Tweety
Näppärä viestien naputtelija
Olisi hauska kuulla millaisia jouluperinteitä, tapoja ja-ruokia muilla on. Mitä on pakko olla? Kotona vai muualla? Meillehän Elsa on esikoinen, joten joulun vietto saa tänä vuonna uudenlaista merkitystä.
Joulu on aina ollut mieheni lempijuhla, ja olemme vuosien varrella yhdistelleet englantilaisia ja suomalaisia perinteitä (paitsi brittiruuassa ei ole mitään yhdistämistä, yök). Mutta meillä on paukkukaramelleja, joulusukat ripustettu ja sukkien lahjat avataan vasta joulupäivän aamuna.
Meillä on aina oikea joulukuusi, jonka koristeiden väri muutetaan joka vuosi, tänä vuonna on tummanpunaista ja pipareita.
Tänä vuonna tein kaikki joululahjat itse, kudoin kummeille ja mummeille huopatossut, tein heijastimia, villaisia pantoja ja lapasia. Lisäksi teemme aina itse makeisia joista osa menee lahjaksi, tänä vuonna tehdään pistaasi- ja baileysfudgeja ja kermatoffeita. Fudget jäähtyy juuri parvekkeella.
Mun suosikit on lanttulaatikko ja rosolli (ja rosolliin ei tule mastekurkkua eikä silliä), niitä on aina pakko olla. Sitten meillä tehdään sellaista makeaa, tummaa mallasleipää, pari kaveriakin laittaa aina tilauksen. Mä en pysty ostamaan mitään valmiina, olen hiukan ruokasnobi. Mun mielestä valmistaikinasta tehdyt piparit maistuu pahvile.
Makeista meillä on suklaata ja makeisia, ja koko kauppahallin vahvimmat ja pahimman hajuiset juustot
Tänä vuonna vietetään jouluaatto äitini luona, veljeni on Malesiassa töissä tänä jouluna - on outoa kun pikkuveikka ei ole paikalla. Käymme katsomassa joulurauhan julistuksen, sen jälkeen syömme riisipuuroa. Iltapäivällä käydään joulusaunassa ja kuuden aikaan aletaan syömään. Joulupäivän olemme kotona omana pikkuperheenä, ulkoillaan koirien kanssa ja katsotaan leffoja. Tapanina ravintolaväki on perinteisesti lähtenyt joukolla ulos ja käynyt nollaamassa pikkujoulut, taitaa jäädä multa väliin tänä vuonna =)