Ensimmäinen ultra

leppäkerttu88

Silmät suurina ihmettelijä
Moi!
Plussasin viikko sitten ja varasin pari päivää myöhemmin myös neuvolakäynnin (22.9), viikkoja olis sillloin 8+0. Ultraäänitutkimusta en ole varannut vielä ja haluaisin nyt tietää että oletteko käyneet aina ennen neuvolakäyntiä yksityisellä ultrassa? Haluiaisin kyllä jo aikaisemmin tietää että sykkiikö sydan ja onks kaikki kunnossa mut lähi alueella ei oo yksityisi.... Esikoinen on siis tulossa  ja jännittää... :)
 
Kuinka aikasin ultrassa näkyy sydämen syke, muistaako joku? Muistelisin, ettei se ihan heti ekoilla viikoilla edes vielä näy.
Mutta siis kysymykseesi vastaus, me ollaan käyty vasta siinä 12 viikon ultrassa molemmista. Ja meilläpäin neuvolassa kuunnellaan ensimmäistä kertaa sydänäänetkin vasta noihin aikoihin, sitä ennen kun ne on kuulemma vaikea tai lähes mahoton saada neuvolan laitteilla kuuluviin.

Tsemppiä ja malttia ensimmäisiin viikkoihin, ne on ne pisimmät ja piinaavimmat! :)

Vielä lisäykseksi, että pahoinvoinnin alettua joskus 7.-8. viikoilla en oo tarvinnut muuta varmistusta vauvan elämiseen ja kasvamiseen, kun 24/7 pää pöntössä yrjöämisen. Kunhan ne raskausoireet kunnolla pääsee alkamaan, niin ainakin ite oon luottanu siihen että kaikki sillon kunnossa on. :)
 
Mekin käytiin vasta tuolloin np-ultrassa viikolla 12. Alkuviikot oli kyllä pitkiä, mutta sen jälkeen ne meneekin vauhdilla, kun on ekassa ultrassa käyty. Meillä kuunneltiin sydänäänet ekan kerran neuvolassa vasta viikon 16 tienoilla ja silloinkin se oli yhtä etsimistä, kun pieni kaveri meni karkuun sitä mukaan, mitä neuvolatäti tuli perässä.

Näkyisiköhän nuo sydänäänet siellä ultrassa sitten joskus viikoilla 7-8, en ole yhtään varma. Yksityisten sivuilta näkee, koska he suosittelevat tulemaan varhaisultraan, jotta siellä jotain näkyisikin jo. 

Tsemppiä sulle odotukseen =)
 
Meillä oli kunnan tarjoama varhaisultra rv 7+jotain, siellä pieni sydän pompotteli ihan selvästi. :) Sykkeitä ei tietenkään kuule vielä siinä vaiheessa, mutta syke näkyy ruudulla.

Mut juu ei tarvi käydä missään ultrassa ennen ekaa neuvolaa, ellei halua. Ja jos varhaisultraan pääsee niin seki on kai useimmiten vasta ekan ultran jälkeen tai samoihin aikoihin.. :) Yksityisellä voi tulla hieman kalliiksi se ultra, mutta jos haluaa nähä oman pikkuisen ni ehkä se on siinä kohtaa kuitenki pieni hinta loppujen lopuksi=)

Tsemppiä odotukseen!!!! <3
 
Me käytiin yksityisessä neuvolassa raskausviikolla 8+3 ja siellä se pienenpieni papu oli pienen sydämensä kera ja hienosti näky syke. Sen ultran perusteella vastasi viikkoja 7+0 ja se osu sitten lähemmäs np-ultrassa (rv 12+1) saatua laskettua aikaa :)

Mutta pakkohan sinne varhaisultraan ei oo mennä, meillä oli kyllä pakottava tarve nähdä et ei olla vainoharhasia
Mukavasti on muutenkin koko raskauden ajan ultrattu.

Tsemppiä raskauteen!!!!
 
Kun mä tässä tokassa raskaudessa varhaisultraa yksityiseltä (Diacor) varasin, niin mulle sanottiin että niiden laitteilla näkee sikiön alkaen rv 7. Kävin sitten ultrassa rv 8+6 ja sillon jo kuulu sydänäänet hyvin, mutta toki se sydämen syke ja se pieni lyövä sydän näkyy jo aiemminkin vaikka ääntä ei kuulu.
 
Esikoista odottaessa en käyny varhaisultrassa mutta tässä oli tuulimunaepäily jota verikoe ei pystyny täysin poissulkemaan enkä jaksanu hermostuksissani odottaa ultra-aikaa kunnalliselta joten menin yksityiselle. Kannatti!
 
Mä kävin kanssa yksityisellä ultrassa yhdeksännellä viikolla. Menin itseasiassa ihan muusta asiasta gynelle, ja kun se kuuli, että olen raskaana niin kysyi haluanko että ultrataan. Ja teki sen ihan käyntihinnalla (ajankäytön mukaan taisi veloitus mennä, eli ultra maksoi n. 20e lisää). Ihana gyne :)

Mulla ei ollu pahoinvointia juurikaan, joten oli tosi vaikea uskoa ja asennoitua siihen, että oikeesti oon raskaana. Se, että näki pikkuisen ultrassa, muutti koko maailman. Itkuhan siinä tuli :)
 
Kaks päivää ensimmäiseen ultraan, ja pää ei kestäisi enää odottaa.
Eilen en saanut kotidopplerilla sydänääniä kuulumaan. Pientä ruskeaa vuotoa tullut pyyhkiessä mutta vatsa ei ole ollut kipeä tai muuta.
Mitään raskausoireitakaan ei ole ollut viikko kausiin. Paitsi mielihalut ja rintojen arkuus.

Toivottavasti panikoin turhaan.
 
No moikka,
Mä kävin silloin raskauden ihan alussa varmistamassa viikot yksityisellä ultrassa, koska mulla on ollut aina heittelehtivät menkat ja en tarkkaan muistanut, että koska oli viimeeks ollu... Oli tosiaan ihanaa jo siinä vaiheessa nähdä pikkuinen, sydän jne. Jotenkin toi varmuuden siitä itselle, että siellä sitä tosiaan ollaan ja kyseessä ei ole tuulimunaraskaus. Eka normi ultrakin on jo takana ja se oli aivan mahtava kokemus: pikkuinen oli todella energisellä päällä hyppi ja pomppi, moikkaili useamman kerran jne jne. Nyt ootan innolla seuraavaa ultraa, jossa sitten näkyy jo kunnolla vauvan muodot (kyllä ekassakin näky, mutta oli vielä niin aikasta, että näytti vähä hassulta...).

Tsemppii odotusaikaan!
 
Takaisin
Top