Elokuun jutut

HippuToivoa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marrasäidit 2020
Laitetaan tännekin puolelle tämä elokuun jutturyhmä, vaikka täällä hiljaista onkin ollut :grin
 
Onko kaikki muut siirtyneet sinne salaiselle puolelle? Itse tai vielä olla niin aloittelija, että pääse liittymään.

Sokerirasitus on nyt käytynä ja onneksi eivät olleet koholla ja nyt odottelen vaan ensi viikkoa kun on ensimmäinen käynti neuvolalääkärillä. Hemoblogiini on ollut matala ja siitä joudun käymään kontrolleissa kuukauden välein, mutta keho ilmeisesti jo tottunut matalampaan tasoon kun väsymys ei ole kamala vaikka arvo ei ole noussut.

Vatsaa kutittaa välillä niin, että tekisi mieli juustoraastimella hieroa :smiley-angry003
 
Siellä taitaa kaikki olla, täällä on ollut hieman hiljaisempaa viimeaikoina :grin
 
Mulla oli kanssa sokerirasitus ja onneksi tulokset oli normaalit. Ensi viikolla on neuvola lääkäri.

Ylihuomenna alkaakin sitten koulut. Esikoiseni aloittaa toka luokan ja juniori lähtee eskariin. Niin on vaan kesä mennyt nopeaan. Syksy koittaa, ja minä alan hieman jo jännittelemään synnytystä:pale.
 
Mulla oli kanssa sokerirasitus ja onneksi tulokset oli normaalit. Ensi viikolla on neuvola lääkäri.

Ylihuomenna alkaakin sitten koulut. Esikoiseni aloittaa toka luokan ja juniori lähtee eskariin. Niin on vaan kesä mennyt nopeaan. Syksy koittaa, ja minä alan hieman jo jännittelemään synnytystä:pale.
Mulla toinen meni amiksen tokalle ja nuorin ysille :nailbiting:
 
Onnittelut hyvistä sokerirasituksen tuloksista!

Itse en osaa vielä synnytystä jännittää vaan innolla odotan raskauden loppumista. Suurin pelko ja huoli on tällä hetkellä se, että onko vauva terve ja sitä kun ei saa selville ennen kuin vauva syntyy. Toki ei lopullisesti vielä silloinkaan, mutta isoja etappeja on ainakin ohitettu.

Koronaa mietin kovasti kun on kesällä jo jouduttu juoksemaan flunssista testeissä ja nyt se flunssakausi vasta alkaakin. On niin paljon lääkäri/neuvolakäyntejä. En niistä haluaisi olla poissa koronaepäilyksien vuoksi ja kun ne herkästi kertyy yksi toisensa perään... ikävää olla itsekseen kotona huolissaan vain sen takia, että lapsella on flunssa-ajatuksella. Toisaalta lapsen olisi hyvä olla hoidossa ja äiti kaipaa ja tarvitsee lepoa. Vaikeaa.
 
Onko ollut tapana tehdä synnytys-ketjua? Taikka arvuutella milloin synnyttää?

Tuleepi näitäkin asioita mieleen kun kohta pyörähtää ensimmäiset 30+ viikot ryhmässä käyntiin...
 
Onko ollut tapana tehdä synnytys-ketjua? Taikka arvuutella milloin synnyttää?

Tuleepi näitäkin asioita mieleen kun kohta pyörähtää ensimmäiset 30+ viikot ryhmässä käyntiin...
Synnytysketju on ainakin salaisella puolella, toki siinä nyt viel käydään keskustelua ajatuksista synnytykseen liittyen, et en tiiä tuleeko sit erikseen synnyttäneiden ketju vielä :)
 
Sinänsä aika harmillista et suurin osa keskusteluista on siel "salaisella" puolella. Ite oon enempi aina ollu lueskelevaa tyyppiä nii en usko et tuun koskaa pääsee sinne salaiselle puoelle. :sad001 Tulee väkisin melko ulkopuolinen olo.... :'(
 
Siellä on helpompi jutella henkilökohtaisista asioista joita käy läpi. Tänne pääsee kuka vaan lukemaan :wink
Nopsaan sen vaadittavan viestimäärän saa kirjoiteltua kun vaan reippaasti alkaa osallistumaan :happy:
 
Kyllä mä täälläkin yritän pitää vähän keskustelua yllä. En vaan jaa kaikkea niin avoimesti. Ja mun mielestä voishan tännekkin yleisesti kommentoida edes niiden kirjoittelevien juttuja, vaikka ei sitten itse niin paljon kertoisikaan.

Lisäksi on hankalaa kun pitää olla 'aktiivinen' salaisten puolella, että sinne saa jäädä. Ei siellä sillon paljoa vaan lueskella.

Mites wombatin raskaus on mennyt?
 
Joo tosiaan oon huono kirjoittelemaan jollei ole asia suoranaisesti itseen kohdistunut ja on antaa siihen sitten jotan lisä infoa tms.
Tykkään kuitenkin lueskella miten muilla menee ja mitä muut kokee.

Mulla ollu siinä mielessä todella helppo raskaus.
Nyt täs viimesel kolmanneksel on kyl alkan kääntyy olo melko tukalaksi. Vauva on todella aktiivinen ja voimakas mokoma.
Ei tosiaan kelleen jää arvailujen varaan milloin tyttö liikkuu. Liikkeet näkee selvästi vatsan päältä.

Nukkumisesta ei oikein tahdo tulla mitään, on kyl erinäiset tyynyt yms muut käytössä, on vaan tenavassa niin paljon vilkkautta.

Edellisessä neuvolassa kerrottiin vauvan olevan poikittain (pää oikealla). Tää on tähän mennes ollu suosituin asento.
Nyt on alkanut kääntymään pää alas vasemmalle jotta pääsee sitten potkimaan tosissaan ylös rintalastaan.
Onko normaalia et nää suoraan ylös osuvat potkut on melko kivuliaita?

Muutoin raskaus nyt ok, joitain päiviä on et hieman etoo. :Heartred Närästys on päivittäistä :s
 
Joo tosiaan oon huono kirjoittelemaan jollei ole asia suoranaisesti itseen kohdistunut ja on antaa siihen sitten jotan lisä infoa tms.
Tykkään kuitenkin lueskella miten muilla menee ja mitä muut kokee.

Mulla ollu siinä mielessä todella helppo raskaus.
Nyt täs viimesel kolmanneksel on kyl alkan kääntyy olo melko tukalaksi. Vauva on todella aktiivinen ja voimakas mokoma.
Ei tosiaan kelleen jää arvailujen varaan milloin tyttö liikkuu. Liikkeet näkee selvästi vatsan päältä.

Nukkumisesta ei oikein tahdo tulla mitään, on kyl erinäiset tyynyt yms muut käytössä, on vaan tenavassa niin paljon vilkkautta.

Edellisessä neuvolassa kerrottiin vauvan olevan poikittain (pää oikealla). Tää on tähän mennes ollu suosituin asento.
Nyt on alkanut kääntymään pää alas vasemmalle jotta pääsee sitten potkimaan tosissaan ylös rintalastaan.
Onko normaalia et nää suoraan ylös osuvat potkut on melko kivuliaita?

Muutoin raskaus nyt ok, joitain päiviä on et hieman etoo. :Heartred Närästys on päivittäistä :s


Täällä majaillaa pää ylhäällä vasemmalla ja jalat oikealla keskellä, alhaalla tilaa ois vaik kui.. Tuntuu pyörivän kyllä edellee vaikka huomen a jo 32+0. Tulee välillä kovempia iskuja ylös niin kyllä ne tuntuu ja päällä kun puksee kylkiin niin kyllä siinä auts parahtaa itellä.. Toki ihanaa seurata tuota myllerrystä mahassa:love7
 
Täällä vauveli on kyllä taas hiljaisempi kuin oli ennen töiden alkua. Toivon kovasti, että vilkastuisi loppua kohden taas. Nyt en kyllä ole vielä ollut kotona kuin vasta viikon. Ehkä se tästä vielä?
 
Takaisin
Top