Ensimmäiset liikkeet <3

Mulla vatsassa on koko ajan ihmeellisiä tuntemuksia. En sitten tiedä, onko liikkeitä vai ilmavaivoja. Nyt kuitenkin vasta 16+2. Neuvolan tätikin sanoi, että näin esikoista odottaessa liikkeet ehkä tuntuu, mutta niitä ei osaa erottaa kaikesta muusta vatsan toiminnasta :D

Esikoisesta tunsin ekat matomatiset liikkeet rv15+ ja nyt niitä saatto tulla ihan puolta viikkoa aiemmin ja eilen mies tunsi potkut läpi kun oikein alavatsaan tökki :) eilen rv 16+0 ja samoihin aikoihin tunsi esikoisen "potkut" :)

Nyt ehkä olen huomannut pieniä hipaisuja. mutta nekin tuntuvat vain sitten, jos makaan mahallani.

Voin siis niin yhä tehdä, sillä vaikka normaalimitoissa ja lapsivesimäärissä mennään, ei vatsa ole kasvanut juuri yhtään näkyväksi vielä. Toisaalta helppoa ja mukavaakin. Esikoisestakin alkoi raskaus näkyä vasta myöhään.

Tänään 19+0 mutta ekat erikoiset tuntemukset oli viikolla 17 +x. Sitten oli pitkään hiljaista ja vko 18+5 ja 6 tuntu ensin illalla semmosta pientä potkua ja eilen oikein kunnon muljahduksia. Mulla on istukka edessä, joten se ilmeisesti vaimentaa tuntemuksia. Mutta ne muljahdukset on hassuja, melkein painetta. Tuntuu, että välillä on kova meno päällä. Odotan kovasti että tuntisin ne säännöllisemmin ja kovemmin.

Mä tunsin ekan tönäisyn käteen tällä viikolla kun oli 16+. Nyt hirveä huoli kun pari päivää ollut hiljaista. Heikommin tuntuu tämä kolmonen kuin kakkonen ainakin toistaiseksi.

Liikkeitä on tuntunut jo useamman viikon, mutta voiko jo olla hikka ja voiko se tuntua...? Ihan kuin olis ollut sellasta tänään. Esikoisella oli masussa hikka tosi usein, mutta ei kait se nyt ihan näin aikaisin ollut. Nyt 19+5.

Mä ootan kovasti liikkeitä. Huomenna viikko20. En oo omasta mielestä tunten mitään. Viikko sitte kuulu sydänäänet lääkärissä. Mut nyt taas jännittää ja pelottaa kun mitään ei tunnu :(

Tällä viikolla on liikkeet selkeästi vahvistuneet, viimiset 3 päivää iltapäivästä/illasta kun olen paikallani, alkaa mahassa myllerrys. Muljahduksia, mitkä ei tunnu kauheen kivoille ja sit semmosta potkuttelua tosi alhaalla hiukan oikealla. Siellä se pieni harjottelee mooveja tulevaisuutta varten :)

Tällä viikolla on liikkeet selkeästi vahvistuneet, viimiset 3 päivää iltapäivästä/illasta kun olen paikallani, alkaa mahassa myllerrys. Muljahduksia, mitkä ei tunnu kauheen kivoille ja sit semmosta potkuttelua tosi alhaalla hiukan oikealla. Siellä se pieni harjottelee mooveja tulevaisuutta varten :)

En siis olekaan ainoa joka alkuun koki muljahtelut vähän epämiellyttävänä. Nyt niihin on joko tottunut tai ne on muuttuneet.

En siis olekaan ainoa joka alkuun koki muljahtelut vähän epämiellyttävänä. Nyt niihin on joko tottunut tai ne on muuttuneet.

Minust nuo liikkeet tuntuu kans vähän inholta, ihanaa kyllä kun liikkuu mut epämukavaa. :D

Oli todella epämukavaa, kun vauva myllersi tänäänki menemään koko iltapäivän, hassun tuntusta, miehen käskin tunnustelemaan, niin tuntui kuulemma käteen jo muutama tönäisy :)

Joo ei ne mustakaan erityisen miellyttäviltä oo tähän mennessä tuntunut, vaikka ihanaa ja huojentavaa onkin kun vähän edes liikkuu :) Mulla oli aluksi pientä kuplintaa ja nyt kummallisia muljahduksia, mutta vielä aika harvoin tuntuu ja saattaa olla useamman päivänkin hiljaista

Takaisin