Ensimmäinen joulu

illu85

Kommentoinnin ninja
Heinäkuunmammat 2015
Joulukuun mammat 2017
Nyt kun joulukuu ja joulu kovaa vauhtia lähestyy niin oletteko jo suunnitelleet miten vietätte heinäkuisen ensimmäistä joulua? Mitä toivotte lahjaksi vauvalle?
Tämä tuli mieleeni ensinnäkin siksi kun eilen toinen kummitäteistä kyseli mitä hän voisi toimittaa joululahjaksi. Vaatteeista kyseli, mutta mies totesi että ei kyllä nyt taida ainakaan seuraavista koosta olla puutetta kun on sen verran saatu tai ainakaan ei osata sanoa mitä puuttuisi. Hormu vaikea on antaa ihmisille mitään joululahjatoiveita kun vaatteita periaatteessa on..
Itse joulunviettopaikkakin meillä on auki. Minä haluaisin viettää jouluaaton porukoilla koska siellä olisi myös sisko perheineen ja he todennäköisesti sitten seuraavan joulun olisivat toisaalla, mutta mies oli silleen että no kerkeehän sitä vielä miettimään..
 
Meiltäkin kovasti kyselty mitä poika toivoisi joululahjaksi ja vaatteita täälläkin kertynyt muutamasta suunnasta niin niitä ei kyllä tartteemalla tarvitsisi...:grin Sanottiin sitten että nokkamukeja poitsu on alkanut oppia käyttämään iltavellin yhteydessä niin niille kyllä tilaa löytyy! Myös erilaiset ruokailutarvikkeet, kuvakirjat ja äänikirjat ovat olleet 5 kuiselle toivelistalla. Nyt kun hän on alkanut kiinnittää paljon huomiota värikkäisiin kuviin ja ääniin niin eläin äänikirja voisi olla aika kiva :happy:
 
Me saadaan isovanhemmilta syöttötuolit. Toinen tulee meille kotiin ja toinen mun vanhempien luokse. Toisessa mummulassa on jo syöttötuoli :) Kummeilta ollaan pyydetty vaatteita. Tytöllä nyt 68 koon vaatteet käytössä ja nyt sit seuraavia kokoja meillä ei pahemmin oo vielä kertynyt, joten niitä sitten. Joulu vietetään molempien isovanhempien luona. Molemmat ois halunnut olla aaton omien vanhempiensa kanssa, mut ei se oikein onnistu... Joten varmaan tehdään niin et mennään aatonaattona mun vanhemmille, jotka asuu aika lähellä meitä ja sit aattona lähdetään puolenpäivän jälkeen miehen vanhemmille, jotka asuu n.200km päässä. Ens jouluna sit toivottavasti toisin päin :wink
 
Itsekin meinasin samaa kysellä kun on esim tuo paikka auki. Aikasemmin on aina vietelty jouluaatto omien perheiden luona ja kyläilty sitte muina pyhinä (ellei ole ollut iltavuorossa töissä) mutta nyt se ei niin kyllä onnistu..
Tuo syöttötuoli vois ollaki hyvä lahjatoive
 
Me ollaan ekaa kertaa joulu omana perheenä. :-) joulupäivänä käydään sitten kiertelemässä mummot ja tädit. Yleensä ollaan rampattu vähän joka paikassa aattona. Sekin vaikuttaa miten miehellä on ollut / on töitä. Syöttötuolia, lampaan taljaa ja lelukoria ollaan toivottu.
 
Me ollaan joulu kotona, kuten ollaan oltu monena vuonna aiemminkin. Vielä ei oo varmaa, ollaanko kolmistaan vai tuleeko miehen perhe meille, yleensä ovat tulleet.

Lahjatoiveita kysyy suku täälläkin, seuraavan koon vaatteita ja syöttötuolia on pyydetty.
 
Me ollaan seurusteltu yli 6 vuotta ja tehty alusta asti selväksi, että joka toinen jouluaatto ollaan meillä ja joka toinen jouluaatto miehen kotona. Välimatkaa ei onneksi ole kun n. 35km, joten joulupäiväksi mennään sitten aina toisen kotiin. Näin säästyy pähkäilyt missä ollaan joulusin ja molemmat pääsee käymään kotonaan :)
 
me ollaan oltu kahdeksana jouluna miehen kotona jouluaattona, ja sinne mennään (vielä) tänä joulunakin. miehen sisaruksilla on sen ikäisiä lapsia, että sinne tulee pukki, ja säästyy itse jouluruokien valmistamiselta :P sitten tulevaisuudessa ehkä toivoisin, että joulusta tulee vain meidän oman perheen rauhoittumishetki, kuten se on aikanaan omassa kotonani ollut. muualla vieraillaan sitten esimerkiksi tapaninpäivänä tai aaton aattona. odotan niin innolla kyllä joulua! ja vähän sitäkin että meidän vauva pääsee huomion keskipisteeksi nyt kun on eka pikkunen taas kuuteen vuoteen :wink

lahjaksi jos kysellään olen toivonut kuva/äänikirjoja, ja miksei erilaiset helistimet ja lelutkin olisi aika jees. vaatteita kanssa, mutta en ole varma minkä kokoisia pitäisi kuukauden päästä olla, kun nyt ollaan siirtyilty pikkuhiljaa 68 ja 74:siin..

ainut mikä tuossa anoppilajoulussa ärsyttää, on se että he ovat melkoisia materialisteja. toki tarkoittavat hyvää, mutta siinä talossa monesti määrä korvaa laadun. pojan serkulle, joka nyt on 10, tuntuu joka joulu olevan tärkeintä lahjojen määrä ja se, että on saanut niitä varmasti eniten porukasta... itse en haluaisi lastamme hukuttaa tavaroihin edes jouluna, vaikkakin nyt ensimmäisen joulun kun hän ei vielä ymmärrä annan mennä ihan läpi sormien :) osaan nimittäin olla vähän sellainen mielensäpahoittaja jos niikseen tulee :D
 
Jee, joulu! Mua jouluttaa kauheasti jo nyt :)

Me ollaan aiemmin aina vietetty jouluaatto mun vanhempieni luona ja tapaninpäivä anoppilassa, jos eivät ole olleet miehensä kanssa reissussa. Joulupäivä ollaan oltu sitten kotona ja kaksi viimeistä vuotta ollaan oltu kotona myös tapanina. Mutta nyt kun muutettiin toiselle puolelle Suomea, niin vietetään joulu ihan keskenämme omassa kodissa. Mulla tulee olemaan ikävä perhettäni - varsinkin kun äitini ja siskoni kanssa ollaan aika jouluinnostujia - mutta toisaalta on aivan ihanaa rauhoittua kotona ja ruveta luomaan niitä omia jouluperinteitä lapsille. Aiemminkin olen aina halunnut tehdä kaikki jouluruuat, kuuset ja koristelut myös omaan kotiin, joten nyt niistä saa sitten nauttiakin enemmän. Ollaan jo muutama vuosi puhuttu, että ehkä ensi jouluna ollaan vaan kotona, ja nyt kun meitä on kaksi aikuista, kolme lasta ja kolme koiraa, ei perheen siirtely ole mikään ihan triviaali temppu ;D

Mekin koitetaan pitää lahjat aika minimissä, itse ajateltiin hommata vauvoille ihan vaan unilelut, kun sellaisia ei ole tullut vielä hankittua. Oikeastaan ainoat hankinnat tällä hetkellä olisivat toinen manduca sekä syöttötuoli, mutta ne ovat sen verran hintavia, etten niitä halua isovanhemmilta toivoa. Ehkä jotkut pyjamat tms. voisivat olla kivat vauvoille, miehen puolelta taas odotan tulevan leluja, ihan sama mitä toivotaan :P
 
Isäntä kysyi eilen että haluaisinko jonkun hienon kellon lahjaksi. Vastasin että no en, ku mä haluan siittiöitä!!

Mulle on iskenyt älytön äiti-ihmisyys ja mun mielestä on ehdottoman tärkeää että saadaan tytölle pikkusisarus kaveriksi/tueksi/tappelupariksi jne! Muistan kuinka ite on tapellu 2v vanhemman isoveljen kanssa eikä se kivaa ollut mutta entäpäs ne hetket kun esim. vanhemmat tappeli (siis joku huutokisa, niitä oli paljon ennenku erosivat :D ) ni kyllä siinä oli onnellinen että se isoveli oli siinä samassa huoneessa kuuntelemassa samaa "pelottavaa" huutoa kun vanhemmat luuli että nukutaan jnejne.

Voisin ladella monta sivua syitä miksi toinen lapsi kannattaa/pitää hankkia enkä näe "negatiivisia puolia" kuin rahan menon kasvu ja vielä astetta väsyneempi äiti (ja iskä tietty). Isännän mielestä just nää kaks negsua on ne ratkasevat pointit miksi EI ENEMPÄÄ LAPSIA (ikinä!!!) :smiley-angry017


Huhhuh miten ihminen voi henkisesti kasvaa/muuttua lapsen myötä, oon just semmonen mamma mitä vielä vuosi sitten kattelin "joo musta ei tuu ikinä tommosta!!":smiley-ashamed005

Nii tää tais olla jouluketju.. Joo mulle siittiöitä joululahjaksi, tytölle oon toivonut mobilea pinnikseen ja muuta en oo osanukkaan toivoo.. noi ruokailuvälineet ja ruokalaput yms ois aika kova :cool01

Missä ollaan joulu? en todella tiedä, oma suku tahtois meidät pohjoseen (650km) mikä ei sinällään ois huono koska ukko tekee 8-16 tuntisia päiviä koko joulun ajan :sad001 Siitä vasta ilo repiäis kun ilmottais anopille että ei tulla sinne..o_O
 
Äääääääää anoppi sit hemmetti keksi, että hän lennättää meidät pohjoseen jouluks ja mennään kaikki hotelliin :smiley-angry019 mitä joulufiilistä siinä muka on???

Pohjoinen= trooppinen ilmasto YÖKKK
 
Aubrey , vaihdetaan paikkaa tuu sä tänne Suomen talveen (vettä räntää myrskyä kylmyyttä..yyyyh :S ) ni mä tuun kärsimään trooppisesta ilmastosta sun puolesta :P :hilarious:
 
Meil on tällä hetkellä isompi kämppä (omakotitalo) kuin kummankaan meiän vanhemmilla, joten mun äiti ja veljet ja mun miehen vanhemmat ja sisko tulee meille aatoksi, sitten joulupäivänä mennään mun isän luokse iltaa istumaan. Ihanaa päästä luomaan uusia, omia perinteitä :)

Lahjaksi isovanhemmat haluaa tytölle ostaa uuden kaukalon, rattaat ja telakan ja lapsen kummeille oon sanonu Brion mäyräkoiran, Disneyn klassikoita blu-rayna jne.

Oon kans niin jouluihminen ku olla ja voi, vaikken muuten talvesta tykkääkkään. Enää pari päivää ni saa mennä ihan sekaisin! :D
 
Aubrey , vaihdetaan paikkaa tuu sä tänne Suomen talveen (vettä räntää myrskyä kylmyyttä..yyyyh :S ) ni mä tuun kärsimään trooppisesta ilmastosta sun puolesta :p :hilarious:

Kyl se hymy kuule hyytyy ku ilmankosteus on joku 137%.

Nyt ehdotin, että eikö se äiti voi tulla meille, ni ei. Veljensä perhe ei oo tyttöä nähnyt, ni siksi pitää mennä sinne.. Huoh.

MeillÄ on muuten jo joulukuusi ollu koristeltuna pari viikkoa :D Yritin vängätä, että ei kun jouluaaton aamuna, mutta ei auttanu
 
Esikoisen jäljiltä noi lelujutut/ruokailuvälineet ym on suht hyvin hoidossa, mut Brion Klovnia nyt pyydettiin yhdeltä kummilta. Sit on tarvetta yöpuvuille, leggingseille, sit haluaisin tytölle oman Life Factoryn nokkapullon, ja oman tuttinauhan, kun nyt on tyytynyt veljen vanhoihin.. Lisäks hänelle yhdet lakanat, et olis niitäkin yhdet omat, eikä vaan veljen jo käyttämiä.. :)
 
meiltä ei oo kukaa toiveita kysyny, en pidä lahjoja niinkään tärkeenä :) onhan se lapselle sit kiva joskus ku tajuaa. mut ei esm. mikää kummiuden/isovanhemmuuden mitta :) varmaa jotaki tulee :) lähetetään teetetyt joulukortit sukulaisille ja ystäville, läheisille. mennään mun kottii ku viime vuonna oltii miehen
 
Me ollaan oltu tosi samoilla linjoilla, et mitään ei tarvii kenenkään antaa, mut varsinkin miehen puolen ihmisillä on taipumus ihan yliostaa lapsille kaikkea, niin ollaan todettu on parempi miettiä muutama sellainen juttu, mitä oikeasti tarvitaan, ja vastata kun kysyvät, kuin olla antamatta "vaihtoehtoja" ja saada triplaten kaikkea. Ollaan sentään päästy siitä jo sopuun, et aikuisille ei kukaan hanki mitään. :)
 
Mullekin miehen isoisä puheli, että mitäs tytölle joululahjaksi. En vastannut mitään, kun ei tarvita kun isoja juttuja enkä niitä viitsi heiltä pyytää. ahdistaa, kun tämä uusi suku on lahjakeskeistä taas. Mä ostan lahjan, jos sellaisen satun löytämään, itse en odota mitään enkä mieluiten halua just mitään turhaketta.. Esim viime vuonna sain kynsilakkoja, no enpä käytä :p Kivahan se tietysti on, että hyvää ovat aatelleet mutta olis nekin roposet voinu säästää :D
 
Meillä owen sama homma, jos (KUN) joku kysyy ni joku hyödyllinen sitte ettei tuu 'turhaketta'. Tyhmää ku mies tahtoo ostaa omalle ja veljensä perheelle kaikille joululahjat mutta mun perhettä ei oteta edes keskusteluun (asuvat kaukana)?? :D taidan ottaa tavaksi vähintään seuraavat 12v että molempien vanhemmat saa aina vuosikalenterin tytön kuvilla, eipä tarvii miettiä :P
 
Takaisin
Top