En ymmärrä lääkäreitä

Mini80

Jostain jotain jo tietävä
Tämä kuuluisi varmaan tuonne jurppii pänniiosastolle
Elikkäs olen nyt ollut kohta 4viikko saikulla, kun mulla oli sitä outoa vuotoa viikoilla
6+3 ja sain emätin tulehdukseen voidetta nyt 2 kertaa, ja mitään en saisi nostella...
Nyt menin taas samalle yksityiselle lääkärille, joka sitten katsoi ultralla ja totesi kohdunkaulan lyhentyneen
2,5cm ja olevan enemmän auki...ja sanoi että ei missään nimessä töihin, et sikötä suojaa vakn enää
sikökalvo ja voi tulla ulos hetkenä millä hyvänsä... ja laittoi mut kiirreellisenä kättärille päivystykseen.
ja sanoi että voin joutua sinne sisälle lisätutkimuksiin..... itku kurkussa ajoin kättärille..
ja kun pääsin sinne lääkärille joka teki tutkimukset ja ultrasi sai aivan eri tulokset.
Ei kuulemma liian paljon auki oli tosin hieman pehmentynyt..ja kuulemma sai aina pituudeksi sen jotain
3cm ei mitään estettä normaalille työlle... yrktin selittää et teen fyysisesti raskasta työtä..ei apua töihin nyt
sit vaan ja kuitenkin laittoi johonkin 1seulaan.. ei kertonut tarkemmin mitä se tarkoittaa!
ja että ei ole kuulemma mitään hälyyttävää..kun ei tällä hetkellä mitään vuotoja ole..
ja kun ei kuulemma ole viimme raskauksista ole näin aikaisilta viikolta tieto kohdun suun
tilateesta, mutta äitiys korteissa kyllä aina on mulla ollu kiinteitä ja kiinni.

mitä hittoa mite 2lääkäriä voi antaa aivan toiset kumoavat diaknoosit???
Yksityinen lääkäriki oli kuitenkin naistentautie/synnythksiin erikoistunut lääkäri
se yksityinen soittaa minulle huomenna kun en enää tiedä mitä ja ketä uskoa tämä on niin perseestä
kiitos kun jaksoit lukea taas yhden mun valituksen
 
Muokattu viimeksi:
Oho :O Kurja tilanne tosiaan! Enpä tiedä mitä tuohon sanoa... Itselläni huomattiin samaa neuvolassa ennen puoltaväliä, mut kättärillä todettiin vaan neuvolalääkärin olleen oikeassa. Miten sun saikun kanssa nyt sitten??? Voi hemmetti :sad001 Varmaan eri kiva ois töihin mennä pelko perseessä. Toivottavasti asia selkeentyy niinku pian! Tsemppiä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt yön tässä asioita miettineenä tuli mieleen, että yksityinen lääkäri taisi epäillä mullaolleiden emätintulehdusten noussee sinne sikiökalvoille, eli hänen mukaansa voi mennä milloin vain kesken ja kättärillä kuulemma olisi pitänyt
ottaa jokin koe emättimen suulta ja verikoe myös jossa asiaa selvitetään, mutta eipä kättärillä mitään tuollaisia kokeita otettu kun niihin ei olllut kuulemma tarvittavaa näyttöä, ja tuo ykkös seula taitaa kuitenkin olla että siinä ne niitä tulehdus juttuja kuitenkin katselee?
Tyhmänä ja paniikissa yöllä sit noit juttui guugletin, niin tämäraskaus voi olppua ihan milloin vain, jos on ne sikiökalvot tulehtuneet, vaikka vaavi voikin siellä nyt hyvin ja oli liikkuvainen olisi pitänyt olla viikoilla 11+5 mutta saivat tulokseksi
12+2 viikkoa
Kyllä tämä on jotenkin raskasta 1 keskenmenon ja 1 tuulimunan 2 normipituisen raskauden kokeneena kättäri oli kuitenkin sitä mieltä, että ei tässä olisi mitään hälyyttävää ennenaikaisen synnytyksen rikiä...
Hyvä jos näin on mutta jotenkin jäi sellainen maku suuhun, että pikaisesti tarkastetaan tilanne ja sitten luontohoitaa
miten hoitaa ( olisivat voineet edes ottaa ne verikokeet )
Ja totesi siellä lääkäri mulle, että jos olisin nyt vasta mennyt sinne tuossa kunnossa ei kukaan olisi epäillyt mitään poikkeavaa olevan... :eek: siis että miksi ei
Totesi kun näitä juttui on mulla on nyt seurattu niin saattaa muka nähdä jotain mikä ei edes oikeasti tarkoita mitään...
Jos en olisi silloin kun oli sitä vuotelua mennyt yksityiselle en olisi enää ollenkaan raskaana, kun se oli neuvolan mukaan ihan normaalia, ja niin olisivat sanoneet kättäriltäkin..
No nyt sit päivä kerrallaan ja toivotaan, että tällä kertaa kättäri olis oikeassa ja ei olisi mitään hälyyttävää
 
Tämä ei ehkä auta tilannettasi yhtään, mutta kerron oman tarinani. Kokemukseni yksityisestä naistentauteihin jasynnytyksiin erikoistuneesta lääkäristä jäi vähän kehnoksi, vaikka on kovin kehuttu lääkäri paikkakunalla. Kävin vuotohäiriöiden ja endometrioosin takia tarkastuksessa, ja samalla piti ottaa papa. Tämä mies kertoi minulle, että en ovuloi, joten jos suunnittelen raskautta on syytä tulla sinne klinikalle kierron seurantaan ja tarvitsen clomit sekä keltarauhashormonit, koska loppukierrossa on vuotoja.

No - itse olin ja olen edelleen sitä mieltä, että vuodot eivät liity keltarauhasen toimintaan vaan endometrioosin aiheuttamiin ongelmiin suolistossa, vuotoa kun tulee vain ulostamisen yhteydessä - ei kuitenkaan peräsuolesta (anteeksi yksityiskohtainen kuvailu). Niin sitten otin hänen ohjeensa vastaan, ja jäin miettimään. Mitään lääkkeitä en aloittanut. Vastaanoton jälkeen totesin, että se papa jäi sitten ottamatta...

Ja niin kävi, että viikko sen jälkeen tein positiivisen ovulaatiotestin ja sen seurauksena parin viikon päästä positiivisen raskaustestin. Se siitä ovuloimattomuudesta. Rahastuksne meininkiä sanon minä. Ja nyt pitää mennä terveyskeskukseen raskausaikana ottamaan se papa, kun tämä "asiantunteva" sen unohti.

Endometrioosin takia olen ollut myös kunnallisen poliklinikan asiakkaana ja sekä naistenpolilta, että äitiyspolilta pelkkää hyvää sanottavaa ammattitaidon puolesta.
 
Takaisin
Top