Ensimmäinen ultra

kaput

Oman äänensä löytänyt
Hei,

kertoisiko joku ultra käynnistä? Millaista oli? Miten meni? Oliko ketään mukana? <3
Ensimmäinen ultra pitäisi olla tiistaina ja pikkusen jännittää :)
 
Tuolla neuvolakuulumisissa on monikin kertonut ultrakäynneistään. Voin toki vastata tässäkin ketjussa, että kävin viikko sitten ekassa ultrassa (tai oikeastaan se oli tavallaan toka, kun neuvolalääkärikäynnillä ultrattiin myös). Olin yksin ja käynnistä jäi miellyttävä tunne - itse asiassa olin niin liikuttunut nähtyäni pikkuisen, että itkin onnesta ajaessani kotiin. Ultrakäynnillä juteltiin ensin sairaanhoitajan kanssa vähän aikaa ja sitten ultrattiin. Se tapahtuu alakautta ja itse saa seurata televisioruudusta, mitä tapahtuu. Katsottiin, että sikiöllä on kaksi kättä, kaksi jalkaa, silmät, suu ja vatsalaukku sekä tietysti mitattiin se kuuluisa niskaturvotus. Käyntiin meni puolisen tuntia aikaa ja mukaan sai pari kuvaa pikkuisesta isukille esiteltäväksi.
 
Itsellä hyvinkin samanlainen kokemus kuin Silverillä, mutta ultraus tehtiin vatsan päältä, mistä itse ainakin olin positiivisesti yllättynyt! Riippuu siis näköjään ultrauspaikasta ja laitteista (itse Turun Medisonarissa). Kuvia sain myös ison pinon mukaan, niitä oli sitten kiva näyttää miehelle kotona, kun ei päässyt mukaan ultraan :).
 
Jokaisessa kolmessa raskaudessani on 12 viikon ultraus tehty vatsanpeitteiden läpi. Ja edelliskerralla oli siitä jotain puhetta ultraajan kanssa niin sanoi, että jos ei jostain syystä saada terpeeksi selkeätä kuvaa vatsan peitteiden läpi niin sitten alakautta. Mutta aina aloitetaan vatsalta. Näin siis Vaasassa. Ekaani odotin Helsingissä ja niin naisteklinikallakin tehtiin vatsan päältä.

Muuten ihan samat kokemusket kuin edellisislläkin kirjoittajilla.
 
Takaisin
Top