Elokuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vappu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen kun kävin saunassa, huomasin hiuksia pestessä ettei ne ees ollu oikeestaan yhtään rasvasen tuntuset. Ja kun asiaa oikein aloin miettimään niin mun hiukset ei oo tosiaankaan pitkään aikaan rasvoittuneet sitä tahtia kuin normaalisti. Yleensä olen joutunut pesemään hiukset noin 3 kertaa viikossa (en käytä juuri koskaan mitään lakkoja tms.), mutta nyt hiusten pesu on jäänyt vain saunapäiviin (2x vk) kun ne ei vaan likastu.

Hulda mulla on ihan sama juttu ku sulla noiden hiusten kanssa :) Eli ne ei rasvotu oikeestaan ollenkaan enää ja hiukset on myös kasvanu nopeemmin tai paksuuntunu tmv. Oispa aina näin!

Tänään olis puolväli 20 +0. Mulla ei oo ollu pahoinvointia ollenkaan, mitä nyt vähän jotkut ruokien hajut pistäny etomaan ( esim.vuohenjuusto) Kauhee flunssa mulla on kyllä ollu jo yli viikon mutta sekin rupee pikkuhiljaa helpottaa ja saan hengitettyyki jo paremmin. Mulle on kans tullu jo kunnon läjä/makkara :) Rakenneultra olis viikon päästä ni sit pääsee näkemään pikkusen taas <3 Yks asia mua ärsyttää.. Meillä ei oo tekonimee ollenkaan :( mikää ei vaa oo tuntunu omalta.. Että sellasii juttuja tässä puolvälissä :)

Mulla taas irtoaa tukkaa, ihan kun ois vastikään värjänny hiukset tai muuta vastaavaa.

Nyt on kyllä pakko lähteä kirjastosta hakemaan räkätautilukemista.

Joo mullakin on kasvanu varmaan taas nää jo valmiiks pitkät hiukset , niin että kohta niitten kanssa on ihan ihmeissä. Pitäs varmaan vähän napsasta latvuksia. Toivottavasti meille (hansu) ei käy sitten niin että synnytyksen jälkeen lähtee kaksin kerroin se mitä on raskausaikana tullu :wink

Kaikki karvat kyllä rehottaa ja hiuksiin tulee äkkiä normaalia tummempi tyvikasvu (kampaajan kanssa tästä viime raskauden aikana puheltiin). ;) Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, synnytyksen jälkeen sitä hiusta sitten lähtee ja lähtee, mutta onneksi myös se muu karvankasvu normalisoituu. Kynnet on muuten kans ollu tosi vahvat ja hyvässä kunnossa koko raskauden ajan ja viimeksi imetyksen aikaan taas aivan kamalan heikot.

Annoin tuossa kotiinpäin ajellessa tietä äidille, jolla oli käsikädessä n. 4 vuotias ja rintarepussa niin pienen pieni vastasyntynyt, että voi että.... Siinä sitä sitten aatteli, että tuollainen pieni sitä on kohta itselläkin syliteltävänä :Heartred. Tuntui että vaavista just ja just näky pieni kurttuisen punainen naama, ja kädet ja jalat oli niin pikkaset, että hyvä kun näkyivät rintarepun aukoista. Ei siis ollu kyllä kovinkaan monta päivää ikää sillä pienellä, tai sitten on syntynyt hiukan etuajassa. Oi, vielä pitää jaksaa odottaa sinne vuodenvaihteen seutuville, tai siis hyvä vaan olis, jos saisi odottaa niin kauan =).

Kävin tänään H&M:llä ja kokeilin äitiystregginsejä. Mielestäni ennen ollut ihme mitoitus, isoin koko ei oo mahtunut läheskään päälle. No, nyt 12 kiloa kevyempänä mahtuihan ne. Tregginsit oli siis niin mukavat päällä, ihan ku ei ois housuja ollenkaan. :D Ostin heti kahdet, farkun väriset ja sellaiset tummanburgundit. Lisäks mukaan tarttui kaks t-paitaa tavallisten neuletakkien alle pidettäväks. Nyt alkais olla äitiysvaatekaappi kunnossa. :)

Hei mullakin on toi tukkajuttu! Alkuraskaudesta muistan että tukka rasvottu hirveen helposti ja muistan myös esikon alkuraskausajalta saman. Mutta nyt on tukka taas ihanassa kiillossa, koko ajan sellanen just pestyn näkönen! Hiustenlähtöön tai kasvuun en oo kiinnittäny huomioo, eikä muutkaan karvat tunnu kasvavan yhtään nopeempaa.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Nii ja mäki haluan Hennesille sovittaan niitä mammatregginssejä! Henkalta oon ostanu myös niitä vitosen pitkiä toppeja, siis ihan sieltä basic puolelta.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli viime raskaudes hiukset niiiin hyvässä kunnossa, kiiltävät ja normaalia paksummat. Mut tosiaan muu karvotus rehotti myös, vatsaan ja kasvoihin tuli sellaista vaaleaa nukkaa. Muutama kuukaus synnytyksen jälkeen alko karvat lähteä. Nyt on sit pää täynnä semmosta 3 cm pitkää "vauvahiusta". Kiva ku kasvaa takas, mut ihab karseen näkönen tää letti kyllä on. Parin viikon päästä kampaaja. Nyt en oo ainakaan vielä huomannu, et ois karvankasvu kiihtyny.

Mullekki on ainakin mahaan tullu tollast outoo vaaleta haituva karvaa. Tukka on aina ollu paksu että siinä enkä muissakaan karvoissa en oo huomannu mitään eroa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla kans tullu sellasta untuvaa mahaan! Sanoin miehelle jo monta vkoa sitten et katso nyt, mulle kasvaa turkki! Mutta ilmeisesti siis ihan normaalia :) en huomaa myöskään hiustenkasvussa eroa ja koska ei ole aiemminkaan hiukset rasvoittunut juurikaan niin en huomaa siinäkään asiassa muutosta.

Just sitä untuvaa tullu (pitkiäkin haituvia saattaa joukossa olla) ja mahaan kyllä tummempaaki ihokarvaa. Ei siis mitään kunnon mieskarvoitusta, mutta niin että huomaa ihokarvojen kasvaneen. Terkkari sanoi, että jollakin kasvaa karvaa raskauden aikana ihan kunnolla rinnoissakin

Muokattu viimeksi:
Oon luullut vaan olevani todella hajamielinen, kun ihmettelen päivästä toiseen näitä hiuksia. Normaalisti joudun peseen 2-3pv välein ja nyt sitten kun pitäisi pestä niin mietin kuumeisesti ettå raaskinko kun näyttää vastapestyiltä koko ajan. Tätä vaihetta en muistanutkaan. Muistan vaan sen että karvat kasvaa kainaloissa niin kamalaa vauhtia että ärsyttä ja synnytyksen jälkeen koko tukka putoaa päästä.
Mutta tämä vaihe hyvä! :)

Takaisin