Tässä minun kokemuksiani:
* Kuusi päivää ennen alkoi tulemaan alaselkä- ja takapuolisärkyjä
* Viisi päivää ennen alkoivat menkkakipumaiset tuntemukset ja pahoinvointi
* Neljä päivää ennen alkoi tulla niukkaa ruskeaa vuotoa
* Kolme päivää ennen alkoi tulla kirkasta limaa ruskean vuodon kera eli ilmeisesti limatulppa alkoi irrota tuolloin
* Kaksi päivää ennen tuli hiukkasen punertavaa vuotoa, peräaukon kohdalla alkoi tuntua hieman kipua ja supistuskivut alkoivat tuntua hieman menkkakipuja pahemmalta, muttei kuitenkaan vielä ollut niin sietämätön olo, että olisi tarvinnut lähteä sairaalaan
* Päivää ennen jalat ja takapuoli särkivät julmetusti ja alavatsassa oli paineen tunnetta (ikään kuin vanteella puristettaisiin). Tämän päivän ja synnytyspäivän vastaisena yönä oli niin tukala kivuliaiden supistusten vuoksi, että itkin kuin Niagaran putous. Missään asennossa ei ollut hyvä olla. Olin kauttaaltaan tuskanhikinen.
Mieskin minun vointiani tarkkaillessaan oli sitä mieltä, että nyt kannattaa ehdottomasti lähteä. Pikkutunneilla lähdimme köröttelemään sairaalaan ja siellä todettiin, että pari senttiä on auki ja minut otettiin ensin tarkkailuun. Kalvot puhkaistiin aamupäivällä ja kaikkinensa synnytys kesti runsaat 11 h.
Ei voi muuta sanoa, kuin että on ihanaa, että loppuraskauden tukala olo ja synnytystuskat ovat takana päin ja pikku nyytti tuhisee tuolla unten mailla tyytyväisenä Kela-boksissaan.