ensimmäisen odotus

surina83

Silmät suurina ihmettelijä
Eli siis haluaisin lisätä itseni tänne, sillä tänään varmistui pienokaisen tulo[;)] pohjois-karjalasta olen, Mies on 24 vuotta ja minä 25v, ensimmäinen olisi siis tulossa ja kuukauden päivät yritettiin eli siis nopeasti otatti. Tänään oli ensimmäinen ultraääni jossa varmistui että olen menossa 6+3 ja siis laskettu aika olisi maaliskuun lopussa.
 
heippa! oli pakko testata osasinko laittaa ton "allekirjotuksen" [:D]
mitenkäs teillä on alkuraskaus aika mennyt? :) mulla on 20.8 torstaina ensimmäinen neuvola käynti , en malttais odottaa[:)]
 
Heips! Mulla alkuraskaus mennyt hyvin, ei oikeastaan ole paljon mitään tuntemuksia muuta kuin turvotusta ja rintojen aristusta.[:)] Meillä oli ensimmäinen ultra kun olin rv 6+3 ihan vaan sen takia kun piti varmistaa missä vaiheessa odotusta olen ja ensimmäinen neuvolakin oli tuolla samaisella viikolla..nyt vaan pitää odotella sitä että tulee rv 12 täyteen ja pääsee ultrassa näkemään pikkuisen:) Tuossa ekalla kerralla sillä näkyi jo sydämen lyönnit:) Jotenkin odottaa malttamattomana että se pikkuinen kasvaisi sen verran että liikkeet alkaisi tuntua, sillä nyt tällä hetkellä tämä odottaminen tuntuu jotenkin epätodelliselta kun ei ole edes pahoinvointia. Mitenkäs teidän raskaus on sujunut?
 
Hei kaikille!
Ilmoittaudun! Laskurien mukaan nyt menossa rv 7+6 ja la olisi 31.3.2010. Eka neuvola ois ens maanantaina eli 24.8. Mulle (27 v) ensimmäinen, miehelle (31 v) toinen lapsi, ja tuleva isoveli täyttää pian 5 vuotta. Innoissaan odottelemme pikku "Pähkinän" kehittymistä ja ensimmäisiä liikkeitä <3
Ehdimme yrittää 4:n oman kierron ajan, aikaisemmin olin käyttänyt hormonaalista ehkäisyä miltei 9 vuoden ajan, joista viimeiset 3 vuotta e-laastaria. Vaikka sitä kuinka yritti olla ajattelematta ja stressaamatta, niin aina oli hirmuinen pettymys, kun menkat sitten kuitenkin alkoivat.. Siksipä odottelinkin, että oli kulunut jo 32 päivää edellisistä menkoista, kunnes tein testin. Ja voi sitä riemun ja tärinän määrää, kun uskalsin katsoa tuloksen! Työmatka ei ole ikinä ollut niin ilon ja onnen tunteita täynnä :) miehelläkin oli vapaapäivä, mutta eipä saanut enää unta plussa-uutisen jälkeen 7 aamulla :D
Rinnat on todella arat olleet tämän koko ajan (jo ennen testiä oli erityisen kipeät rinnat) ja turvonneet ja "pinkeät" kuulemma ovat.. Painoakin on kyllä tullut jo pari kiloa, mutta johtunee siitä, että heti kun mahassa alkaa tyhjältä tuntumaan, tulee ellotus joka helpottaa kun syö jotain pientä.. Jatkuvasti tulee siis naposteltua.. :) Onneksi ei ole (vielä ainakaan) tullut enempää pahoinvointia. Väsymys on huomattava ja kahvi ei enää maistu (ennen meni helposti 5-8 kuppia päivässä, nyt hyvä että aamukahvin voi juoda).
Nyt vain eletään toivossa, että kaikki menee hyvin, ja keväällä meidän perheonnea täydentää pikkuinen käärö :)

Onnea muillekin odottajille!
 
Onnea Sommarillekin :) 
Meillä mennyt kaikki todella hyvin nyt 12. raskausviikko menossa. Ens viikolla voi jo huokaista helpotuksesta. Olisi se np-ultrakin ens viikon keskiviikkona. Mukava päästä kurkkaamaan masuun nyt kunnolla. Epävirallisesti jo neuvolassa kurkattiin kun oikein pyydettiin :) Ja huomenna pitäs mennä asuntoja tulevan isukin kanssa kattomaan. Kunpa löytyis sellanen sopiva pesä meidän perheelle.
Jahans, taitaa olla aika taas mennä vessaan ja syömään [&:]
 
Mun lapsellani ei ole isää! Tuo ukon roikale meinaa jättää viikset! Ei! Mulle ei sovi! Kalapuikko viikset pannaan!!!

Ai mitkä mielialanvaihtelut?
 
myö käytii eilen np ultrassa sie maha asukki liikku niin kovasti että.parikertaa olen joutunut oksentamassa muuten kaikki ok
 
tänään oli ensimmäinen neuvola käynti ja luultavasti viikkoja onkin hieman vähemmän(niin kuin osasin olettaakin..) ei saatu viellä sydänääniä kuuluville, mutta josko ensi viikolla sitten kuulisi hänet [:)] mitenkäs muiden loppukesä on sujunut? :)
 
Moi! mulla ensimmäinen raskaus ja 12. viikko menossa. Maanantaina oli eka ultra ja pikkune bailas kohdussa kauheesti, kädet ja jalat heilus hirveesti, oli kyl uskomaton kokemus :) toinen neuvola käynti on tän kuun lopussa ja laskettu aika on ennustettu maaliskuun lopulle :)
 
heipsis! meillä oli kanssa ensimmäinen ultra maanantaina[:)] aivan uskomattoman ihanaa nähdä pikkanen ja kuulla että kaikki on kunnossa <3 siellä se lääkärin mukaan nukkui ja joutui painelemaan masua niin että hän heräisi että saisi mitat otettua [:D] ja kyyneleet tuli silmiin kun kuuli viimeinkin pikkasen sydänäänet (3 kertaa neuvolassa jo yritetty eikä ikinä onnistunut kuulemaan kun oman sykkeen ).
seuraava ultra sattuukin samalle päivälle mun syntymäpäivän kanssa, nauroin hoitajalle että vuositarkastushan siinä sitten oikein tulee :D viellä olisi 4vk seuraavaan neuvolaan jossa sitten kuulee verikokeiden tulokset..

hyviä vointeja kaikille! [:)]
 
mulla tuli TYKSistä kirje että on 21-trisomian (Downin oireyhtymän) jonkunlainen suhderiski :( mutta ei kuitenkaan ole todettu  lisääntynyttä 21-trisomian riskiä ja että tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille.

pelästyin hirveesti tota kirjettä mut sit soittelin tädeille ja luin netistä ni ei tossa mitään oo kuulemma :)
ainakin toivon hartaasti näin :)
 
Heips! Myö käytiin koko perhe, siis mies minä ja masuasukki, siellä np-ultrassa 1,5 viikkoa sitten ja kätilö sanoi kaiken olevan ok, eikä niskapoimu turvotuksessa ollut mitään hälyttävää.Meillä pikkuinen vain istui risti-istunnassa ja muksi minua mahaan kun kätilö koitti ottaa mittoja. :) Mulle sanoivat vain siellä keskussairaalassa, että Kuopiosta ottaavat yhteyttä puhelimella jos verikokeissa on ollut jotain hälyttävää mutta ei tuolta onneksi ole soittoa tulllut.[:)] Minä olin rv 11 viikolla niin "hullu" että tilasin netistä kotidoplerin ja sillä olen sitten aina pikkuisen sydänääniä kuunnellut kun meinaa epätoivo iskeä. Vahvasti sen sydän kyllä siellä lyö, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa:) Siitä tuo kotidoppleri on hyvä kun sillä saa aina mielenrauhan itselleen, ainakin vielä kun liikkeet eivät tunnu.
 
Heh, miekin tilasin dopplerin :) Tässä sitä odotellaan saapuvaksi. Tänään pitäs kaiketi töihin mulle saapua... Soittais vaan työkaveri et se on tullu...
 
kuinkahan paljon toi kotidoppleri sitte maksaa? itekki vois harkita sellasen ostamista :)
 
Mun doppler ei ollu kun 62,90 ja sain siitä vielä 20% henkilökunta alennuksena. Olin varautunu sataseen mutta mukava yllätys tuo huomattavasti edullisempi hinta :) Tai siis en vielä sitä ole saanut, tuleekin vasta huomenna kun oli toisen myymälän varasto unohtanu lähettää sen! Grr! Saivat perjantaina hyvin vihaisen puhelun ;)
 
Takaisin
Top