Ennenaikaisia supistuksia/harjoitussupistuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nasku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aiheuttaako toimia nyt vai vasta kun synnytät?
Katsotaan yhdellä lääkekuurilla asettuuko supistukset yhtään, viimeksi helpotti vähäksi aikaa mutta tuli takas. Synnytyksessä sitten heti vesien mentyä antibioottitippa neljän tunnin välein. :sad001

Eikö sitä testata vielä ennen synnytystä? Mä oon käsittänyt, että toi on sellainen, että se voi tulla ja mennä, etenkin jos sen kuurin syöt? Ennen ei testattu välttämättä ollenkaan ja eikö nykyään testata vikassa lääkärineuvolassa tmv? Jos kovin aikaisin testaa, se voi silti olla sitten synnytyksen aikaan. Mulla testattiin kolmatta synnyttäessä, kun veden tihkumista tutkittiin. Silloin oli positiivinen, mutta tippaa ei laitettu. En ymmärrä, miksi. Mutta osastolla vauvan syketiheyttä seurattiin tmv, mitään ei onneksi meille tullut siitä seuraamuksia.

Käytäntöjä tuntuu olevan monia. Täällä ei enää testailtu ennen synnytystä kun kerta oli ollu aikasemmin niin tippaan vaan.

Onko muilla päivittäisiä harjoitussupistuksia eli kivuttomia vatsan kovettumisia ja jos on niin paljonko päivässä?

Mulla määrä riippuu vähän päivästä, mut kyllä vähintään kymmenen tulee päivässä ja joinaki päivinä voi tulla lähemmäs 30... esim. Viime pe olin kaverin kanssa shoppailemassa ja koko päivän vatsaa kovetteli vähän väliä. Ei mitenkään säännöllisesti silti. Illalla tuli muutama aika napakkakin jotka oli jo selvästi semmosia et piti pysähtyä ja keskittyä hengittämiseen et menis pian ohi. La aamu alkoikin miedolla menkkajomottelulla joka säteili nivusiin ja reisiin, sitä oli koko aamupäivän ja supisteli useasti ja moni suppari oli vähän ikävän tuntuinenkin, jotenkin tuntui painetta "alakerrassa". Mä touhailin kaikkea kotona, siivoilin ym. Menkkajomottelu oli silti sellasta tasasta eikä selkeesti voimistunut vatsan kovettumisen aikana. Iltaa kohti menkkajomot loppu ja supisteluki väheni, kun otin iisimmin. Eilen ja tänään vähä rauhallisempaa mut kyllä sen 10 supistusta saa silti helposti kasaan päivässä...

Mietin et paljonko noita "saa" tulla päivässä ja olisko aihetta tsekata kohdunsuun tilannetta vaikkei mitään kipeitä tai säännöllisiä ole olleetkaan?

Nasku, en oo kuullut, että olisi mitään tiettyä määrää, mutta kyllähän tuo on merkki siitä, että olisi aika ottaa iisimmin. Yleensä kivuttomat harkkarit ovat vaarattomia, mutta joskus nekin voivat saada aikaan muutoksia kohdunsuulla. Menkkajomot yms. voivat olla haitallisia. Jos koitat ottaa rauhallisemmin ja katsoa, mitä tapahtuu? Ja mikäli supistukset tai ainakin tiheät tai kipeät sellaiset yhä jatkuvat, soittaisit neuvolaan?

Ehkäpä niin... :sorry: oon kyl huomannu et työviikon lopulla alan olla aika väsynyt ja samoin supistukset lisääntyy loppuviikkoa kohti.. nyt ei toki olisi enää kuin 2 työvkoa tämän jälkeen ja nekin tynkäviikkoja (3-4pv). Mä koitan ny ottaa iisimmin ja pyhittää vloputkin enemmän levolle ja katotaan miten menee. Soittelen sit tarvittaessa neuvolaan.

Heräilen yöllä siihen, että maha on kireä ja kipeä. Hetken kun jaksaa hengitellä ja maata selällään, kipu katoaa.

Voiko olla supistusta vai jotain muuta..? Näin tapahtuu siis käytännössä joka yö.

Siltä vähän kuulostaisi. Mulla myös ummetus tekee vastaavaa oloa välillä, just yöllä. Mutta supistuksen aikana kohdun tuntee yleensä käteen pinkeänä pallona, siitä voi erottaa.

Mulla myös ilmavaivat aiheuttaneet kipua johon herännyt yöllä viikoilla 11-23 tai jotain. Sit karsin kaikki ruoat jotka aiheuttivat ilmavaivoja ja oon nukkunut sen jälkeen paljon paremmin!

Minulla rv 29 ja viime päivinä supistellut tosi runsaasti. Eilen kävin näytillä ja supistukset ei olleet saaneet mitään muutoksia aikaan. Suosittelen kyllä kaikille matalalla kynnyksellä hakeutumaan tarkistamaan tilanteen. Oli niin iso helpotus ja nyt tuntuu, että voi murehtimisen sijaan taas nauttia raskaudesta [emoji5]️

Hei mikä on teistä muista runsaasti harjotussupistuksia? Entä onko ne kipeitä vai miten niiden kanssa pääsee näytille?

Sanoin omista neuvolassa viimeksi, näitä on ainakin joku 20-30 ehkä päivässä, mutta ihan täysin kivuttomia. Välillä tuntuu epämukavalta. Nyt menossa 26+3 ja ennen puoliväliä näitä harjotussupistuksia alkoi tulla ja ovat siis pikkuhiljaa lisääntyneet. Neuvolantätiä se on vaan uskottava että kaikki ok ja kuuluu asiaan. Ehkä niin, sitä vaan osaa kauheasti murehtia kaikkea näin ensikertalaisena. :)

Hei mikä on teistä muista runsaasti harjotussupistuksia? Entä onko ne kipeitä vai miten niiden kanssa pääsee näytille?

Sanoin omista neuvolassa viimeksi, näitä on ainakin joku 20-30 ehkä päivässä, mutta ihan täysin kivuttomia. Välillä tuntuu epämukavalta. Nyt menossa 26+3 ja ennen puoliväliä näitä harjotussupistuksia alkoi tulla ja ovat siis pikkuhiljaa lisääntyneet. Neuvolantätiä se on vaan uskottava että kaikki ok ja kuuluu asiaan. Ehkä niin, sitä vaan osaa kauheasti murehtia kaikkea näin ensikertalaisena. :)

Itse pääsin tarkistuttamaan tilanteen vähän sattuman kautta kun oli näköhäiriöiden takia aika äitiyspkl:lla sopivasti. En itsekään osaa erottaa harjoitussupistusta oikeasta supistuksesta, joten tämä tilanteen tarkistus kyllä rauhoitti mieltä kovasti. Itselläni edelleen tulee runsaasti supistuksia, erityisesti rasituksen yhteydessä ja huoli alkaa hiipiä takaisin kun tilanteen tarkistuksesta jo yli viikko...

Takaisin