Ensimmäinen neuvola ja sydänäänet

Hattivatti

Oman äänensä löytänyt
Hei !

Eli olisin sitä kysellyt onko teillä kuunneltu sydänäänet jo ensimmäisessä neuvolassa ? Jos kuunneltiin, kuuluiko ja kuinka pitkällä olit ? :)

Täällä yksi malttamaton esikoisen odottaja ja sillä kyselen. Itsellä eka neuvola vasta 14.8 ja silloin on rv 9+4, niin ajattelin jokohan kuuluisi.. :p
 
Mulla kuunneltiin sydänäänet toisella neuvola käynnillä, viikkoja 13 sillon :)
 
Mulla kuunneltiin myös toisella kerralla 12+2. Neuvolassa sanottiin ekalla kerralla 8+1, että ennen kun kymmenen viikkoa on täynnä, niin ei kuulu heidän laitteilla sydänäänet. Riippuu varmaan neuvolassa, miten toimivat sun kohdalla. Oon kuullut, että joissakin paikoissa kuuntelevat aikasemmin, mutta joissakin taas eivät liian aikaisin rupee kuuntelemaan, kun siinä sitten tulee huoli, jos niitä sydänääniä ei löydykään. Niiden löytäminen ei tuntunut olevan liian helppoa tuolloin 12+2 viikoillakaan.
 
Mulla kuunneltiin myös vasta toisella kerralla rv 17, eka neuvola oli tosin kesälomakauden vuoksi hiukan normaalia aikaisemmin jo rv 6+4
 
Hei kaikki!!!

Täällä plussattiin jokunen pvä sitten nyt vasta 4+1? Kk kierron mukaan ainakin. Soitin ja varasin ajan varhais UÄ:hän joka on 9.10 laskeskelin et oisin sillon rv6+0 täti luurin toisessa päässä laski viikot toisin vaikka toitotin et mun kierto ei todella ole se 28pvää ikinä ollut aina pitempi. Nyt pelottaa näkyykö siellä vielä mitään? Ruskuaispussi mahdollisesti? Mulla siis pcos joten raskautumiseen on jouduttu käyttämään terolut:tia sekä clomifem lääkevalmisteita. Esikoinen kyseessä ja ihka eka raskaus!
 
Ekalla kerralla kuunneltiin ja silloin 8+2, ei kuulunut. Kotona sain kuuluviin 8+6, mutta kyllä niitä sai silloin vielä etsiä / kaivaa!
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kuului eka käynnillä sydänäänet ja viikkoja oli silloin 9+2. Kaksi peruspessimistiä mietti onko siellä edes mitään ja kyllä tuli tippa linssiin kun sykkeet kuultiin.. :love2
 
Mulla ei saanut neuvolalääkäri sydänääniä kuulumaan, vaikka viikkoja oli 12+0. Hieman ehdin jo huolestuakin, kunnes lääkäri sitten laittoi uä-koneen päälle ja pääsi näkemään sikiön liikkuvan. Nt-ultrassa sanottiin vain, että kyllä sydänäänien olisi pitänyt kuulua kun ei ole istukkakaan edessä.

Ei kannata siis huolestua, jos ääniä ei saada kuulumaan, syitä voi olla monia! Itse taidan nyt pelätä sydänäänien etsimistä tulevilla neuvolakerroilla. Parempi, jos ei kuunneltaisi ollenkaan.
 
Täällä kans toisella kerralla. Ekalla ei edes kokeiltu, eikä varmaan olis kuulunukkaa vielä silloin. Kyllä se oli vaan ihana tunne kuulla ne ekan kerran :))
 
Takaisin
Top