunne liikkeitä niin hyvin. Ja itseasiassa viime neuvolakäynnillä se biatch ilmotti että mähän en välttämättä voi edes synnyttää alakautta kun oon niin PIENIKOKOINEN [:D] Mulla on siis ihan kauhee reppu jo tässä vaiheessa kun kuulemma oon niin lyhyt ettei tuolla jossain syvällä sisimmässäni oo tilaa kasvaa pituussuunnassa vaan kasvaa koko ajan ulospäin. Ja vaikka mulla on suht levee lantio niin terkan mukaan siellä ei silti välttämättä oo vauvalla tarpeeks tilaa tulla ulos, niin hän epäilee nimenomaan kuulemma tän mun ison vauvamahan takia. Kyllä pieni ihminen saa aina tuntea ittensä vähän hölmöksi neuvolassa kun ei mistään mitään ymmärrä [8|]

Mulla on kans hiukan vatsanpeitteitä omasta takaa [:D] MUTTA, eilen leffaa katsoessani pidin mahan päällä kättä ja niin se vaan vauveli potkas suoraan kämmeneen [:D] [:D] [:D] Rupesin mesoo miehelle ihan paniikissa että NYT SE POTKAS, OIKEESTI, NYT SE POTKAS [:D] Hihih, ei voinut laittaa enään ilmavaivojen piikkiin [:)]

Takaisin