Minulla todettiin jokin aika sitten iso kysta toisessa munasarjassa. Varsinaisia oireita se ei aiheuttanut, kunnes viikko sitten jouduin päivystykseen kipujen vuoksi. Mut leikattiin kiireellisenä ja toisessa munasarjassa ollut kysta ilmeni endometroomaksi (6cm×7cm), lisäksi vatsakalvon alta löytyi endometroosia, joka poltettiin tähystyksessä pois (kaikki, mitä lääkäriin löysi). Suolistosta löytyi myös endometroomia, joita leikkaava lääkäri ei poistanut, ennen kuin se katsotaan tarpeelliseksi. Näin ollen mulla siis todettiin endometrioosi. Lääkäri sanoi tähystäneensä leikkauksen yhteydessä ja kertoi, että toinen munasarja ja kohtu terveet ja lisäksi ei löytänyt kiinnikkeitä.
Meillä raskauden yritystä takana 2kk ja lääkäri sanoi, että nyt leikkauksen jälkeen yritettävä spontaania raskautta 6kk, ennen kuin lapsettomuuspolille on aihetta hakeutua.
Oon diagnoosin vuoksi kovin järkyttynyt ja peloissani. Haluaisin kysyä kokemuksia, että onko raskautuminen tämän kanssa nyt kuinka mahdollista spontaanisti vai oonko tuomittu lapsettomaan elämään...
Meillä raskauden yritystä takana 2kk ja lääkäri sanoi, että nyt leikkauksen jälkeen yritettävä spontaania raskautta 6kk, ennen kuin lapsettomuuspolille on aihetta hakeutua.
Oon diagnoosin vuoksi kovin järkyttynyt ja peloissani. Haluaisin kysyä kokemuksia, että onko raskautuminen tämän kanssa nyt kuinka mahdollista spontaanisti vai oonko tuomittu lapsettomaan elämään...