Elokuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vappu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

vappu

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuunmammat 2015
Viikot vierii eteenpäin. Mitään uutta ja ihmeellistä?

Tänään 16+0 ja jo viime viikolla tunsin kerran jotain, jonka päättelin olevan liikettä. Tänään illalla oon tuntenu nyt selkeesti liikkeet. Ai että :) aikamoista <3 Kohta päästään tekee asuntokauppoja ja myöhemmin syksyllä muuttamaan isompaan asuntoon. En malttais odottaa :)

Heinäkuun unettomille öille vastapainona viime öiset levottomat unet, voi tsiisus sentään - seuraa lyhennelmä, joten voitte vaan kuvitella mitä kaikkea jätän kertomatta :cool:.

Unen alkupuolella seikkailin Remontilla rahoiksi- duunarina, tosin ei oltu "blockissa" vaan jossain motellissa rentoutumassa muitten remontteeraajien kanssa. Siinä sivussa olinkin sitten jo samaan aikaan siskojen kanssa rantamökillä, ja ajelin sieltä mönkijän ja motskarin sekoituksella pois enon talolle. Ja hetkeä myöhemmin ajelin kotipuolen pitkällä suoralla motskarilla, kun näin jo kaukaa, että poliisit on tutkaamassa. Katoin mittaria silmäkovana ja tähtäsin kuuttakymppiä, oon siis tosi hurja kuski! Mut siis siinä suoralla on 60 rajoitus ihan oikeastikin. Lopputulema, poliisit pysäytti, ja totesivat että ajoit liian lujaa, kun saat ajaa vaan 40 kymppiä, ja nyt kirjoitetaan sakkolappu. En siis unessa protestoinut sitä, että on 60 alue tai 40 on mopojen maksnopeus ja mulla motskari, vaan sitä, että kun minä ihan tarkoituksella ajoin kuudenkympin vauhtia, että nään pitääkö mittari paikkansa - ja näin jo kaukaa että tutkaatte ja just sen takia otin tietyn nopeuden, aloin lähes nyyhkiä. Ei kelvannut selitykseksi poliisisedälle se, vaan alkoi raapustaa tekstiä sakkolappuun, ei siis mihinkään tietokoneelle vaan sellaiselle jäljentävälle kuittilehtiölle.... Sitten mulla padot aukes ja aloin nyyhkiä kahta kauheemmin, että just tätä enää puuttuu. Ja seuraa paras osa unta: aloin kertoa, että tätä rahanmenoa on vime aikoina ollut ihan riittäviin, kun etkö nää että oon RASKAANA, ja ihan kaikkea pitää hankkia, eikä oo yhtään ylimääräistä rahaa. mistä minä nyt rahat sakon maksuunkin saan. Poliisisetä vähän vilkaisi sivulleen ja jatkoi kirjoittamista, irrotti lapun, ja sanoi, että saat nyt tästä tämän sakkolapun ja toivottavasti olet tyytyväinen. Ja siinä lapussa oli kirjattuna sakko, -20 euroa, eli siis miinus 20 euroa, ja hyvää odotusaikaa. Sitten seurasikin iloksi muuntuvia kyyneliä, ja sain sanottua, että joo, olen tyytyväinen tähän, ja miten ikinä voinkaan kiittää kilttiä poliisisetää. Milläs muulla kuin halaamalla! Siihen oli samaan aikaan tullut mies, myös ylinopeutta ajaneena ja totes, että ai noin ne sakot saa pois.... Siitä sitten helpottuneena ajelin kotiini ( joka tosin ei ollut mun koti, vaan mun vanhan hoitotädin koti - sekin vielä).

Arvatkaa vaan nauroinko kun heräsin, ja muistin koko pitkän ja täysin absurdin unen. Tuolta alusta jäi monet mutkat kertomatta, mutta eiköhän tuo unen loppuosa kuvaa aika hyvin, että taisi olla mielikuvitus viime yönä töissä. Pitäisköhän ens yös varata :happy popcornia sängyn viereen jos tulee yhtämoista elokuvaa filmiltä :p. Mistä ihmeestä nää unet syntyy!

Lääh ja puuh nämä helteet! En missään nimessä valita. Rakastan tällaista kesää. No valitan kuitenki. Muutettiin juuri (ihanaa hommaa hiostavassa kuumuudessa...) vanhaan asuntoon jossa ei kunnon ilmastointia. Lämpöä kämpässä ihan riittämiin. Eiköhän kohta helpota kun saatiin viimein pimennysverhot ikkunoihin :) Ei tämä muuten niin hirviää olis mutku hikoilen nyt ku possu pannulla :grin Muutenki nukun nykyään niin huonosti ni kuumuus viel pahentaa asiaa.

Jokin aika sitten tunsin taatusti liikettä ja nyt ootan niitä kokoajan. Niin jännittävää. Tänään siis 16+2. Kauhiaa vauhtia menee viikot. Kohta jo puoliväli :eek: :eek:

Pientä ressiä rempasta, joka alkaa ensi viikolla. Saatava hyvissä ajoin paikat kuntoon Sintiäistä varten.

Eikä apua mä en kestä!! Erehdyin selaileen esikoisen vauvakuvia ja tuli sellanen olo, että haluan että tammikuu tulis _JustNyt_ eikä puolen vuoden päästä! Tai okei, ehkä ens viikolla niin ehtis tekeen kaikki tarvittavat muutokset ja hankinnat.

Ja meidän pikku neiti oli tossa pari päivää ihan säikähdyttävän kovassa kuumeessa ja nuutuneessa olossa, mutta tänään ihan puskista täysin kuumeeton päivä ja pientä ruokahaluttomuutta lukuunottamatta ihan jo oma ihana pirteä ja leikkisä itsensä. ♡ Paitsi apua mä en kestä että siitä tulee kohta ISOSISKO!!

Oma elokuu on lähteny käyntiin vallan heikkovointisesti, mutta jotenkin en jaksa antaa sen latistaa tunnelmaa ja tätä onnellisuutta, lastenhuoneen uusimissuunnitelmia (ja pian toivottavasti toteutuksia) ja vielä vähän kesästä nauttimista. Plus että aiemmin mainitsemani pikkuaurinko ja masua kutitteleva Nyyti pitää onnentunteen päällimmäisenä ainakin suurimmaks osaks ajasta! ♡

Ja IHAN PAKKO mainita vielä yks mun sydänjuuria sykähdyttävä ja onnelliseks tekevä asia. Nimittäin kaksosten odottajat! Mä tuun niin onnelliseks kun luen tota 2015-kaksosketjua! Jos ei olis itellä vauvaa samoihin aikoihin niin olisin varmaan niin törkee että alkaisin ahdisteleen kaikkia siihen kategoriaan kuuluvia ja pyytäisin päästä kattoon niitä vauvoja sit ku ne on syntyny! ♡

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mä olen siirtyny käyttämään nyt mammahousuja töissä kokonaan, kun entiset housut oli kaikki jo niin epämukavia päällä. Kyllähän näissä mammafarkuissa on viel mahalle paljon lisää tilaa nyt, mut onhan nää mukavat jalassa, kun ei paina mahaa mistää kohdasta. Ostin kans muutamat T-paidat ja pitkähihaset mammapaidat, että saa käytettyä suht siistejä vaatteita töissä.

Mulla töissä on kätevintä jos on päällä housut, ja nyt näillä keleillä mukavinta on pitää capreja. mun vanhoista 10 caprihousuista vain kahdet sopii päälle, toiset on miesten mallia ja toiset matalammalla vyötäröllä ja niissä on vielä resorista vyötärökaitale. Onneksi parit siskon lainaamat mammahousut odottelee viileämpiä kelejä varten.

Oon edelleen pitänyt piilottavia paitoja, kun töissä ei vieläkään oo kerrottu muille kun parille johtoportaan edustajalle, eikä mahakaan oo ottanut uutta pyrähdystä eteen. Tänään aattelin ommella yhden löysän mallisen t-paidan lisää, jossa kiristetään vyötäröltä himpun verran pussia. Mulla meni kyllä tyystin paitapuolet vaihtoon, kaikki pitkähihaset, kesätopit, t-paidat ja paitapuserot on ollut aiemmin vartalonmyötäisiä - onneksi lähikirppikseltä sain hankittua jonkin verran vaihtelua elämään. Pari mammapaitaa hankin uutena ja siskokin "palautti" hälle ompelemani pitkähihaisen mulle. Eilen pidin metsälenkillä tavallista toppia, niin arvatkaa vaan keriytyikö se vähän väliä mahan yli kainaloihin.... Saa siis kerätä kaikki lyhyet vanhat topit pois kaapista.

Onko kukaan muu nähnyt unta keskenmoista tai muuten vain esim. outoja unia siitä, että teiltä viedään teidän lapsi ?

Itse näin viime yönä moista unta, että syystä tai toisesta lastillinen ei-niin-valikoituja raskaana olevia vietiin ilmeisesti KYS:ille (joka ei kyllä näyttänyt KYS:iltä, mutta näyttääkö paikat ikinä unissa tavallisilta?) - itse mukaanlukien. Jossain vaiheessa kai heräsin ikään kuin synnytyssalin tapaisesta, jossa oli monta sänkyä, yhdessä nurkassa kolme suihkua ja hoitajia kärräämässä meille ruokaa. Siinä sitten kaverin kanssa ihmeteltiin, että ei synnytys sattunu ollenkaan ja ei muistettukaan mitään siitä. Hoitajat sitten pakotti meidän syömään ja suihkuun, jonka jälkeen meidät päästettiin jonkinlaisen meren äärelle niemeen, joka oli täynnä hautakiviä. Sieltä ihmiset alkoi tunnistaa omia nimiään, jotka oli merkitty hautakiven alanurkkaan kohtaan missä luki esim. "äiti: Elisa Hokkanen" tai vastaavaa. Naiset alkoi lyhistyä kivien eteen itkemään ja minä itkin, koska en löytänyt sitä missä olisi minun nimeni.
Silmään osui sitten hautakivi jossa luki "enkelipoika" ja vuosiluku ja minun nimeni. Polvistuin sen eteen, itkin hervottomasti ja mies tuli vierelle varsin synkän oloisena. Silitin vain sitä poika-sanaa ja totesin, että "minä arvasin, että se olisi ollut poika". Heräsin aivan hervottomasti itkien ja ekana piti juosta dopplerin luokse, koska pelotti että oli jokin enneuni. Ja ei tuntunut mitenkään kivalta henkisesti muutenkaan tuo uni. Nytkin vähän itkettää kun pelotti herätä.

Paljon on myös ollut unia siitä, että löydän miehen pettämästä. Mutta se taitaakin olla aika normaali, ainakin tosi moni on sanonut sitä että ovat nähneet unta miehestään pettämässä.

Täällä myös ihan hirveitä painajaisia! Milloin ex on lapsen isä ja milloin just menetän koko vauvan! Yhdessä unessa menin vessaan ja sikiö vain tippui sinne!! Herään lähes joka yö ihan hirveeseen tunteeseen, onneksi mies lohduttaa...

Mulla oli alkuun kans painajaisia, nyt pari viikkoa säästyny niiltä :/ Ei ne kivoja koskaan muutenkaan oo...

Muistan kun heräsin yks yö ja teki mieli pahoinpidellä avokki, kun se oli siinä unessa käyny vieraissa ja jätti mut pärjäämään kaksin vauvan kanssa. Heräsin siis järjettömän raivon vallassa, onneks odotin hetken olon laantumista. Olin kuulemma potkassu miestä jo unissani...hups...

Pari kertaa myös heräsin itkien, kun vauva vaan lakkas olemasta "oot vaan kuvitellut kaiken" tai mies vei vauvan mukanaan ja jätti yksin.

Mies herätti myös pari kertaa mut unesta kun näin painajaisia... Olin huutanu tai itkeny ja mies säikähtäny sitä kunnolla...

Hyi mitä unia teillä! Kamalia. Mä en onneks oo painajaisia nähnyt. Esikon vauva-aikana näin joitain..

Mulla huomenna viimeinen työpäivä, nopeasti meni 8 viikkoa. Ens viikko koko perheen yhteistä lomaa ja sitten saa taas olla pojan kanssa kotona. Jotain yksittäisiä päiviä käyn tekemäs töitä vielä syksyllä, on toi kotihoidon tuki niin pieni.

Mä oon nähny niin pimeitä unia ettei tosikaan :grin Esimerkiksi: Yks yö näin unta et olin jossain juoksutapahtumassa ja siel oli Meijän pääministeri Stubindi vetämässä sitä tapahtumaa sit siin lopussa ku se tapahtuma oli ohi sen piti pitää puhe, se käveli lavalle ja kaatu sil katkes kaikki nuo sen valkoiset etuhampaat ja silmälasit hajos, sit heräsin armottomaan pissahätään :grin

Viime yönä näin ekaa kertaa raskausunen, mut sukupuolesta ei ollut siinä unessa mitään. Mä en oo nähny yhtään vauva/raskausunia ennen tätä, ja luulisin että osasyy tähän on tammikuinen kkm että pelkään päättyykö tämäkin kesken. Huomenna olisi La jos se raskaus olisi loppuun asti kestänyt. Tosin olen erittäin iloinen ja onnessani tästä pienokaisesta mutta on hänen isoveljestään/siskostaan iso kaipuu sydämessä :Heartred

Ennen nt-ultraa näin unia keskenmenoista ja kuolleen vauvan synnyttämisestä. Just eilen näin tosi todentuntusen unen, jossa mies herätti mut kun sänky oli märkä. Laitto valot päälle ja kaikki lakanat oli ihan veressä. Mua sattu ja verta vaan tuli ja tuli. Mies soitti sairaalaan ja ne vaan sano, että synnytys on alkamassa, mutta älkää vielä lähtekö turhaan tulemaan. Se yritti selittää ettei se oo lapsivettä vaan verta ja että ei vielä voi synnyttää kun ei olla ees puolessa välin raskautta. En pystyny reagoimaan mitenkään ku sattu niin paljon ja sit multa lähti taju. Siinä unessa oli kaikki just niinku meiän makkarissa ja samat lakanatki, olin aamulla ihan sekasin ja etin verijälkiä... "Onneks" muutki näkee näitä enkä ookaan ehkä ihan hullu!

Tosi kauheita on nämä :(

Nautatti kyllä tuo Stubin hampaiden katkeamis uni, vaikka ei varmasti hyvä uni ollut!

Mies ja poika tuli eilen kotiin neljän päivän ulkomaanreissultaan. Ja poika lähti nyt aamulla taas kouluun eli normaali arki alkaa taas meidän talossa. Kyllä tänä vuonna odottaa innolla syksyä ja talvea! Töissä ollaan katsottu lomia ja mä taidan päästä jäämään lomille marraskuun alussa ja siitä suoraan äippälomalle. Niin hienoa saada breikkiä töistä, kun viimeset 10 vuotta on menny opiskellessa tai töissä. Viimeset 7 vuotta oon ollu tän hetkisessä työpaikassa.

Mää en tiiä onko mulla tullu hajuaistiin joku muutos. Mies on aina kesäsin hikoillu ihan helvetisti, mutta en tiiä miks tää kesä on ollu erilainen kun toiset, hajuaistin kannalta siis.
Mää oon saattanu vaihtaa meijän lakanat 2krt/vko, oon pessy tyynyt ja peitot kolmesti kesän aikana ja nyt ootan että saan kaverilta semmosen pesurin lainaan millä voin pestä tän meidän sängyn. Ja pesen samalla vielä uudestaan peitot ja tyynyt. Haisee nimittäin ihan helvetin pahalta!
En pystyny nyt aamulla jäähä enää nukkumaankaan sänkyyn vaan kaikki heti aamusta pesuun! Yööööök!
Ärsyttää tällänen, vaikka eihän se ite yöhikoilulleen mitään voi..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla on mennyt elokuun alku ihan hyvin. Töihin palattu ja arki rullaa. Olokin rupeaa olemaan jo ihan ihmismäinen ( juuri kun loma loppui ). Tunteet ovat kyllä heitelleet ja itkunaurua tulee iltaisin. Supistuksia on tullut muutamia, tosi kipeitä, mutta onneksi kestää vain hetken. Maha kasvanut hirveästi. Outoja unia myös täällä. Milloin eletään keski-ajalla ja taistellaan rasisteja vastaan, jotka yrittävät satuttaa ulkomaalaista poikaani (ollaan molemmat ihan suomalaisia), milloin kiivetään tulivuorilla ja ratkotaan tehtäviä ja milloin mies taas pettää ja jättää ja minä itken humalassa ja mahapystyssä.. huh huh :D

Ja täälläkin haisee petivaatteet. Toinen on jos mies on ottanut yhdenkin kaljan niin haisee ihan sillan alla asuvalta pummilta.

Saako suomesta mistään tilattua/ostettua Nuby Nibbler -hedelmäpusseja??? Tosi rasittavaa kun en mistään löydä ja pakkohan niitä jostain on saada kun kerran vaihtoverkkojakin voi tilata!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin