Ensimmäinen kolmannes ohitettu!! <3 Miltä nyt tuntuu ??

Isabell

Näppärä viestien naputtelija
Eli siis kaikki tunteet, ajatukset ja oireet tänne :) Alkaako oireet pikkuhiljaa vähentymään tai katomaan, maha kasvamaan ? Täällä pahoinvointi on nyt ainakin tilapäisesti helpottunut, pariin aamuun ei ole tarvinnut pönttöä halailla :) Rinnat on edelleen arat, mutta muuten tuntuukin kaikki niin epätodelliselta ja ihanalta! Kai tämä raskaus alkaa tuntumaan todellisemmalta kun vatsa alkaa kasvamaan ( nyt pientä pömpötystä jo havaittavissa ) tai viimeistään sitten kun alkaa tuntemaan vauvan liikkeet! Oletteko kertoneet jo töissä ? Mä ajattelin ehkä antaa niiden ite huomata.. oon lomalla heinäkuun, niin töihin palatessa luulis jo mahaakin näkyvän ison työtakin alta ;)
 
Suoraan sanottuna ei vielä tunnu miltään. Emme uskalla iloita, vaan mennään ihan päivä kerrallaa periaatteella. Ei ole vielä kerrottukaan, kuin ihan muutamalle. Esim. isovanhemmat ei tiedä, enkä töissä kertonut myöskään. Olo on vielä niin epävarma. Kuitenkin olen ikäänkuin kokenut sekä keskenmenon että raskauden tässä samassa paketissa. En osaa vielä suhtautua asiaan juuri mitenkään. Eniten odotan seuraavaa ultraa elokuun alussa ja sit elokuun lopussa olevaa 4D-ultraa. Silloin jo liikkeetkin tuntuu ja voi ikäänkuin olla hieman varmempi asiasta. Harvoinpa sitä tällaista toivoo, mutta nyt on vain mielessä, että menisipä kesä nopeasti. Ajattelen myös varmasti sitä, että kahden suurinpiirtein terveen lapsen äitinä, onko enää mahdollista saada kolmas terve lapsi. Yleensä niitä vastoinkäymisiäkin elämä tuo eteen.
 
Olo on muuttunut aivan täysin oikeastaan ultran jälkeen kun viikkoja oli noin 13. Sen jälkeen odotin verikokeiden tulokset ja sitten olenkin ollut yhtä hymyä
Minusta jotenkin tuntuu, että ei mikään enää voi mennä mönkään!

Olen kertonut lähes kaikille joiden kanssa olen ollut tekemisissä. Tai ovat huomanneet tai kuulleet joltakin muulta. Töissä en ole kertonut, mutta varmasti osa jo arvaa.
 
Mä oon ihan pettynyt, kun ei tunnu juuri miltään. Eka vauva tulossa, niin olisin ottanut mielellään vähän enemmän oireita. Pahoinvointia ei ole ollut, väsymys helpotti sen 12 viikon jälkeen. Nyt on vaan vähän rinnat arat. Maha ja rinnat on kasvanut. Jotenkin odotan koko ajan enemmän. Odotan, että aika menisi nopeammin, että alkaisin tuntemaan liikkeet ja pääsisi rakenneultraan kurkistamaan, onko masussa kaikki ok.

Me ollaan kerrottu jo melkein kaikille. Kaikki on ottanut uutisen tosi ihanasti vastaan, jopa pomo, jolle kertomista kyllä jännitin.
 
ei kans oikeen tunnu miltään, välillä miettii jopa et onko tää edes totta, jos ei olis edes tätä väsymystä ni en varmaan edes jaksais uskoo. odotan kans et tulis elokuun puoliväli ja olis rakenneultra ja sais nähdä pienen. hirveen hitaasti tuntuu menevän aika.. 
mulla ei vanhemmat vielä tiedä, jotenki ei oo osannu kertoo ku ei ittekkään pysty viel uskoon, ehkä jos seuraavassa neuvolassa niitten koneet toimii niin et löytävät sydänäänet niin voi jo harkita kertomista, muuten jätän rakenneultraan asti..
 
Onneksi täällä vielä hieman huonoa oloa ja kipuja.. Muuten epäilisin keskenmenoo.. :D Alkuraskaus oli erittäin vaikea joten en odota helpompaa/oireetonta aikaa ollenkaan.. Vaikkakin ajatus 9kk tuskasta ym ei oikeasti kiinnosta.. :D Rv15+2 lasissa ja odotusta masun kasvuun.. Toisaalta, ehtiihän sitä mahaa ihmettelemään myöhemminkin.. Nyt vaan ajatus omassa navassa ollut jo niin kauan että sitä toivoisi mahan edes hieman kasvavan.. :) Meillä tietää kyl niinku about kaikki kaverit ja sukulaisetkin.. :) En malttanut olla hiljaa kun pitkän yrittämisen jälkeen vihdoin tärppäsi.. :) <3>
 
Välillä tuntuu ettei olisi raskaana ollenkaan, kun oireet on selvästi vähentyneet ( tosin silloin tällöin aamuisin joutuu vielä pönttöä halailla ) ! Maha ei ole vielä kasvanut, pömpöttää kyllä vähän ja varsinkin illalla on kauhee turvotus päällä :D Mutta harvemmilla kuulemma tässä vaiheessa vielä mahaa näkyykään.. Mulla kun on vielä taaksepäin kallistunut kohtu!
Tämän päivän "täsmälause" omilla sivuilla oli hyvä ja mieltä parantava :) Juuri tuosta tunteesta, ettei olisi raskaan ollenkaan, kun oireet häviävät eikä mahakaan tässä vaiheessa vielä näy. Reilu viikon päästä olisi sitten neuvola :)
 
Salmiakkisisu:  En sataprosenttisesti voi tietää miltä sinusta tuntuu, koska itselläni ei ole keskenmenoa taustalla. Mutta ajattelen hyvin samalla lailla. Kaksi ihanaa, täydellistä lasta jo tuossa rinnalla - uhmaanko kohtaloa kolmannen kanssa. Tuntuu kuin kaikki voisi mennä pieleen mikä hetki hyvänsä. Onneksi nuo kaksi myös pitää mut vauhdissa aina päiväsaikaan, niin niitä pelkoja ei ehdi miettiä liikaa. Vasta illalla, kun pitäisi pää painaa tyynyyn, niin muistaa olevansa raskaana ja pelot hiipivät alitajuntaan ja sitä kautta tuovat levottomia unia.
 
nyt alkaa vaan todellisemmalta tuntuun tämä ihana onnen tunne et meille on pikkukakkonen tulossa esikoisen ensiaskelten katsomista vja auriko taas pilkistää taivaalta mikä se olis tän mukavempaa niin ja ei yhtään pahoin vointia <3
 
Takaisin
Top