Elokuun jutut

Meille sopii jo ensi viikko tai myöhemminkin sopii ihan yhtä hyvin :)
 
Sanoja, jos olet tulossa niin yritetään mennä sun ohjelman mukaan. Me pääkaupunkiseutulaiset kun päästään aika nopeasti lyhyen matkan takia (en nyt muista missäpäin Tasse83 asuu). Eli ehdotuksia vaan kehiin milloin itse pääsisit tulemaan :wink Toki muutkin saa ehdottaa päiviä, täällä aikataulu avoin. Kiva, jos Tasse83 pääsee kanssa mukaan ja jos en jo maininnut niin Mustikka tietenkin (ollaan jo niin tuttuja :grin). Ehdottaisin tuota Jumbon CoffeeHousea, se kun on ollut tähän mennessä aika keskeinen paikka osallistujien kesken. Eli kenellekkään ei ole tullut silloin kauheaa matkaa. Musta Sanojakin pääsisi sinne nopeasti kehä kolmosta pitkin, kun tulee varmaan Lahden moottoritietä.
 
Juu sieltä tulen sitten. Mutta meillä on todennäköisesti ensi viikko ja seuraava aika täynnä, eli ei kannata varmaan mun aikataulujen mukaan mennä :). Tulen sitten, jos päivämäärä osuu sopivasti. Ja voin ilmoitella täällä, kun sinne Ikeaan saan aikaiseksi lähteä :D. Syöttötuolia pitäisi alkaa jo miettimään kuitenkin tässä.
 
Sanoja ilmoittele tosiaan sitten kun olet täällä päin. No tavattaisiinko me muut sitten ensi viikolla esim. keskiviikkona Jumbon CoffeeHousessa? Ajankohtakin on mulle auki, mutta joku klo 11?
 
Kyselin joskus aiemmin teidän sukulaisten suhtautumisesta teidän vauvoihin, kysyisin millainen tilanne teillä on nyt kun vauva on jo hiukka isompi?

Musta tuntuu niin pahalta nuo anoppi ja appiukko.. ei olla heillä käyty 3 kuukauteen yhdessä, heiltä tuli ristiäisissä sen verran paskaa nieltäväksi ettei mua ole kiinnostanu sinne mennä tytön kanssa, mun on jotenki tosi vaikee niellä ja unohtaa kun en voi heille asiasta mitään sanoa. Mies on käynyt heillä silloin tällöin ja soittelee isänsä kanssa. Sanaakaan vauvasta ei ole puhuttu, ei kyselty siitä yhtään mitään, ei ole ollu kiinnostusta edes tulla tsekkaa meidän uus kämppä, ovat vaan vittuilleet meidän muutosta, muutenkaa ne ei meille tuu jos ei oo a4 paperillinen keksitty syitä miks heidän pitäs tulla käymää, ei riitä kahville tai tyttöä kattoo.. :sad001 sori avautuminen, tää vaan tuntuu niin pahalta ja kiinnostaa miten muilla..

Tuli tuosta Sanojan kommentista että syöttötuolia pitäis täs iäs miettiä.. joo äitini on vissii hiukan kujalla, kysyin siltä eilen että millo mut on pistetty syöttötuolii, vastaus oli 11k tai 1v, tuskinpa kuitenkaan :D mä oon varmaa iha hullu sen mielestä kun nyt oon jo kattellu meille sellasta. Ja taas tuli hirvee paasaaminen et jäätelöä pitäs antaa tytölle, onneksi meni perille kun kehuin että en todella oo antamas et se kerkii kyllä varmasti syömää jäätelöä sitte joskus.
 
No huh mitä käytöstä aikuisilta ihmisiltä! o_O Pitäs vähän edes osata käyttäytyä...

Mun ja miehen kaikki sukulaiset on ollut ihan intona ja tosi asiallisia (paitai mun isä välillä, mutta sen jutut menee täysin yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos). Jotkut sukulaiset ja tutut haluis nähdä tyttöä enemmän, mutta se ei ole aina niin yksinkertaista lähteä heitä tapaamaan ja kotiinu heitä en halua. Kaikki on onneksi kunnioittaneet meidän valintoja nimissä, kasvatuksessa, hoidossa, ruokinnassa yms:cat: Ehkä tietävät että "turpiin tulis" jos yrittävät liikaa mun elämään puuttua. Olen ollut tälläinen oman tieni kulkia aina ja aina olen kilahdellut, jos mua yritetään määräillä.:rolleyes:
 
Mäkin tahon caffelle joskus.nyt vaan on aika kiireistä kun saa hoitaa kotia ja peltohommia yksin. Äijä makaa sohvalla ja jumppaa jalkaansa.
Tänään mietin et saan kyl harmaita hiuksia kun saa sännätä joka paikkaan hoitamaan /tekemään juttuja. Äijä ei pärjää 3h pidempää yksin.
Joo onkyl ihanat ilmat ollu ja jatkuu...

Mä keräilin .mustikkaa jokusen litran. Enemmän keräilty kanttarelleja ja vattuja.
Eilen kun käytii lapsien kanssa mettässä ni puolukat oli jo punasena ei iha valmiita mut muutamat maisteltiin ja jasminkin tykkäs. Täytyy niitä täs viel kerätä kun niitä tulee paljon. Sais vaik mehuukin tehtyy.

Toi syöttötuoli juttu. Meidän neiti ei kyl oo valmis viel syöttötuoliin . Mä muistelisin et pojat alko olee noin 7-8kk kun syöttötuoli oli käytössä. Mut silloinkun lapsi alkaa istua ni sit istuttakaa s tuoliin.

Kohta alkais kerhot. Kiva käydä kattoo muita äitejä. Ja kiva päästä hetkeksi pois kotoonta. Tää kotona oloilu on henkisesti rankkaa.

Mä lähen viemää äitin lentokentälle yöllä.nyt pitäis vain saada muutama tunti nukutuksi ja aamul viiä jasmin 5kk neuvolaan. Se on lomien takia vähän venähtänyt.
 
Nostan hattua Nanelle jaksamisesta ja arjen pyörittämisestä. :gen014

Mulle pitäisi kahvittelun sopia keskiviikkona. Täytyy vielä kysäistä mieheltä sen ohjelmasta, jos se vaikka lähtisi kuskiksi. Lilliputilla on tapana hermostua kaukalossa nollasta sataan, ja kun meiltä menee Jumboon varmaan kolme varttia, en halua kuunnella motarilla täyttä konserttia...
 
Meille ei toi ens ke käy, mulla ei oo silloin autoa. Mut jos yritetään sopia sit seuraavatkin treffit, vaikka kerta kuussa? Ei haittais :)

Me oltiin tänään päivä studiolla levyttämässä yhtä biisiä. Typy oli hoidossa mun isällä ja kaikki oli mennyt onneksi hyvin. Oli kiva saada päivä "itselleen" ja muita ajatuksia, mutta kyllä vähän väliä oli typy mietinnässä ja miten pärjäävät. Hillitsin kuitenkin itseni ja laitoin vaan yhden kyselyviestin. Meillä noi hoitojutut menee aika kivasti, hoitajia löytyy ja kun tyttö syö vaan korviketta ja sosetta sekä on tosi lunki tapaus, onnistuu hoidotkin helpommin.

Kyllä päivät kotona voi olla pitkiä. Just eilen hermostuin miehelle, että kun hän ei mielestäni tehnyt niin paljoa. Sanoin, että kun mulla ei tästä ole vapaapäiviä vaan ne samat vaipat on vaihdettava joka ikinen päivä ja ei sitä vauvaa voi koko sen hereilläoloaikaa pitää yksin leikkimatolla vaan tarvii se siihen edes jutteluseuraa (kun ei viihdy sylissä). Mut kai nää on näitä, menee ohi ja taas tulee, yhtä nopeesti kuin Suomen kesä...
 
Hei tän päivän tapaamisesta: Mulle on tullut hirvee flunssaa niin ei viitsitä tulla pojan kanssa tartuttamaan teitä :sad001 Harmittaa kun olin niin odottanut tapaamista :sad001
 
Voi ei Mustikka... mullakin taitaa jäädä tapaaminen välistä. Eilen hammaslääkärissä ja nyt aivan järkyttävä särky. Täytyy mennä piinapenkkiin taas. :confused: Siirrettäiskö tapaamista?
 
Terveisiä kaikille häämatkalta!

Tultiin toissayönä kotio ja reissu oli aivan mahtava! Tukikohtaa pidettiin Dubrovnikissa ja tehtiin sieltä päiväreissuja Montenegroon ja Bosnian rajavuoristoon. Illat istuttiin kämpän partsilla juomassa kuohuviiniä. Nähtiin siis Kroatian kauneimmat puolet mutta myös sodanruntelemat surut ja tuskat joita nuo seudut vielä huokuvat. Tyttö oli mukana ja kyllä sen kanssa on vaan ihanan helppo reissata. Se vaan kulki kainalossa mukana ja jutellahöpötteli blaablaa-juttujaan. Hurmasi koko Etelä-Euroopan mennessään...Voi että tämä mamma on onnellinen!!

Ootteko muut reissanneet vauvan kanssa? Miten on mennyt? Me oltiin myös appiukkolassa Itävallassa kymmenisen päivää ja sekin reissu lentoineen, pelottavine pyörremyrskukokemuksineen ja helteineen meni tosi hyvin.
 
Me lähdetään ylihuomenna risteilylle, päivä Tukholmassa. Pikkaisen jännittää toi, miten menee, mutta eiköhän se siitä sitten.
 
Onko muiden aivot ihan mössöä? Musta tuntuu, että muisti pätkii ja muutenkin käyn vähän hitaalla, kun vietän päivät tän neidin kanssa.

Martza, meillä on isovanhemmat olleet todella kiinnostuneita ja innostuneita vauvasta. Omat siskot eivät tulleet edes nimenantojuhlaan. Ei olla kovin läheisiä, mutta jotenkin niiden välinpitämättömyys on joskus harmittanut. Kummallakaan ei ole lapsia. Veljen lapsista ovat olleet innoissaan, niin tuntuu vähän oudolta.

Me ei olla vielä päästy ulkomaille, kun passin hankkimista on lykätty. Jotenkin lentäminen pienen kanssa jännittää. Itse aikoinaan paljon reissatessani kärsin vauvojen jatkuvasta huudosta koneessa... eihän sille mitään mahda. En tiedä, miten selvittäisiin pitkästä lennosta, kun tämä haluaa jatkuvasti tutkia uusia paikkoja (sylistä tähystellen) tai liikkua.
 
^ilmottaudun harvapääsyyteen.Päivät sekasin,ajatus ei oo aina ihan messissä ja välillä jäätää ihan huolella :grin

Onko muilla tullu tunnetta,et olis kiva päästä jo töihin. Mulla välillä tulee sellanen fiilis et pääsis välillä työkavereitten kanssa rupattelee ja hoitohommia tekemään. Kotonakin on kyllä kiva olla,mut välillä kaipais muutaki tekemistä. Tallilla olen paljon viettäny aikaa tytön kanssa ja siellä autellu millon missäki hommassa et saa jotain fyysistä työtä tehtyä.
 
Takaisin
Top