Elokuun kuulumiset

Miksi pitää siirtyä housuvaippaan? Mun 3v käyttää edelleen teippivaippoja, ovat halvempiakin. Siia yövaippans ja pidemmässä reissussa, muuten kestot ja nekin kuin teippivaipat.
 
Meillä poika ei suostu enää pysymään paikallaan vaipan vaihdon yhteydessä eikä oikein sylissäkään niin housuvaippa on helpompi vaan vetää päälle. Lisäksi pyörii ja liikkuu niin paljon että teippivaipoista tuli pissi läpi välillä kun ei saanut teippivaippaa kunnolla kiinnitettyä.
 
Mä ostin eilen ekaa kertaa housuvaippoja, ja samaa mieltä kuin Hemppa, huomattavasti helpompi pukea tällaiselle levottomalle pikku pyöriäiselle. :)

Onko muilla jo pottaa otettu käyttöön, ja jos on, niin miten pesette sen? Meillä mies haluaisi pestä vessanpesuaineella, mutta mietin jääkö siitä jotain myrkkyjäämiä, tyttö kun leikkii joskus potan kanssa ja saattaa laittaa sitä suuhunkin. Toisaalta pelkällä vedellä pesu tuntuu hygienian kannalta vähän epäilyttävältä. Onkohan tiskiaine ihan sekopää idea? :wideyed: Ei pitäisi ainakaan pienet jäämät olla myrkyllisiä, kun on kerran astianpesuun tarkoitettu...
 
Meillä ei vielä pottailla, pitäisi kyllä jo aloitella kun tyttö istuu jo hyvin ilman tukea.. potan pesuun olen kuitenkin käyttänyt tiskiharjaa (siis oma harja potalle, en lainaa keittiöstä :grin) ja laimennettua tolua (olen tehnyt seoksen valmiiksi vanhaan sellaiseen suihkepesuainepulloon..), tai Kiilto Airi wc-puhdistusainetta, ja sitten huuhtelu käsisuihkulla pöntön päällä.. mutta en ole antanut maistella pottaa.
 
Pitäisiköhän käydä ostamassa se potta ja tutustuttaa pikkuhiljaa...
 
Meijänki pitäs ostaa! ei ehkä kantsi vessanpesuainetta käyttää, ne ku on vissiin aika kovia myrkkyjä.. tolu tai mäntysuopa? En muista yhtään millä esikoisen potan pesin aikoinaan..
 
Tyttö käy potalla kun huomataan et alkaa tehdä kakkaa. isoveljen käyntejä yritetään rytmittää mut ei tuu tuotoksia.
Kakankin jälkeen vaan huuhtelu vedellä. Sillon tällöin pesu.
 
Magustimamma se on sellainen kädet varpaana oleva unipussi.

Me ollaan sisarusten lasten pottia pesty vaan käsisuihkulla ja välillä suihkepullossa olevalla laimealla tolulla.
 
Oho enpä ole hetkeen käynyt foorumilla! Meillä on niin huomiota vaativaksi muuttunut pois nyt ettei kerkeä mitään. Hampaitani on tullut rytinällä (4 hammasta 1kk sisään) ja nyt opittiin ensin ryömimään ja siitä pari viikkoa ja konttaus lähti käyntiin ja nyt harjoitellaan seisomaan nousemista.
Yöt on ihan yhtä mylläämistä vaan ja nytkin poika vaan kitisee ku pitäis olla kokoajan sylissä. Inhottava tää vaihe kun on samalla tiheän imun kausi menossa :sad001
Meillä oli pitkään tossa ongelmana ettei poika nukkunut päivisin muualla kuin sylissä mutta nyt olen onneksi saanut nukutettua sisälle vaunuihin koko viime viikon. Ollaan myös aloitettu päiväkerho joka on kerran viikossa niin pääsee poju leikkimään muiden lasten kanssa ja ite juttelemaan muille samalla.

Ja nyt kovasti mietitään myös unikoulua että pääsisin kerran viikossa jääkiekkoon kun toi yöunille nukahtaminen on vaikeaa.
 
Jestas sentään, että meillä ottaa koville eka hammas. Ikenet on ollu pullollaan jo pitkään, perjantaina muuttui oikein verestäviksi ja kipeiksi, lämpö nousi ja vei yöunet. Poju yrittää palata täysimetykselle kun ei tietty ruoka maistu. Ja nyt vieläkään ei näy kun reikä ikenessä mistä se hammas aikanaan tulee läpi, sormella tuntuu jo terävä reuna.
Sit kun aattelin että tää tästä helpottais, niin saatiin koko perhe kunnon flunssa.. ihanata. Yhtenä yönä valvottiin 24-06, muina öinä on sentään vähän paremmin nukuttu. On lääkitty ja kaikki kotikonstit käytössä, mutta ehkä vaan aika oikeasti helpottaa. Pientä miestä käy kyllä sääliksi ja omaan mieleenkin on taas muistunut miltä krapula tuntuu.
 
Housuvaippoja meille seuraava paketti. Eihän tuolle touhuajalle meinaa enää saada vaippaa vaihdettua, kun hoitopöydälläkin olis pakko kontata!

Onko muita hampaattomia vielä?

Mekin on kerhossa käyty ja muskari alkaa pian! Kesän jäljiltä myös äippätapaamiset alkaa taas, niitä oon kaivannu!
 
Täällä myös hampaaton hymyilijä. Viime viikolla tuli 8kk täyteen..
Vähän reilu kuukausi enää kotona vauvan kans, mihin aika on menny.. :sad001
 
Sunnuntaina alkaa vauvauinti! Jee! Mut miten ihmeessä pärjään tuon touhuajan kanssa siellä kun ei paikallaan pysy, painaa jo ihan liikaa eikä turvakaukaloon enään mahu
 
Mulla on Mirri vauvauinnissa ylimääräinen pyyhe mukana minkä päälle lasken lapsen niiksi hetkiksi kun en voi sylissä pitää. On ollut ainakin vielä suihkutiloissa sen verran hämmentynyt, ettei oo niin paljoa ollut liikkumassa kuin kotona. Meidän uintipaikalla on myös muutama syöttötuoli mihin vois lapsen laittaa omien pesujen ajaksi.
 
Me ei taaskaan mahduttu mihinkään vauvauintiryhmään. Voiko vauvan kanssa mennä muuten vaan uimahalliin?

Meidän pojalla nyt 2 hammasta, eka puhkesi juurikin 8kk kieppeillä ja toinen pian perään.

Yöt on hirveitä, jatkuvaa heräilyä, uikutusta ja karjumista.
 
Meillä molemmat lapset on flunssassa ja pojalle on ylös puhjennu toinen hammaski. Tuleekohan etu ylä ja alahampaita ollenka [emoji23], ku nyt on tullu alas ja ylös oikeitten etuhampaitten viereiset hampaat...
 
Me vaihdettiin teipeistä pois kun tyttö oppi avaamaan ne ja nuo on kyllä helpompi laittaa päälle.

Tytöllä on nyt eka kuume :/ ja kauhea flunssa. Raukka :Heartred
 
Uusi työpaikka (ja täysin uusi ala) varmistui ja työt alkaa viikkoa aikaisemmin kuin oli ensin tarkoitus.. eli kolmen viikon päästä. Minun äiti lupasi tulla hoitamaan vauvaa viikoksi, koska vauvalla on hoitopaikka vasta lokakuun alusta. Uskon kyllä että mummi pärjää hyvin, on niin paljon ollut tämän meidän vauvan kanssa ja tyttö on tottunut häneen eikä vierasta yhtään..
 
Takaisin
Top