Elokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
basura: miehellehän se "välilihapuuhastelu" kannattaakin delegoida [;)][;)][:D] Voi yllättävästi lähentää suhdetta raskauden aikana ja johtaa ties mihin...[;)] hihhih....

(Minä jo kauhulla odotan sitä oikein ison mahan aikaa. kun ei tuonne alas sitten edes näe kuin hankalasti peilin kanssa [8|] Bikinirajakin saa siis rehottaa erittäin "au naturel" [>:] ---- ELLEI sitten sitäkin säännöllistä huolenpitoa delegoi omalle kullalle!! [;)][;)] Tjaa, voihan olla että sen alueen "siisteys" ei ole ihan päällimmäisenä mielessä raskauden loppuvaiheilla, mutta saahan sitä tässä vaiheessa suunnitella, heh...[;)][:D] )

Ehheh...mites nyt ajatukset lähtee näin lentämään..[:)]

helinäkeiju 82: kehtaatko kertoa minkälaisia kipuja sulla sitten synnytyksen jälkeen oli? tikkejä?

enaj: kiitos terveisistä [:)] Toivotaan oikein mukavaa ja kaunista syksyä, myös sinulle pienen tyttäresi kanssa! [:)]

Sadepilvi: Mulla piti leikata vähän tilaa vaaville joten tikkejä laitettiin muutama ja kaksi viikkoa meni et kärsi istumaan ilman uimarengasta pepun alla! Minun äitini kyllä varoitti siitä mutten uskonut et kipu voi olla niin kamalaa synnytyksen jälkeen. Mutta sitähän ei kaikille tule!

Auts! tuo on just se mitä synnytyksessä pelottaa [&o] (kaiken muun ennalta-arvaamattoman lisäksi) Mutta toivotaan että ei satu omalle kohdalle!!! 

ALKUPERÄINEN: helinäkeiju 82

Sadepilvi: Mulla piti leikata vähän tilaa vaaville joten tikkejä laitettiin muutama ja kaksi viikkoa meni et kärsi istumaan ilman uimarengasta pepun alla! Minun äitini kyllä varoitti siitä mutten uskonut et kipu voi olla niin kamalaa synnytyksen jälkeen. Mutta sitähän ei kaikille tule!

Mulla leikattiin kans välilihaa, se ei itsessään tuntunut yhtään miltään. Tikkausvaiheessa mulla oli puudutukset hiipuneet eikä auttanut sitten itku markkinoilla kun uus puudutus ei ehtinyt auttaa. Sattui tikkaus kyllä maan penteleesti, ja toipumiseen meni aikaa viikosta kahteen. Mutta se kaikki oli sen arvoista!

Meidän tyttö vietiin heti vastasyntyneiden teholle moneksi päiväksi (Ei sentään keskoisuuden takia: RV42+4 52cm/3530g - Oli kakannut lapsiveteen ja niellyt sitä + solisluunmurtuma synnytyksessä, ja tästäkin mainittiin minulle vasta jälkikäteen kun saimme tytön pois osastolta).

Oli se aika äheltämistä päästä pyörätuoliin, kun en pariin päivään päässyt itse edes parin metrin päähän vessaan. Onneksi mieheni oli kokoajan sairaalassa kanssani, ja hän auttoi parhaansa mukaan :) Kärräili minua pyörätuolilla vastasyntyneiden teholle ja takaisin, toi ruoka-aikoihin ruoat sänkyyn ym. :)

Mutta aika varmasti kultaa muistot, tekisin sen uudestaan. Mitä vain lapseni vuoksi! (Ja tulevien [;)]).

Tsemppiä kaikille tuleviin viikkoihin! Ja tämä ei todellakaan tarkoita sitä että kaikille kävisi näin. Mutta minulle näin kävi, ja halusin kertoa sen teille. Itseäni ainakin auttoi muiden synnytystarinoiden lukeminen, vaikken varsinaisesti synnytystä pelännyt. Mutta sen vaan voin sanoa että mistään en ole lukenut samanlaista synnytystarinaa kuin itselläni on, joten siitäkin pääsee jo päättelemään, että KAIKKI synnytykset jopa SAMALLA naisella ovat ERILAISIA!!!! :)

Heips piitkästä aikaa!

Esikoisen kanssa hengittelin alkuun ilokaasua, voi riemua :) oli aika hupaisaa, alkuun ainakin! Pidemmän päälle ei riittänyt, mut sitten laitettiin epiduraali, muistelen et sattui, mut nyt aika on kullannut muistot joten tervetuloa Epiduraalipuudutus :-) Minulta jouduttiin leikkaamaan välilihaa, mut se ei tuntunut epiduraalissa, ja puuduttivat kuitenkin vielä tikkaamiseen.. Kun puudutuksett olivat kohdillaan, niin en myös huomannut pissahätää, ja rakossa olikin 1700ml pissiä :)

Tikit sulavat itsestään, eipä tuo kovin mukavaa ollut mutta en muistaisi muutaman viikon kipuja, et niitä ei siis varmaaan ollut! Älkää turhaan pohtiko liian tarkkaan tikkikipuja yms, koska kaikkihan ollaan erilaisia ja ei kaikki kärsitä niistä "hurjista-kamalista-kivuista-!!!

Oon sairaalassa töissä, ja yövuoroputkessa, keksittiin tutkia mahaani ultraääni vehkeellä, ja löydettiin sillä pieni pippeli :o.. Aika makeeta, vaikka oltais toivottu pojalle pikkurinsessa siskoa.. Kohta on varmaan lopetettava yyövuorojen tekeminen, jottei tulokkaasta tule yökukkujaa, kun rytmit on kohdillaan.

Pliis, potkiikaa mua liikkumaan:) oon kohtis hoikka, mut jotenkin kesä tuli ja en ole oikeesti tehnyt yhtään mitään, joskos aloittais taas, kun huomaan että puuskutuksen määrä on lisääntynyt valtavasti! No joo, hauskaa päivää!

Liikunnasta: Juu, ite kans huomannu, et puuskuttaa tarvii jo pienenkin kävelylenkin päälle. Tuntuu aikas hirveeltä [&:] En ikinä oo ollu mikää himoliikkuja, mut kävelylenkkejä on pakko tehä päivittäin kahden koiran takia, ja hyvä niin! [:D]
Nyt oon lueskellu paljon mammajoogasta, ja himottas ihan hirveesti alottaa harrastaan. Se kun auttaa sit synnytyksessäkin kuulemma jonkin verran. Saas nyt nähdä kuinka käy. Mitään hirveetä sykeliikuntaa en uskallakkaan harrastaa, kun ollut noita supisteluja jo ja keskenmenoja takana. Pakko ottaa rauhallisesti. Onneks ei oo painoo tullu lisää kun reilu 2kg tosta alusta (odotin paljon pahempaa). Kuitenkaan mikään kevyt keijukainen ollut heti alkuunkaan. Ruokakin on maistunu liian hyvin, kun ei oo mitään pahoinvointeja ollut. Tosin en nyt ihan kahden edestä oo syöny. Mutta ehtiihän toi painonnousu tosta muuttuun vielä moneen kertaan!

Hej!

En ookkaa vähään aikaan mitään kirjotellu.
Lukemassa olen kyllä käynyt.

Ajattelin ehdottaa miekkoselle yhteistä sauvakävelyharrastusta.
Ne ei varmaan paljoa maksa ja siinä saa raikasta ilmaa.
Ja sit pitää siinä rinnalla kuntosaliharjoittelun.

En taida uskaltaa mennä noille ryhmäliikuntatunneille, kun nyt tullut n. 3 kk
taukoa ja kunto vähä rapistunut, nii siellä pitäisi viimeisillä voimillaan rehkiä.

Jatkan niitä sitten kun vavi syntyy :)

Synnytyksestä: oon kanssa miettinyt, etten sitä hirveästi etukäteen suunnittele.
Uskon siihen, että omaa kehoaan kuuntelemalla parhaiten tietää, mitä tehdä. Koska naiset on synnyttäneet
mitä alkeellisimmissa oloissa ajanlaskusta alkaen. En siis tarkoita ettenkö käyttäisi mitään lääkkeitä, kerta niitä nykypäivänä saa helpottamaan synnytystä, mutta liikaa ei viitsi asiaa stressata. Saa vaan pelkoja itselleen.

Itsellä on ainakin tosi leveä lantio? Jos se jotain auttaisi kerrankin :P tähän asti se on vaan ärsyttänyt...

Ehkä sitten seuraavan lapsen kohdalla on parempi suunnitella synnytystä, kun jo tietää mitä se on.

Tilasin muuten Vauva-lehden. Tuleeko se kenellekkään? Mitä olette pitäneet?

En ainakaan vielä ole lukenut mitään oppaita niin jos tuosta lehdestä saisi esikoisen odottaja oppia jotain :)

Mutta enköhän syssymmällä käy kirjastossakin :)

toivottavasti vältytään suuremmalta myrskyltä! Länsi-Suomeen se on ainaki lupaillut kovia tuulia :/

ensi maanantaina toka neuvola ja jospa pääsisi kuulemaan sydänäänet ekaa kertaa:)<3

Heippa!

Tosta liikunnasta täytyy kanssa todeta,että kyllä on jumpat ja saliharjoittelut jäännyt vähemmälle plussauksen jälkeen [&:] Pidän huoli että kävelylenkeillä tulee käytyä,mutta himo-bodaukset jätän synnytyksen jälkeiseen aikaan. Ja tosta synnytyksestä: Mä oon kanssa vähän samoilla linjoilla kun Bubble,että vaikka lievää synnytyspelkoa on havaittavissa meikäläisen pääkopassa,olen avoin kaikille ehdotuksille enkä suunnittele hirveesti etukäteen,koska siitä saisin tosiaan ylimääräistä stressiä aikaseks.
Mulla on myös ensiviikolla toka neuvola.Odotan niin innolla,että saa kuulla pienokaisen sydänäänet <3
Mutta kaikkista eniten odotan niitä IHANIA LIIKKEITÄ!! Sen jälkeen alkaa mielikin rauhottumaan,kun tuntee pienokaisen liikkeet! [:)]
Joko täällä liikkeitä tunnetaan?????
Sitten viellä sellainen kyssäri mihin varmasti neuvolasta saan ensiviikolla vastauksen,mutta jos joku osaa sanoa ennnen sitä,että muuttuuko neuvola automaattisesti jos muuttaa toiselle paikkakunnalle?? Meillä muutto edessä Lietoon ja nyt neuvola on Turussa.Synnäri ei tietenkään muutu,mutta voiko siihen itse vaikuttaa jos ei halua muuttaa neuvolaa??

iih!! mä en nyt vieläkään hyväksy että välilihaa tarvitaan synnytykseen [:D][:D] no hyvä tietää tuokin tietysti kun on vielä aikaa totutella ajatukseen repeilevistä paikoista [:D]

Eilen käytiin kattomassa asuntoa josta olin innoissaan ja se oli aivan kauhee.. Mut samana iltana sitten sain viimein meille näytön yhteen hyvään mitä olin jo jonkun aikaa kattonut ja yrittänyt saada yhteyttä välittäjään ja tänä aamuna käytiin sitten katsomassa. Se oli unelmien täyttymys!! Täys pintaremontti tehty joka paikkaan ja kunto tarkastus tehty ja sopivan kokoinen ja sopivan (no 7000 budjetin yli..) hintanen ja kaikki laitteet uudistettu keittiössä ja kiuas jne..ja se oli niiin nätti!! ihana ja kaunis! !! ei edes mitään talonyhtiön remppaa tiedossa vaikka -81 rivari..mutta ne hiero jo kauppoja muitten kanssa.. Tehtiin sitten tarjous ja suoraan tarjottiin se mitä ne siitä pyytää sillä ehdolla että saataisiin aikaa pari viikkoa edes tuon toisen myymiseen. Siitä olisi sitten pitänyt tehdä käsirahasopimus ja jos kämppä ei menisikään menetettäis sen käsirahan..Ei uskallettu lähtee siihen.. Nyt sit sanottiin että palataan maanantaina asiaan kun sunnuntaina on eka näyttö tossa miehen kämpässä niin on vähän uskaliaampi mieli tehdä tommosia sopimuksia jos siellä ees käy joku ja joku tekis vaikka jonkun tarjouksen.. voihvoihvoih..järki sanoo että myöhästyitte ja nyt siirry eteenpäin katsomaan muita mutta silti on takaraivossa pieni kipinä että ehkä ne sittenkin odottaisivat maanantaihin..oli sen verran innokas kyllä tekemään sopimusta meidän kanssa ja myyjillä ei kuulemma ole kiire sitä myydä..että ehkä sittenkin..täytyy seurailla että onko tuo ilmoitus tuolla netissa vielä vai katoaako se sieltä..Peukut pystyyn toverit! Mamma tahtoo ihanaan uuteen kotiin missä ei tarvii muuta tehä kuin kantaa kamat sisään ja ihastella!

Mukava ukkos myräkkä oli äsken! koiratyttöjen kanssa ihasteltiin salamointia! Mieskin joutunut pari tuntia istumaan töissä pimeässä kun sähköt oli mennyt..meneehän se työpäivä niinkin tietysti.. Nyt vaan tuulee aivan hirveesti! täytyy käydä lukemassa mitä se iltalehti taas pelottelee että "varastoi lääkkeitä ja ruokaa, nyt tulee myrsky!" vähän vaikee uskoa että ihan siihen pisteeseen nyt sitten kuintekaan mentäisiin, mutta ei kyllä juurikaan mökillekään houkuta mennä.. [:D]

Synnytyksenjälkeisistä kivuista voisin kertoa. Ensimmäisen jälkeen oli vain muutaan päivän alapää hellänä, niin että istuminen oli hankalaa. Myös isommalla hädällä käyminen tuntui tosi pelottavalta juuri noiden kipujen takia. Kannattaa siis varata matkaan lakritsia tai jotain muuta löysyttävää, ettei tarvitse kauheasti siellä vessassa enää ponnistella.

Toisella kertaa oli nuo "tavaliset" kivut. Kun ne olivat hälvenemässä, tulehtui yhtäkkiä  joku ommel, ja tuska oli noin päivän verran valtaisa. Hoitaja siihen suihkutteli jotain desinfiointiainetta, joten meni onneksi aika pian ohi.

Mutta ehdottomasti kauheinta -toivottavasti en liikaa palottele ketään - olivat jälkisupistukset. Niitä ei tule yleensä ensimmäisestä lapsesta, mutta seuraavista, kun kohdulla on suurempi työ palautua normaalikokoonsa. Olin synnyttänyt ilman kipulääkkeitä, mikä oli tosi ok, mutta synnytyksenjälkeiset kivut tuntuivat vähintään yhtä kamalilta. Henkinen ero vain oli paljon pahempi, koska synnytyksestä palkkana on lapsi, jälkisupistukset tuntuivat tosi epäreiluilta ja turhilta. Mulla oli kyllä tosi aktiivinen kohtu, hoitaja sanoi, että päivän päästä synnytyksestä se tutui siltä, että siellä ai lasta olisi ollut ollenkaan. Ei siis ole kai tyypillistä, että kivut tulevat niin rajuina kuin itselleni, vaan pidemmän ajan kuluessa. Pelkään kyllä jo etukäteen, minkälaiset tuskat kolmannen synnytyksen jälkeen tulee.

Liikunnasta. Olen käynyt entiseen tapaan kaikissa mahdollisissa jumpissa, joita kuntokeskuksessani tarjotaan. Välillä täytyy himmata, välillä painan täysillä. Kaikki liikkeet olen voinut vielä tehdä, myös vatsallaan tehtävät. Hyppyjä tulee joskus vältettyä, mutta ei niitäkään aina. Ratsastuksen kuitenkin lopetin ihan putoamisvaaran vuoksi. Kerran kuitenkin lankesin ja kävin parin tunnin maastokävelyllä, mutta ihan vain käyntiä koko ajan. Ihanaa oli, mutta taisi jäädä viimeiseksi kerraksi vähään aikaan. Tavallisia kävelylenkkejäkin on silloin tällöin tullut tehtyä, mutta niiden aikana ihme kyllä supistelee aika paljon, jumpissa ei yleensä pahemmin.

Mä yritän vielä unhoittaa koko synnytyksen, se tulee kuitenkin niin nopeesti eteen, haluan vaan nauttia rauskaudesta [:)]
Tällä viikolla liikkeet ovat voimistuneet, aikasemmin ne oli ihan pieniä, juuri ja juuri tunnistettavissa. Nyt ne tuntuu selvästi, mutta mahan päältä ne ei tunne. Todella uskomattoman tuntuista!! [:)]

Toisen puoliskon vanhemmat oli käymässä viime sunnuntaina kun auttoivat asentamaan asuntoon pesuhuoneeseen pyykkikaapin. Niin miehen pikkuveli se 9 vanha tuli viereen kun istuttiin sohvalla ja toi sen pehmolelu bartin (simpsoneista) masua vasten ja sano että bartti leikkii lääkäriä, vaikkei niin hyvä olekkaan, se kuuntelee mitä vauva tekee mahassa[:D] Aivan ihana!!

basura: Minkäs kokonen asunto ja missä päin jkl olis? [:)]

Tervehdys,

Liikkeet: Täällä ei vielä tunnu liikkeitä kummemmin, ainakaan niin että selvästi tunnistaisi vauvan liikkeiksi. Odotellaan...

Liikunnasta: on jäänyt tosi vähälle... pahoinvoinnin takia ei tuossa kesällä viitsinyt/jaksanut lähteä kävelylenkeillekään kuin aika harvoin, ja vain viileämmällä säällä. Mutta on mulla joku 15 kerran sopimus yhteen kuntosaliin, ja olen odotellut milloin olisi sopiva hetki aloittaa äitiysjooga. Sitä olisi kerran viikossa ja ehdottomasti aion ruveta käymään, mutta ehkä vielä on liian aikaista synnytykseen valmentautumista ajatellen. Samoin voisin käydä balletonessa, se on ihanaa ja tosi tehokasta [:)] Kun vaan saisi aikaseksi mennä.....kunto on päässyt "hieman" rapistumaan vuoden sisällä...[&o] Pitkät kävelylenkit on osoittautuneet muuten aika rankoiksi, koska tuntuu että lonkat ei vaan jaksa loppuun asti. Varmaan sielläkin on alkaneet jo paikat vähän löystymään?!

Vauva-lehteä täällä on ainakin kehuttu kovasti, Bubble. Itse vielä odottelen tilaamaani näytenumeroa. Varmaan tilaan koko lehdenkin sitten.

Joops, ja sitten kävin tänään hammaslääkärissä. Oliha hyvä että kävin, sillä pitikin tehdä samontein juurihoito yhteen hampaaseen! Ei ollut vielä ollut oikein mitään kipuja; mutta hampaan tilanne olikin yllättävä ja kohta olisi bakteerit päässeet etenemään hermoon ja leukaluuhun ja vaikka verenkiertoon asti (ja kipu ollut kova). Raskauden aikanahan on vaarallisinta nimenomaan, jos bakteereja pääsee suusta vereen. Muutenkin hampilääkäri oli ihana, selvitti kaikenlaista asiaa raskauden ajan suunhoitoon liittyen jne. Muistakaahan muutkin hoitaa suut kuntoon [:)] Se kuulemma ennustaa myös lapselle hyväkuntoiset hampaat tulevaisuudessa.

Kun jäi tuolla keskustassa luppoaikaa niin shoppailin ensimmäiset lastenvaatteet!! Wuhuu [:)] Pikku ostoksia vaan. Muutamia bodyjä 50-62 cm koissa, sukkia, tumput, pari pipoa, ja fleecetöppöset. Ja tosisöpö pikkuruinen helistin [:)] Ei niitä vaatteita varmaan hirveesti tarvikaan, ku äippäpakkauksessakin niitä on. Ja pienimmät jää niiiin nopeesti pieniksi!! Ja jospa tuolta loorasta tupsahtaakin semmoinen 5-kiloinen vauvanjööti niin eipä paljon 50-senttisiä vaatteita käytetä... [8|]

Ylipäätään tuo vauvan pukeminen (talvella) tuntuu tässä vaiheessa pelottavalta... Että tulisi tarpeeksi vaatetta, mutta ei liikaa. Montako kerrosta on liikaa?!?! Sisätiloissa siis. Kaipa sen aika näyttää, ja pian kait sitä oppii.

Minäkin liityn tänne vertaistukiryhmään. [:D]

Synnytystä en ole vielä ehtinyt "suunnittelemaan", enkä varmaan suunnittelekaan, mutta muuten tuo mahaeläjä alkaa hiljalleen tuntua vähemmän utopistiselta ajatukselta. Täällä meneillään rv 15 ja liikkeitä odotellaan. Ultraan on vielä viitisen viikkoa aikaa, mutta kyllä me sukupuoli kysäistään, jos "Pirjo-Petteri" vain sattuu esittelemään paikkansa. [8D] Ei siksi, sillä ei ole meille mitään merkitystä, kunhan lapsonen on terve!

Liikunnat on jääny ihan nolliin, olen ollut muutaman viikon sairaslomalla ja nyt kesälomaa pari viikkoa päälle. Mahaeläjä meinas laittaa minut helteillä pikkusen liian koville, kun yrjö lensi ja fyysinen työ vei veronsa. Päädyin nesteytettäväksi, mutta onneksi ei mitään sen vakavampaa. Verenpaineet oli noussu hävyttömän korkealle, mutta onneksi niidenkin tilanne on normalisoitunut levolla.

Olen tällainen lyhyt pallero muutenkin, niin maha näkyy kyllä jo paremmin ku hyvin! +2kg ja vyötärölle +10cm. [&:]

Piti heti tulla tänne juoruilee;
nyt ne on sitte tuntuneet, ne ensimmäiset liikkeet [:)]
Voi ihanuus sentään <3

weeruska83 mulla ainakin Oulussa onnistui "väärässä" neuvolassa käynti. Asutaan nyt Oulun keskustassa ja muutto lähiöön on parin viikon päästä. Toukokuussa kun soittelin neuvolaan ja kerroin muutosta, sain mennä suoraan uuden asuinpaikan neuvolaan.

Sadepilvi, oletko Tekonopalatsille menossa? Minäkin katselin äitiysjoogajuttuja tänään netistä. Kansalaisopistolla järjestetään syksyllä kaksi äitiysjoogakurssia ja sitte Teknopalatsilla (siellä ei ilmeisesti kursseja, vaan voi vaan mennä). Mehän voitas järjestää Oulun tammimammatreffit joogan merkeissä.

Synnytykseen olen ajatellut meneväni avoimena. En halua tehdä tarkkoja suunnitelmia kivunlievityskeinoista jne. Luotan siihen, että siellä on parhaimat ammatti-ihmiset juuri minua varten, ja jotka tietävät, mikä minulle on paras keino synnyttää. Pientä pelkoa kuitenkin ilmassa. Jos pelko kasvaa, aion ehdottomasti ottaa asian puheeksi neukkutätin kanssa.

Bofink halssilassa olisi semmonen ihana 87 neliöinen rivari..Nykyisillä omistjillakin on iso koira niin ei naapureittenkaan kanssa pitäisi ongelmia tulla noitten meidän hunsvottien takia. Se olis niin ihana! Ja tänään se oli viellä myynnissä! Joten musta vähän tuntuu että tehtiin sen verta parempi tarjous kun ne toiset ostajat et voitas vielä saadakin se..tosin tässä on vielä päiviä välissä että joku muu kerkee sen viemään vielä välistä tai toiset ostajat nostaa tarjoustaan, mutta pientä toivoa vielä on. Nyt vaan toivotaan että sunnuntaina tulis ees joku tarjous tuosta miehen kämpästä niin voitais vaikka tehäkin sopimus tosta uudesta..

Oon kyllä taas niin kateellinen kun kaikki muut tuntuu tuntevan jo liikkeitä vaikka on vähän jäljessäkin.. Kai siihen vaikuttaa se istukan paikka yms jutut, mutta ois se nyt kiva ees jotain vähän tuntea. Mutta ei siis mitään! Viikkoja kuitenkin sen verran että pitäis jo periaatteessa jotain tuntea. Kun nyt koko ajan vaan ajattelee että ei siellä mitään ole ettei sitten tippuisi hirveen korkeelta, en uskalla vielä mitään kirjoittaa tuohon vauva kirjaankaan tai ostaan mitään lapselle kun en mitään tunne mahassa. Joku 5kk aikaa kun lapsi syntyy enkä vielä tiedä yhtään sen enempää asioista kuin 5kk sittenkään..ärsyttää..

Vähän taas kiukuttaa kaikki, ei jotenkin osaa tehdä mitään ja olisi viimenen lomaviikkokin edessä että pitäisi tehdä jotain kivaa. Mietin koko ajan vaan miks en tunne vauvaa, saadaankohan me se asunto, joutuukohan tuo mies tuomaan tavaransa tänne, paljonkohan joudun tästä vuokra asunnosta maksamaan kun koira repinyt muovimattoa, millonhan sitä sitten pääsisi muuttamaan. *huokaus* En vaan osaa tehdä yhtään mitään mikä liittyisi vauvaan ennen kuin tunnen jotain ja oltaisiin päästy muuttamaan. Ja se kämppä olisi periaatteessa niin saatavilla, käsin kosketeltavissa mutta pitäisi vaan maltaa nämä muutamat päivät odottaa..

Oon äitinikin kanssa sodassa kun tuntuu että sen mielestä hyvää neuvontaa ja tukemista on maalailla kaikki maailman pirut seinille ja kertoa mitä kaikkea voinkaan tehdä väärin lapselle. Sen mielestä varmaan tapan sen lapsen ennen kuin saan sen edes kotia asti ja ihan pelkästään sen takia että oon vaan niin tyhmä. Se varmaan ajattelee että laitan tyynyn sen lapsen pään päällle enkä alle ja ihmettelen sitten miksi se tukehtuu..Että ärsyttää..hormooneilla ei varmasti ole mitään tekemistä asian kanssa [:D] Mutta äiti on aina ollut semmonen se kyllä osaa kritisoida ja osottaa kaikki asiat mitkä tekee huonosti tai väärin mutta sit kun jossain onnistuu tai tekee hyvin niin ei saa mitään hyvää palautetta. Ja sitten vielä kun asiasta hänelle väännän että tuo loukkasi niin sit alkaa hirveä ulina että kun kaikki häntä aina sortaa vaikkei hän mitään väärää koskaan oo tehny. Vaikka se ite tykkää polkea ihmisiä maan rakoon vähän väliä. Väittää olevansa niin viisas mutta ei se kyllä useinkaan sosiaalisesti ole kovinkaan lahjakas. Onko muut huomannut samanlaisia ongelmia äitinsä tai muun "tukijan" kanssa? Äitinkin kanssa olisi mukava keskustella juuri nyt että miten sillä raskaudet ja synnytys jne meni mutta kun se aina päätyy siihen päällepäsmäröivään määräilyyn ja hänen oman älykkyytensä kehuun niin ei nyt oikein jaksa. No onhan siinä hyviäkin puolia ja ehkä nää hormoonit nostaa tän tunnetilan potensiin kymmenen mut ei se silti sitä faktaa poista et sellanen hän vähän on. Mut miehen kanssa ollaan ihan väleissä..ainakin hetkittäin [:D] et tällä kertaa se ei eniten ärsytä. [:D]

Bofink: synnytys oli ehdottomasti upea kokemus, joten sitä ei kannata olla turhaan miettimättä. Itse olen pitänyt tässä väliä näioden lasten välillä, mutta en lainkaan synnytyksen takia. Monelle sanoin melko heti synnytyksen jälkeen, että voisin hyvin synnyttää vaikka kuinka monta lasta, jos joku muu ne sitten hoitaisi. Synnytyksen jälkeen se työ sitten alkaakin!

Sadepilvi: kyllä sen vauvan oppii nopeasti pukemaan. Hyvä neuvo on kokeilla niskaa, jos tuntuu märältä, on vauvalla liian kuuma. Ja sitten ei kun yksi vaatekerros pois päältä. Kai vauvatkin ovat erilaisia kuten me aikuisetkin. Meillä ainakin mies käys avaamassa talvellakin kaikki ikkunat ja minä niitä sitten yritän sulkea samaan tahtiin. Kun miehellä on sopivaa, itse palelen, kun minulla on sopivaa, mies hikoilee[:)]

Ja äitiysjoogasta sen verran, että heti sinne vaan, kun alkaa! Mitä enemmän ehtii käydä, sitä enemmän tietoa ehtii kertyä! Täällä Turussa ainakin voi käydä kertamaksulla, ettei tarvitse sitoutua sen enempää. Syyskuussa näyttävät ryhmät alkavan.

Hei!!

helmikuisista monikko-odottaja.
huomasin että täällä taisi olla muutama muukin, joten avasin yleisiin turinoihin oman foorumin, josko vaikka tavataan siellä.

[;)][;)][;)]

Heipsan!

Olen tuntenut vauvelin liikkeet viikosta 15 lähtien [8|] joka paikassa toitotetaan, että se ei ole vielä mahdollista, että vasta viikoilta 18-20 ja uudelleen synnyttäjät voivat erottaa nämä "hipaisut" aikaisemmilla viikoilla...
Tällä viikolla (16) olen samoja hipaisuja/liikkeita tuntenu voimakkaammin ja olen kyllä sitä mieltä, että niitä vauvan liikkeitä ne kyllä on [:)] Ne tuntuvat suurinpiirtein aina samassa kohtaa alavatsassa, eikä ole mitään ilmaa tai muuta vatsan murinaa!

Otin neuvolasta ekalla käynti keralla lapukkeet millä sai tilata näytenumerot Kaksplus ja Vauvalehdestä.
Kaksplussan selasin vain nopeasti läpi ja se olikin sitten siinä, ei sytyttänyt ollenkaan.
Vauvalehti taasen oli mielenkiintoinen ja luin sen kannesta kanteen eli suosittelen tätä. [:)]

Sadepilvi sanoiko hammaslääkärisi mahdollisesti jotain tärkeää mitä pitäisi tietää hampaidenhoidosta raskaus aikana mitä "normaali" hampaidenhoito ei kata? [8|]

Synnytyksestä olen samoilla linjoilla muutamien kanssa, että yritän olla ajattelematta liikaa itse tapahtumaa koska se tulee sieltä väistämättä [:D] 
Ajattelin mennä tilanteen ja fiiliksen mukaan sitten kyseisenä päivänä... Sillain olen ottanut selvää, että tiedän mitä missäkin synnytyksen vaiheessa tapahtuu ja kivunlievityksen mahdollisuudet, mutta ne sitten päätän kun on sen aika ja miltä tuntuu [:)]

Basura oletko miettinyt hankkisitko itsellesi kotidopplerin? Siitä saisit mahdollisesti hieman enemmän "raskaana" olo fiilistä kun kuulisit sydänäänet [:)][:)] Ymmärrän, että turhauttaa ja ainoa asia mikä auttaa on aika ja tunnetusti odottavan aika on todella pitkä!!!! Itse tilasin tänään dopplerin tulemaan kun täällä on hyviä kokemuksia siitä annettu  [:D]

Omaa: Huomenna on toinen neuvola, jeejee [:)]  2.9 rakenne ultra ja me kanssa otetaan tieto vastaan jos vaan näkyy, että kumpi sieltä on tulossa!! Sitä tosin ei olla vielä päätetty, että jaetaanko tieto sitten muiden kanssa vai pidetäänkö salassa syntymään saakka [8|] Siinä on aina sitten kuitenkin riski, että tuleekin se toinen mitä on sanottu [:-] Mites muut jotka otatte tiedon vastaan, aiotteko kertoa muillekin??

Takaisin