Ensimmäinen raskaus, tuulimuna/tyhjä sikiöpussi...

Ensimmäinen <3

Silmät suurina ihmettelijä
Raskaalta tuntuu;( Torstaina aloin illalla vuotamaan verta, silloin viikkoja 9+2 täynnä..eilen perjantaina istuttiin sairaalassa, verta tuli enemmän ja kipujakin oli jo. Verta tuli muutamia klönttejä ja tiesin jo siinä vaiheessa varmasti, että vauva kuolee ellei vielä ole kuollut. Lääkäri ultras, verikokeita otettiin..
Ultrassa näkyi tyhjä ruskuaispussi, mutta lääkäri silti ihmetteli et kohtu on kiinni ja koska se oli kiinni, ei uskaltanut antaa vielä kohtua tyhjentäviä lääkkeitä. Sanoi silti että on todella todennäköistä et kyseessä on tuulimuna ja joku on pahasti vialla, koska alkio pitäisi näkyä jo tässä vaiheessa. Maanantaina pitää käydä uusissa verikokeissa, että varmistetaan hgg hormonin lasku ja keskenmeno, ja saan niitä lääkkeitä.

Tuntuu kamalalta, oon kokenut paljon menetyksiä elämässäni ja nyt tämä..Toki ei se yllätys pitäisi olla, ja kun tähän lapsen yrittämiseen alkoi, niin tiesi että monet raskauksista päättyy alussa. Silti se sattuu niin syvälle;( Ehdin jo kuvitella itseni äitinä, kuvitella meidät perheenä ja kaikkea. Itkin koko eilisen päivän ja olin niin väsynyt kaikkeen. En tiedä miten tästä jatketaan eteenpäin.Sairaalassa oltiin kannustavia ja valettiin uskoa siihen, että meillä kuitenkin täydet mahdollisuudet saada jatkossa terveitä lapsia. Ja että näin käy monille terveille ihmisille, kait joka 4. raskaus päättyy keskenmenoon, tavalla tai toisella...
 
Pystyn samaistumaan. Mulle kävi samoin 11. viikolla. Tyhjennyksestä on aikaa nyt 20 päivää. Se oli kamalampaa kuin oisin voinut kuvitella. Niin kivuliasta henkisesti ja fyysisesti. Aikaa on kulunut vasta vähän, mutta tuntuu etten varmaan koskaan pääse yli tästä pettymyksestä.

Voimia :Heartred
 
Anne voimia sinne. mulle kävi samoin3v. sitten eka ultra ja siellä vedettiin matto jalkojen alta ja 3.1210 kättärille tyhjennyspillereiden laittoon.Mulla ei ollut mitään oireitä mikä viittais keskenmenoon ja vko 12 oli menossa ja ois pitännä tulla jo ulos ite. Ois ollu jussi vauva mut luonto päätti toisin.
 
Tää onkin vähän vanha ketju, mut kirjottelen tänne silti. Mulla oli eka ultra 2 viikkoa sitten. Lääkäri totes et on kenties tuulimunaraskaus tämä, ensimmäinen raskaus. Kuitenki koska oireita ei oo ollu, niin viikon päästä ultraan uudestaan tarkistaa tilanne. Toisessa ultrassa eri lääkäri näkikin jotain siellä sikiöpussissa, mut ei osannu sanoa, onko jotain elävää vai jotain jäänteitä. Ja taas viikko odottelua ja nyt ens tiistaina menen taas ultraan ja katotaan tilanne. Mitään vuotoja ja kipuja ei tähän mennessä oo ollu. Jotain pientä rusehtavaa tuhrua saattaa tulla pyyhiessä, mut ei niin pal et sitä tulis esim. pikkuhousunsuojaan. Nyt meen vähän sekavin ajatuksin sinne seuraavaan ultraan, mut saa nähdä mitä sitten siellä näkyy.
 
Toivon valtavasti, että saisit hyviä uutisia! :Heartred

Itsellä tosiaan ensimmäinen raskaus päätti olla tuulimuna. Olen jo jotenkin päässyt asian yli, se ei ole ihan joka ilta enää mielessä. Uutta yritystä emme ole kuitenkaan vielä valmiita aloittamaan. Uskon, että näin sen kuului mennä ja tämä oli harjoittelukierros.

Toivotan kaikille saman kokeneille valtavasti voimia! Vaikka se aluksi tuntuukin siltä, että maailma pysähtyy, niin kyllä se maailma silti jatkaa joksuaan kaikesta huolimatta. En oikein osaa pukea ajatuksiani sanoiksi, mutta kaikkea hyvää teille, ketkä tätä luette.
 
tintshu tsemppiä ja toivottavast saat hyvi uutisia ultrassa, itellä on myös kokemusta vastaavasta ja on piinaavaa vaan odottaa mutta jos yhtään lohduttaa niin mulle sanottiin eka et tuulimuna tai keskenmeno ja sit löyty sydänäänet, valitettavasti mulla päätty kuitenki huonost mut tuttavalla oli sillai et sanottii että tuulimuna ja hiljattain ku oli kontrolli et katotaa onko kehitystä ni siellä oliki vahvat sydänäänet ja hyvinvoiva pienokainen.
 
Mulla ensimmäinen raskaus päättyi joulukuussa keskenmenoon joka selvisi nt-ultrassa. Olin käynyt yksityisellä rv 6+ ultrassa jossa kaikki oli hyvin ja sydänäänet näkyi sekä sikiö vastasi viikkoja. Seuraavassa ultrassa ei sitten enää löytynytkään sikiötä ollenkaan, vain kaksi tyhjää sikiöpussia :sad001

Mitään keskenmenon oireita ei ollut. Paitsi et ihan pieni tuhruvuoto oli alkanut muutamaa päivää ennen ultraa. Mut lääkäri sanoi ettei se vuoto ollut keskenmenovuotoa.

Itse mietin tuota asiaa monesti ja jotenkin pelko elää sisälläni vielä. Uusi raskaus ei ole vielä toistaiseksi tärpännyt mutta toivotaan et lähiaikoina tärppäisi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Freyja86: kokemuksesta voin sanoa,et tärppää,mul tärppäs 8kk:en jälkeen ja no men kesken mut sitten tärppäs 3x 10kk oottelun jälkeen ja tästä syntyi esikko.et älä tressaa kyllä joulukuuhun mennessä tärppää. Pidetään peukkuja :wink
 
Joo mulla oli nyt siinä kolmannessa ultrassa niin, ettei sydänääniä kuulunu. Sairaalassa annettiin eka pilleri mikä hajottaa sitä materiaalia ja avaa kohdunsuuta ja eilen aamulla otin Cytotec-pillerit. Tyhjennys tuli mut kivut jäi. Nyt toivon et ne menis pian ohi.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja se mikä jotenkin ihmetyttää, niin mulla ei oo mitään jälkitarkastusta. Missään vaihees ei oo otettu mitään verikokeita. Mistä tietää et kaik on ohi ja ok.. no soitan joka tapauksessa ens viikolla polille ja kyselen.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
tintshu: ei ollut mullakaan jälkitarkastusta,ja sen kaavintaan joutumisen takia olis ollu hyvä,jos olis ollu.Niihin aikoihin kun ilmeisesti olin 3x paksuna(2vko ennen plussaa) kävin MEHILÄISESSÄ papakokeessa ja siel katto paikat ja oli kuin mittään koskaan ois tehty.
 
Ymmärsin niin, että tuulimunassa sitä matskua ei ole kovin paljon, niin voidaan olettaa, että kaikki tulee ulos pillereiden avulla. Ei mullakaan ollu jälkitarkastusta muuten kun kk päästä otettiin raskaushormoonit ja nehän oli laskenut, niin kaikki ok.
 
Aivan. Joo mulla ei oo mitään tiedossa et otettais jotain kokei tms. Uskon kyl et olis kaik ok mut kun sitä tulee luettua noit mukavia tarinoita kun ei oo tullu kaik pois kahdel lääkeyrityskerral ja kaavintaan ja tulehdusta ym. Mut ei täs auta ku seurailla tilannetta.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top