Ennenaikasuuden uhka

Voi, kovasti tsemppejä Sipiselle! Toivottavasti pääset pian lähelle kotia, että näet esikoisen.

Mä jouduin viime yönä siirtymään keskussairaalasta yliopistosairaalaan kun supistukset kovenivat yöllä. Nyt siis uudelleen tuo supistusten estolääke ja vuodelepo jatkuu. Tänään gyne sanoi että kohdunkaulaa jäljellä 1cm mutta kuitenkin jonkinlaista kaulaa olisi yli 2cm. Kohta viikkoja 32 täynnä (1.5h) ja saisin synnyttää omassa sairaalassa mutta siellä lastenlääkäri ei halunnut ottaa niin pieni painosta (1300g tänään täällä arvio) hoitoon. Perjantaina painoarvio oli tosissaan 1500g ja tänään Kysyinkin että kuinkas se on mahdollista että paino laskee mutta kuulemma laitteissa on eroja ja mittaajassa. Ei pitäny painoa mitenkään ongelmallisena. En tiedä minkä painosta lasta siellä sitten suostutaan hoitamaan jos syntyisi. Esikoista kauhea ikävä
Kyllä se painoarvio voi heitellä laitteesta ja mittaajasta mulla eilen 00.15 koko arvio oli selvästi isompi (ei sanottu kokoo eikä neuvolakortissa oo painoarvio) kun keskiverto vauva näillä viikoilla. 9 tuntia myöhemmin oli ihan keskikäyrillä kasvanu (2080g) vauva...

Tsemppiä, onneks sulla nyt on se 32+0 paketissa ja josko toi 1500 g pitäis paikkansa. Viikko 33 on taas kovaa kasvun aikaa ( lähde: vau.fi viikko info tai mikä se on joka tulee s-postiin)

Gynen mukaan vauvalla on kaikki hyvin vaikka syntyis kun sai kortisonit ja viikkoja siis jo se 32 täynnä. Nii eikös nyt ala olemaan vauvoilla massakausi:joyful:. Mulla on kyllä nyt jotenki hyvä tunne tai luottavainen olo mutta toki niin mulla oli sunnuntainakin kunnes supistukset todenteolla alko. Tänään taas lopetettiin supistusten estolääke ja saa nähdä miten tässä käy. Toistaseks on ainakin menny ihan hyvin ja täällähän se apu on lähellä jos jotakin tulee

Tänään seurantaultra taas ja yskiessä lyhenee kohdunkaula vaikka on ihan hyvän mittanen vielä sittenkin.. vauvan puolessa on jtn limaa jonka kohalta ei osannu sanoa onko näkiinni vai ei.. viikon päästä taas uus aika..

Mä kävin to taas seurantaultrassa painoarvio 2100g ja kohdunkaula on hyvän pitunen niin nyt ei tarvi enää mennä paitsi jos supistelee tai tulee jtn merkittävää muutosta sf mittaan tai verenpaineisiin.. tänää oli sf mitta noussu alle kk 5vm ja nyt 37!! Mut oli eri terkka ni seurataan enskertaan ennenku tehään mitn

Mäkin oon saanu vielä toistaseks olla kotona. Pääsin siis viikko sitten torstaina kotiin sairaalasta lepäämään. Maanantaina on kontrolli äitipolilla, katsotaan kohdunkaulan tilanne ja varmaankin vauvan paino arvioidaan. Edellisestä painoarviosta tulee maanantaina just kaksi viikkoa ja silloin painoksi arvioitiin se 1300g

Kiva että olet Sipinen sinäkin päässyt kotiin lepäämään.

Täällä lähti tänään 33+0 viikko käyntiin ja myös minulla maanantainta äitipolikontrolli Taysilla. Edellisestä kerrasta on sama tasan kaksi viikkoa ja silloin meillä painoarvio oli 1600g.
Toivottavasti asiat olisivat nyt jo niin hyvin että saisi vähän enemmän liikkumavaraa. Olisi niin ihanaa päästä ulos tekemään vaikka vain ihan pienen pieniä kävelylenkkejä ja saamaan raitista ilmaa.

Takaisin