"Ensimmäinen" äitienpäivä

Rilmariel

Vauhtiin päässyt keskustelija
Elomammat 2017
Esikoista kun odotetaan, niin "virallisesti" ei vielä vietetä äitienpäivää, mutta ihanaa on kuitenkin, kun henkisesti tuntee jo olonsa äidiksi. :Heartred Ja ihan eri tavalla kuin silloin, kun se oli vielä haave vain. Mies teki juhla-aamiaisen anopille ja minulle, haki vieläpä pihalta kukkivia leskenlehtiä pöytään! Hedelmiä, juustoja, croisantteja ja muuta hyvää. Eleenä tosi ihana, vaikka en vielä halunnut itselleni mitään lahjoja ja ruusuja, kun kuitenkin on vielä suurin seikkailu edessä päin.

Ainoa mikä tätä päivää varjostaa, on oman äidin kommentit. Kun talvella kerrottiin raskaudesta, isäni vitsaili että minähän saan sitten tänä vuonna hemmotella miestä isäinpäivänä, mihin vastasin että saa se mies ensin hieman hemmotella minua toukokuussa. Äidin kommentti tähän oli töksäyttää suoraan, että "ethän sinä mikään äiti vielä silloin ole!" Äitini on ihminen, jonka elämän ainoat saavutukset ovat olleet mennä todella nuorena naimisiin ja kotiäitinä olo, joten hän useinkin arvostelee muita ihmisiä juuri niissä asioissa, kun ei muuta itsensä pönkittämistä ole. Mm. kaikki yli kaksikymppiset sinkut on "vannoutuneita vanhojapiikoja", ja mullekin taivasteli että kamalan vanhana vielä alan tähän hommaan, vaikka olen juuri ja juuri 30 v.

Meni nyt iloisesti alkanut juttu vähän avautumisen puolelle, mutta tämän jälkeen unohdan koko jutun loppupäiväksi. Tai toivottavasti pysyvästi! :smiley-ashamed004
 
Minulle sanottiin viikolla että meinaan kyllä huomioida sinutkin sunnuntaina :wink
Innoissani odotin päivän tulevan.
Mies makasi krapulassa puolille päivin, sain itse käydä kaupasta ruokaa, ja sitten kuunnella myös koko päivän äksyilyä ja kuinka hänellä on kaikki paikat kipeät :inpain: jeij. Toivotaan että tulevat äitienpäivät eivät mene ainakaan tällä samalla kaavalla. Hieman pettynyt olo....
 
Mies sanoi viikolla, että ostaa mulle jonkun äitienpäivälahjan, mut sanoin että en halua. Jotenkin en kuitenkaan vielä halunnut että oikeen juhlistetaan minua äitienpäivänä kun vauva vielä mahassa. Mutta tuntui silti hyvältä että hän oli ajatellut asiaa. :) Kuitenkin huomasin, että meille molemmille tämä päivä oli erityisempi kuin aikaisemmat äitienpäivät. Vaikka tietty omia äitejä ja mummuja on joka vuosi muistettu. :)
 
Me emme myöskään juhlineet minua tai tulevaa äitiyttäni, mutta paljon juteltiin ja kuviteltiin tulevaisuuttamme, matkoja mitä tehdä kolmisten ja muuta unelmointia. Kaiken kaikkiaan kiva päivä :rolleyes:
 
Meillä juhlittiin jo tulevaa äitiyttäni sen verran, että mieheni teki minulle äitienpäiväkakun. Käytiin brunssilla ja syötiin mieheni tekemä kakku yhdessä minun perheeni kanssa (vanhempani ja sikoni perheineen) ja kyllä koin että meitä kaikkia kolmea juhlittin. Siskoni poika oli myös tehnyt minullekin äitienpäiväkortin :happy:

Lisäksi eräs tuntematon vanhempi nainen ilahdutti päivääni lauantaina kaupassa toivottamalla onnea tulevalle äidille. :)

Minusta on mukavaa, että myös tulevia äitejä juhlitaan, vaikka toki lasten syntymän ja vuosien myötä juhlaan tulee enemmän "sisältöä".
 
Takaisin
Top