Ensimmäinen raskausoireesi?

Untamoinen

Puuhakas puhuja
Lokakuun äidit 2019
Huvikseni tein tällasen kyselyn tammikuisille, mutta ei tartte kuulua tammikuisiin vastatakseen :)
 
Palelu ja väsymys olivat ekat oireet, valitsin palelun kun kahta ei voinut :)
Yleensä ei tule paleltua, eli oli sillä tavalla selkeä oire.
 
Mulla tuli melkein kaikki yhdellä rytinällä 
Pahoinvointi,väsymys,palelu,rintojen arkuus ja siihen vielä finnit! Mikä sen ihanampaa 
 
Jep, palelu ja väsymys täälläkin ekat merkit tärpistä ;)
Ja heti seuraavaks noi finnit. Ihan järkkyä, miten paljon voi naama kukkia. Mulla kun ei normaalisti oo finnin finniä, niin nyt on sitte oikeen monen vuoden takaa :D
 
Ilmeisesti se oli pientä metallin makua suussa joskus viikoilla 3-4. Luulin tosin että kuvittelen taas kaiken ja plussasin vasta pari viikkoa metallin maistelun jälkeen. Aika oireettomasti tässä on muuten menty :)
 
Aina naureskelin sitä et joku vaan tietää et on raskaana, vaikkei mitään oireita tai muuta ole. No, arvatenkin mulle kävi just niin. En mä sitä kellekään sanonu mut joteski vaan tiesin. Mä en edes siinä kierrossa pelänny negaa niinku aiemmin. En yhtään.
Muita oireita ei sit ollukkaan
 
Pieniä alavatsatuntemuksia.....ja sitten samoin kuin aiemmassakin eli kääntelehtimistä ja unettomuutta öisin noin viikon ajan. Ekan yön kun valvoin 3 asti aattelin, että ehkäpä testi kannattaa tehdä ennen helatorstain grilli-iltamia :D
 
Kauheeta miten on jo nyt unohtanut, mutta mitään hirveen voimakkaita oireita ei heti alkuun ollut. Hyvin lieviä alavatsatuntemuksia, rinnat vähän arat ja turvonneet (olisi voinut johtua menkoista yhtä hyvin) ja päivää ennen menkkoja tulevaa itkukiukkua ei tullut. Ja lähinnä oli sellainen aavistus vain, vaikea selittää.
 
jos kuukautisten poisjääntiä ei oireeksi lasketa niin ei ollu mitään oireita. En tajunnu ensin tehhä ees testiäkään ennen kun aloin kalenteria selailemaan että melkeen 2 viikkoa on myöhässä.
 
Mulla tuntui olevan aika erikoinen aloitus tälle, kun samat raskausoireet tuntuivat jatkuvan nytkin, mitä oli viime raskaudessa ihan lopulla. Eli närästystä, turvotusta, lonkkakipua, väsymystä yms. Niin ja näiden lisäksi alavatsan nippailua. Pian plussauksen jälkeen ne hävisivät, paitsi tuo väsymys, ja vähän ajan päästä tilalle tuli etova olo.
 
Minua palelsi vaikka oli ihan normi lämmin toukokuinen sää ja ihmettelin kovasti koska minä en yleensä palele koskaan. Pari takkia piti olla ulkona päällä ja kotona oli villasukat ja paksu täkki ympärillä koko ajan. Iltaisin kun alko väsyttää iski ihan semmonen horkka. Aattelin ensin että mulle nousee kuume. Parin päivän jälkeen aloin miettimään että hetkonen, miksi mun menkat ei oo vieläkään tullu vaikka viikon verran on siltä tuntunut että ois alkamassa..
 
Takaisin
Top