Ensimmäinen joulu ?

Joo ja löytyykö se normaalista maitohyllystä vai mistäpäin kauppaa?

Kiitos reseptistä! Täytyy kokeilla, jos vaan löydän oikean maidon :)
 

Mä olen ostanut kondensoitua maitoa sekä prismasta, että cittarista. Yleensä on tarjolla vaan tuota sokeroitua, ja sitä mäkin olen käyttänyt.

Se on siis säilyketölkki, löytyy sieltä muiden säilykkeiden kanssa samoilta hyllyiltä. Siitä tulee muuten myös tosi hyvää toffeeta emoticon

 
Madie, mä tein jo. Maito löyty sieltä etnisten ruokien osastolta ja on sellasta sokeroitua. Siis cittarista löysin ja on säilyketölkissä.
Mä tein niin, et puoleen tuli baileysta ja puoleen pähkinöitä. Ja laitoin sellasiin pieniin karamellivuokiin ja koristelin päältä. Nyt ne tuolla jäähtyy ulkona, nam!
Ja alkosta saa baileysta 0,5dl:n pullos mikä sopii just tohon puolikkaaseen satsiin jos ei muuten haluu sitä juoda.
Että kiitos Tweetylle ohjeesta!!!

Muoks. Nyt vasta huomasin, et Tweety oli jo Madieta auttanu. Mä oon ihan ulalla tääl uudel foorumillaemoticon (ja heh mikä hymiö)
 
Meillä vietetään vielä ainakin tää joulu perinteisen kaavan mukaan eli jouluaatto vietetään miehen vanhempien luona ja joulupäivä mun vanhempien luona (viime vuonna oli toisin päin). Meidän äidit häärää ruoat (kaikki perinteiset, nam!) valmiiks, meidän ei tartte muuta kuin nauttia ja rentoutua. Ohjelmaan kuuluu tietty sauna ja nykyään joulupukkikin tulee käymään kun pojan serkut on jo pukki-iässä.

Me ei ostella lahjoja ollenkaan aikuisille, ainoostaan lapsille. Ja tänä jouluna meidän pojan lahjat on vielä tosi vaatimattomat, eihän tuo niiden päälle ymmärrä vielä mitään. Tosiaan ne paketit on varmasti mielenkiintoisemmat rapinallaan, kuten Eemi jo kirjottelikin.

Ehkä sit ens jouluna hankitaan kotiin kuusi (sitä mä odotan kaikkein innokkaimmin!!!), mut varmaan edelleen vietetään tuollonki joulua vanhempien luona. Vaihdetaan osia sitte kun he eivät enää jaksa joulua järjestää:)
 

Laitettiin eilen illalla joulukuusi, vaihdettiin keittiöön jouluverhot ja laitettiin kynttilät ja koristeet paikoilleen. Kuusi tuoksuu ihanalta kun koristeena on aiemmin leivottuja pipareita silkinauhoissa.

Nyt on kotona ihan joulu, ihanaa emoticon

Tänään mies käy hakemassa kinkun, mä keitin eilen sinapin ja tein piparitaikinan jääkaappiin odottamaan Elsan päiväunia. 

 
Voi vitsi te jaksatte! Ihanaa! :)
Mä oon tosi laiska kaikessa itse tehtävässä, eli meillä ei oo kotona juuri mitään joulujuttuja. Kynttilöitä on joka puolella, mutta niitä tosin poltellaan ympäri vuoden muutenkin. Pieni pöytäkuusi hommattiin, muttei olla vielä ehditty koristella ja saattaapi jäädä koristelemattakin kun nyt äkkiseltään päätettiinkin lähteä jo tänään mun äitin luo. Siellä siis perinteisesti aina jouluisin käydään. Tänä vuonna miehen porukat lähtee (mikäli lentokentät avautuu...) Eurooppaan joulua viettämään (miehen äitin luo, joka siis siellä töiden puolesta asuu), joten heidän luonaan ei tänä jouluna käydä. Viime viikonloppuna käytiin jo juhlistamassa joulua mun isän luona (vanhemmat siis eronneet) ja tapanina mennään miehen tädin luo sukulounaalle.
Mun äiti hoitaa kaikki jouluvalmistelut, me voidaan vaan rentoutua ja nauttia. :) Aah, melkein viikon lepo! Varsinkin kun mun äiti on niin innoissaan tuosta meidän pikkuisesta, että jaksaa kannella ja viihdyttää sitä vaikka kuinka, saadaan rauhassa miehen kanssa käydä saunassa ja vaikka elokuvissa jos siltä tuntuu.
Me esitettiin toive kaikille sukulaisille, ettei hommaisi tytölle vielä mitään lahjoja, kun ei se niistä vielä ymmärrä eikä haluta mitään "ylimääräistä". Me kun ei haluta tytölle mitään valtavaa lelumäärää tms. Sanottiin, että jos jotain haluaa antaa, niin vaippoja menee aina. :) Niin ja onhan meillä se tili avattu tytölle, sinne ainakin mun äiti sanoi laittavansa.
 
Ensimmäinen joulu meni muuten ihan mukavasti, mutta aika lailla yöt ollu levottomia viime aikoina flunssan takia ja kun tuntui että flunssa helpottaa niin varmaan sai vatsavaivoja mun syömistä jouluruuista! Söin juustoja ja laatikoita ja seuraavana yönä Hugo söi monta kertaa ensin alkuyöstä ja sitten aamulla kuudelta ja yhdeksältä huusi ja lopulta söi itkun jälkeen. Ei ollu kuumetta ja räkäisyys minusta ohi. Posket ja leuka olivat helahtaneet punaisiksi, joten varmaan reagoi ruokiin luulisin. Plääh. Nukuttiin kyllä sikeät päikkärit mutta olis kiva jos jo tasaantus nää yöt taas... Mutta siis joulu muuten meni mainiosti :) 

Onko muilla jouluruoka näkyny vauvassa? 
 
Itse välttelin lanttulaatikkoa, en siis syönyt sitä hurjia määriä (tietysti sitä piti hieman maistaa). Lanttu kun kuulemma aiheuttaa helposti vatsavaivoja. Meilläkin tytön posket punoittavat hieman, eli jotain sopimatonta tuli syötyä. Bepanthen ja Lipolan auttavat, nyt on jo paljon paremmat.

Tuli jouluna huomattua, että Emilia on tottunut rauhaan ja hiljaisuuteen. Oltiin minun äitini luona aattona, ja siellä oli menoa ja meininkiä vähän enemmän. Tyttö oli kauhean itkuinen ja kiukkuinen. Ruokalevolle kun mentiin kolmestaan, niin hän hymyili ja jutteli, ja kun palasimme muiden pariin, itku alkoi lähes välittömästi. Tietysti lyhyeksi jääneet päiväunet vaikuttivat, ulos kun ei voinut laittaa ja sisällä ei osaa nukkua pitkiä unia.

Oli kaiken kaikkiaan vähän erilainen aatto, kun vauvan vuoksi ei ollut edellisten joulujen ultimate rentoutumista ja pelkkää löhöilyä :-)
 

Meidän joulu on mennyt ihan kivasti! Haettiin keskiviikkona kuusi (ihan oikea!) kotiin. Aikaisempina vuosina on ollut muovikuusi. Sekin on ihan kaunis, mutta nyt tuntui siltä että pitää saada oikea kuusi! Koristeltiin se aattona. Aattona mentiin mun vanhemmille syömään ja kahveille ja lahjat jaettiin siellä. Sitten vielä käytiin miehen isän ja vaarin kautta kotimatkalla. Poika jaksoi kuin hullu koko illan minimiunilla! Meni vasta 00 nukkumaan.

Joulupäivänä miehen äiti tuli sitten meille syömään ja oltiin myös jätetty osa lahjoista joulupäivälle niin tuli ikään kuin kaksi joulua! Eilen poika meni nukkumaan vasta puoli yksi. Toivottavasti ei jää tavaksi! Ei varmaan malttanut nukkua kun oli niin erilaista ja menoa ja meininkiä.

Tänään tulee sitten miehen isä (appiukko) käymään meillä ja syömään. Ihan rauhaisa ja mukava joulu tosiaan vaikka siivoukset ja laitot menikin ihan viime tippaan! Toffeetkin on vielä keittämättä... Tänään olis sitten tarkoitus. Pipareita leivoin aatonaattona, mutta kun oli väärä taikina niin ei tullut hyviä. Ovat vieläkin syömättä mikä on tosi ihme. Yleensä menevät tapaninpäivään mennessä.

 
Samoilla linjoilla Eemin kanssa. Ainakin meillä meni joulu ihan v***iks. Isäpuoli vetäs sitten kännit ja käyttäytyi niin ääliömäisesti että huh huh. Alkoholistiukki kun heivattiin muualle että saataisiin viettää raitis joulu niin tämä yksi valopää vetää kunnolla överiksi. Serkku joutui keuhkokuumeen takia sairaalaan ja auto temppuili -30 asteen pakkasessa. Joo en vietä enää ikinä joulua.
 
Aattoaamuna auton akku veti loparit...Eikä tietenkään enää mikään liike auki josta niitä saisi...webasto ei tietenkään toiminut ilman akkua joten autoa ei saanut käyntiin kun yöllä 30 raatii pakkasta...

miehen kaa otettiin yhteen aamusta asti kun "hän ei kerkee mitään tekemään kun on poika vahittavana", kun mä olin menossa iskän kaa viemään haudoille kynttilöitä kahen maissa ja olin palaamassa n klo 16 kotiin...Mä laitoin siis koko aamun ruoat valmiiksi ettei miehen tarvi kuin laittaa ne uuniin ja laittaa perunakattila liedelle päälle...Olin nekin kuorinut valmiiksi...

Sit loppui äkäily kun sanoin et mulla on samanlaista koko viikko kun se on töissä...välillä tulee väkisinkin hetkiä et joutuu poikaa huudattamaan hetken kun on joku kesken jota ei halua polttaa pohjaan...onneksi ei poika huuda kovin usein paljon, aika rauhallinen on...

Loppuaatto meni ihan ok...mies laittoi auton eteen lämminpuhaltimen päälle ja tunnin päästä saatiin auto sen verran käyntiin et sillä päsi eteenpäin...Tänään sitten akkuostoksille + polttoainelämmittimen huolto päälle...akku n 200 € huolto 400 € vissiin...

Meillä ei ollut sen kummempia ruokia...Laatikoita oli porkkana,- perunajauheliha,- ja maksalaatikko...Mun isä oli meillä aattoillan jottei tarvinnut olla yksin...poika oli rauhallienn ja tykkäsi katsella kovasti touhuilua...oli intoa täynnä kunavattiin yhdessä lahjoja...Vaikkakin ratosevat paperit kiinnostivat enemmän kuin lahjan sisältö-...
 
Meillä meni joulu taas tosi mukavasti. Olin varautunu et pojan kans saa yön valvoo / syöttää miljoona kertaa päivän hässäköiden jälkeen, mut normisti nukku. Jouluaaton jälkeisen yön poika nukku jopa eri huoneessa kun me ite, toimi kyllä kivasti. Taidetaan siirtää kotonaki poju kohta omaan huoneeseen nukkumaan...

Joululahjoja tuli onneks vielä tosi hilllitysti. En haluu et nurkat on täynnä jo ennenku poika ees oikeesti ymmärtää lelujen päälle.
 
Takaisin
Top