Ennenaikaisia supistuksia/harjoitussupistuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nasku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkoi aamulla uudelleen supistukset, ei oikeastaan kipeitä, muutaman kerran tuntunut pienen hetken hyvin vähäistä menkkajuilintaa. enkä selvästi ees tunne yksittäisiä supistuksia niin et niitä pystyis laskeen, vaan enemmänki on sellanen jatkuva paine alavatsalla joka välillä lisääntyy ja välillä vähenee ja välillä on hetken kokonaankin poissa. Lisäksi uutena juttuna todella vetinen ja kirkas valkovuoto? Vai onko lapsivettä? :sad001 Ei mitään hirveitä määriä oo tullu mut pari kertaa sillee et pikkarit tuntuu märältä..
Lääkärineuvola on vasta 7.3., uskaltaakohan odottaa sinne asti vai pitäisikö yrittää päästä tarkistukseen aiemmin....?

Täällä alkoi aamulla uudelleen supistukset, ei oikeastaan kipeitä, muutaman kerran tuntunut pienen hetken hyvin vähäistä menkkajuilintaa. enkä selvästi ees tunne yksittäisiä supistuksia niin et niitä pystyis laskeen, vaan enemmänki on sellanen jatkuva paine alavatsalla joka välillä lisääntyy ja välillä vähenee ja välillä on hetken kokonaankin poissa. Lisäksi uutena juttuna todella vetinen ja kirkas valkovuoto? Vai onko lapsivettä? :sad001 Ei mitään hirveitä määriä oo tullu mut pari kertaa sillee et pikkarit tuntuu märältä..
Lääkärineuvola on vasta 7.3., uskaltaakohan odottaa sinne asti vai pitäisikö yrittää päästä tarkistukseen aiemmin....?
Soita neuvolaan, ihan varmuuden vuoksi :)

Hyvin usein aikasessa vaiheessa olevat supistukset/menkkajuilinnat + hyvin vetinen valkovuoto johtuu tulehduksesta. Joten huomenna soitto neukkuun ja pyydät labrat!

Soittelin neuvolaan ja käski varata päivystävälle lääkärille ajan. Sainkin nyt ajan tälle päivälle klo 12.40. Nyt kyllä peljättää kun neuvolantätiki meni niin totiseksi ja sano että ehdottomasti pitää saada lääkärin arvio tänään... :sad001

Soittelin neuvolaan ja käski varata päivystävälle lääkärille ajan. Sainkin nyt ajan tälle päivälle klo 12.40. Nyt kyllä peljättää kun neuvolantätiki meni niin totiseksi ja sano että ehdottomasti pitää saada lääkärin arvio tänään... :sad001
Tosi hyvä että pääset nopeasti lääkäriin! Mutta ei se että oireet vaatii lääkärin aikaa silti tarkoita että ois mistään vakavasta kyse! Hyvä vaan että tarkistetaan. :)
Ja siis tuo runsas valkovuoto on ihan tavallinen raskausoire eli paljon todennäköisempää että on sitä eikä lapsivettä!
Tuollaista epämääräistä supistelua/kohdun pinkeyttä on mullakin ja monella täällä erilaisia kipuja.
Toki hyvä tarkistaa ettei ole joku tulehdus ja tarvetta lääkitykselle.
Hyvä ettei sulla ole kovaa kipua eikä verenvuotoa!

Hyvä että soitit ja sait noin pian ajan! Toivottavasti kaikki on kunnossa ja saat sopivan avun <3

Oliko kaikki hyvin?

Kaikki oli hyvin! Oli kyllä pitkä ja pelonsekainen päivä, kun tk lääkäri ei voinut ultrata (=ei osannut) ja teki vain sisätutkimuksen ja totesi ettei näyttäisi olevan mitään tulehdusta. Lisäksi pissa katottiin ja se oli puhdas. Sain lähetteen naistenpolille ja siellä odottelin lääkärille pääsyä toista tuntia. Lääkäri oli vanhempi nainen ja jotenkin happaman oloinen, tuntu että ihmetteli miks mut sinne oli edes lähetetty.. mutta ultralla tarkisti kohdunsuun ja sanoi että on hyvin kiinni ja kanavaa pitkästi eli mitään pehmenemistä/avautumista ei ole supistukset saaneet aikaan. Piti täysin normaalina ja sanoi paineen tunteen johtuvan kohdun kasvamisesta/kohdun kannatinsiteiden kiristymisestä. Sitten sanoi vauvalla kaikki olevan hyvin ja kasvanut on viikkojen mukaisesti. Ei kylläkään edes näyttäny ultran ruudulta vauvaa mulle :/

Tylsä lääkäri mut pääasia et kaikki oli hyvin eikä tarvi nyt noista harjoitussupistuksista tai paineentunteesta enää ressata!!

Mä oon huomannu nyt pari supistusta. Ei juurikaan tunnu miltään, mutta kädellä tuntee et kohtu kovettuu. Ekassa raskaudessa en sit taas missään vaiheessa huomannu supistuksia ennen synnytystä!

Tunnistaako ne supistukset selvästi?

Mä olen edelleenkin hyvin hämmentynyt vatsatuntemuksistani. Kävin viime viikolla yksityisellä perinatologilla erilaisten vatsatuntemusten vuoksi. Hyvin lieviä kipuja, mutta monenlaisia: menkkamaista, puukoniskuja, kivistyksen ja paineen tunnetta. Hän tsekkasi kohdunkaulan ja kaikki oli ok. Sanoi, että luultavasti johtuvat kohdun kasvusta ja että jos alkaa tulla selviä supistuksia, niin sitten tutkitaan lisää.

Mistä ihmeestä tunnistan supistuksen? Eilen oli toka neuvolakäynti, ja terkan mukaan niitä ei aina tunnistakaan. Oon yrittänyt kokeilla, meneekö maha kovaksi tuntemuksen aikana, mutta ei se mun mielestä mene. Miten voin olla varma? Terkkakin sanoi, että jos alkaa "napakat" supistukset, niin sitten lääkäriin. Kaipa sellaiset sitten tunnistaa...

Niin ja se viime viikon lääkäri totesi sisätutkimuksen (valkovuodon) perusteella, että mulla on varmaan hiivatulehdus. Hänen mukaansa sitä ei kannata hoitaa, koska tulee kuitenkin takasin. Mulla ei siis ole minkäänlaista kutinaa ollut, joten tuli ihan yllärinä tuo epäily. Neuvolan terkka sanoi, että pitää kysyä asiaa vielä neuvolalääkäriltä. Perinatologi ei sanonut mitään siihen, voisko tuo hiiva aiheuttaa noita kiputuntemuksia. Terkan mukaan voi aiheuttaa supistuksia, jos pääsee pahaksi.

Oon niin hämmentynyt taas kaikesta, en tiedä mitä pitäisi ajatella. Huomenna onneksi neuvolalääkäri, mutta se aika on kuulemma 15 min?! Miten siinä ajassa ehtii mitään? Olisi miljoona kysymystä kysyttävänä....

Tunnistaako ne supistukset selvästi?

Mä olen edelleenkin hyvin hämmentynyt vatsatuntemuksistani. Kävin viime viikolla yksityisellä perinatologilla erilaisten vatsatuntemusten vuoksi. Hyvin lieviä kipuja, mutta monenlaisia: menkkamaista, puukoniskuja, kivistyksen ja paineen tunnetta. Hän tsekkasi kohdunkaulan ja kaikki oli ok. Sanoi, että luultavasti johtuvat kohdun kasvusta ja että jos alkaa tulla selviä supistuksia, niin sitten tutkitaan lisää.

Mistä ihmeestä tunnistan supistuksen? Eilen oli toka neuvolakäynti, ja terkan mukaan niitä ei aina tunnistakaan. Oon yrittänyt kokeilla, meneekö maha kovaksi tuntemuksen aikana, mutta ei se mun mielestä mene. Miten voin olla varma? Terkkakin sanoi, että jos alkaa "napakat" supistukset, niin sitten lääkäriin. Kaipa sellaiset sitten tunnistaa...

Niin ja se viime viikon lääkäri totesi sisätutkimuksen (valkovuodon) perusteella, että mulla on varmaan hiivatulehdus. Hänen mukaansa sitä ei kannata hoitaa, koska tulee kuitenkin takasin. Mulla ei siis ole minkäänlaista kutinaa ollut, joten tuli ihan yllärinä tuo epäily. Neuvolan terkka sanoi, että pitää kysyä asiaa vielä neuvolalääkäriltä. Perinatologi ei sanonut mitään siihen, voisko tuo hiiva aiheuttaa noita kiputuntemuksia. Terkan mukaan voi aiheuttaa supistuksia, jos pääsee pahaksi.

Oon niin hämmentynyt taas kaikesta, en tiedä mitä pitäisi ajatella. Huomenna onneksi neuvolalääkäri, mutta se aika on kuulemma 15 min?! Miten siinä ajassa ehtii mitään? Olisi miljoona kysymystä kysyttävänä....

Kaikkihan ei tosiaan supistuksia tunnista... Lähinnä sun varmaan kannattaa tarkkailla niitä kipuja että paheneeko. Että jos tulee kovaa kipua etenki jos se on sellaista aaltoilevaa että kestää jonku 30s menee pois, kohta taas uusi samanlainen kipukohtaus... Niin ne vois olla kipeitä supistuksia. Etenkin jos on alavatsalla/alaselässä menkkamaisina ja säteilee reisiin. Mutta näähän on henkilökohtaisia että miten tuntuu niin hyvä että lääkäri välillä tutkii :) Mutta kaikenlaista kolotustahan tähän raskausaikaan kuuluu!

Hiivasta kai ollaan vähän montaa mieltä että onko riski vaiko ei... Mutta kyllä se kai yleensä yritetään hoitaa silti. Mutta helpostihan se palaa. Kannattaa pitää riittävän väljiä luonnonkuitu pikkareita tai olla esim yöllä ilmankin pikkareita, ei mitään pesuaineita alapäähän vaan ihan kevyt vesipesu. Ja sokereita vähentää ruokavaliosta.

Jos on kivuttomia supistuksia, niin ei sen väliä vaikkei tunnistakkaan, koska ei "tee" mitään. Ne supistukset mitkä voivat edistää synnytystä, kyllä yleensä tuntee.

Ne supistukset mitkä tarkoittaa synnytyksen alkamista tunnistaa jossain vaiheessa koska ne kovenee ja tulee aina takaisin.
Muistan esikoisen kohdalla kun luulin että mulla vaan vatsaa vääntää ja kävin vähän väliä vessassa ja mietin tunnin ajan että mitä sitä on tullut syötyä tänään.
Kunnes sitten tajusin et hetkinen, laskettu aika meni pari päivää sitten että jos vaikka kellottelisi kuin kauan kestää ja miten kauan kestää kun seuraava tulee :D

Turhauttavaa oloa pukkaa. Harjoitussupistuksia ollut jo pidemmän aikaa mutta nyt ovat muuttaneet muotoaan. Välillä läy kipeää ja supistuksia tulee myös levossa. Kaiken raskaan nostelun ja liikunnat olen jättänyt pois/vähemmälle. Myös kuuma suihku ja sauna pistää supistukset alkamaan samantien. Ensi viikolle yritän saada aikaa meidän neuvolan gynelle jotta voitaisiin tarkistaa ettei kohdunsuulle ole muutoksia tullut. Tilanne viimeksi 4 vko sitten oli ihan normaali ja muutoksia ei näkynyt. Olen myös huomannut että pitkä istuminen aiheuttaa tuplasti pahempia supistuksia. Teen vielä istumatyötä.. saikulla olen ollut nyt ja siihen aion saada myös jatkoa. Muita kohtalontovereita? 21+0

Saikulla nyt myös. supistukset ja selkäkivut syynä. Työ on fyysistä keittiö ja siivoushommaa, niin näiden kahden pikkuisen kanssa ei tää vetelä kroppa kestä :sad001 Lääkäri soittelee huomenna ja sit on taas viisaampi tän saikun suhteen..

mamaxs: Koitetaan ottaa rauhallisesti :wink

Rv 21+1

Saikulla nyt myös. supistukset ja selkäkivut syynä. Työ on fyysistä keittiö ja siivoushommaa, niin näiden kahden pikkuisen kanssa ei tää vetelä kroppa kestä :sad001 Lääkäri soittelee huomenna ja sit on taas viisaampi tän saikun suhteen..

mamaxs: Koitetaan ottaa rauhallisesti :wink

Rv 21+1

Nyt viime yönä ainakin 5 kertaa heräsin supistuksiin. Ärsyttävää. Täällä vaan tunnin neuvolaan soittoaika ja vielä en ole läpi päässyt. Ei ole edes takaisinsoitto mahdollisuutta neuvolassa. Mies on hoitanut meillä kaikki kotiasiat. Olen liikkunut vaan sohvan, sängyn, vessan väliä. Huolettaa kyllä kovasti että on alkanut vaikuttamaan kohdunkaulaan nämä supistelut.

Nyt viime yönä ainakin 5 kertaa heräsin supistuksiin. Ärsyttävää. Täällä vaan tunnin neuvolaan soittoaika ja vielä en ole läpi päässyt. Ei ole edes takaisinsoitto mahdollisuutta neuvolassa. Mies on hoitanut meillä kaikki kotiasiat. Olen liikkunut vaan sohvan, sängyn, vessan väliä. Huolettaa kyllä kovasti että on alkanut vaikuttamaan kohdunkaulaan nämä supistelut.

No toivottavasti ei oo vaikuttanut..sulla on ihana mies, kun huolehtii :happy: Toiv. pääset läpi sinne neuvolaan.

No voihan nenä sentään.. neuvolaan pääsen vasta keskiviikkona. Sano terkka että mennä päivystykseen sitä ennen jos siltä tuntuu tai tulee vuotoja. Sairasloman jatkon saan sitten keskiviikkona. Tänään onneksi rakenneultra niin toivon mukaan saadaan sieltä helpottavia uutisia että kaikki olisi ok. Hankalaa kun ru:n tekee kätilö ja ne ei siellä katsele alapäätä eikä saikkuja kirjottele

Mulla on supistellut jo ainakin kuukauden verran satunnaisesti. Keskiarvo ehkä kerran päivässä ja missään vaiheessa ne ei ole olleet kivuliaita. Hassua kun moni sanoo, että supistaa rasituksessa, mutta mulla on ihan päinvastoin, eli yleensä niitä tulee levossa kun makaan/istun. Ja sillon niitä ei voi olla huomaamatta kun koko kohtu menee ihan kovaksi. Lääkäriltä kun kysyin noista niin ei ottanut juuri mitään kantaa vaan sanoi, että jos ei ole kipuja virtsatessa niin ei syytä huolestua.

Takaisin