Ensimmäinen syntyi sektiolla, voiko toinen syntyä normaalisti alateitse?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Charmant
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Charmant

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei!
Täällä yksi odottaja joka jännittää synnytystä todella! Paljon.
Ensimmäinen lapsi meni 2vkoa yli ja käynnistettiin. Käynnistäminen oli todella kivuliasta ja 12h yritimme synnyttää mutta lapsi oli kasvotarjonassa enkä saanut ponnistaa. Tämän seurauksena minä ja lapsi molemmat 40 asteen kuumeessa ja leikkaus oli ainoa kun sujui hyvin, lukuunottamatta sitä kamalaa horkkaa sen jälkeen. Lapsi oli synnytyksen jälkeen 4pv tehohoidossa ja olimme viikon sairaalassa.
Voiko toinen lapsi syntyä normaalisti tämän kaiken jälkeen? Synnytykseen on aikaa vielä vaikka ja kuinka mutta ensimmäisen kauhukokemuksen jälkeen odotan sitä todella jännittyneenä.
Onko muita?

Eka synnytys kesti 17h, kunnes todettiin pysähtynyt avautumisvaihe. Tunti toisensa jälkeen kohdunsuu oli auki vain 5cm. Päädyttiin kiireelliseen sektioon, kun lapsen kunto romahti muutaman kerran ja sit olikin kiire. Jäi aika traumat. Mä menetin niin paljon verta ensin synnytyksessä ja sit vielä leikkauksessa.
Toisen lapsen kohdalla sanottiin, ettei mitään estettä alatiesynnytykselle. Jännitti ihan kamalasti ja merkkasivat sitten mun tietoihin, että heti leikataan, jos tilanne näyttää yhtään samalta.
Synnytys meni kätilön mielestä kuin suoraan oppikirjasta. Kesti 8h ja olin tosi tyytyväinen jälkikäteen, että sain kokea sen. Kolmas syntyi sektiolla virhetarjonnan takia. Nyt neljättä odotellessa mietityttää, että kuinkas nyt. Ensi viikolla on neuvolalääkäri ja yritän kysyä asiaa :joyful:

Esikoiseni syntyi kuolleena hätäsektiolla ja siitä synnytyksestä jäi isot traumat. Toisessa raskaudessa totesivat ettei alatiesynnytykselle oo estettä ja niin lapsi sitten tuli maailmaan 20 tunnin synnytyksen jälkeen.

Mulla eka syntyi kiireellisellä sektiolla ja toinen normaalisti alakautta. Kolmannen toivon saavani synnyttää alakautta mutta sittenhän sen näkee, että miten käy.

Takaisin