Elokuun epistolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä yks jouluhullu :-D rakastan sitä vaan niiiiiiin paljon, valoja,koristeita, kuusta, lahjojen ostoa,paketointia ja piilotelua,kynttilöitä,suklaata, rentoa oloa villasukat jalassa <3 en kestä, tykkään kesästä ja lämmöstä mutta... Sais olla joulu kaks kertaa vuodessa, aina pitää olla lunta, kiitos :-D

Ihanaaa näin paljon jouluhulluja <3 mä lasken aina päiviä jouluun ja tosiaan alotan kans joulun valmistelun heti kun vähänki on pimeempää. Kun asuin yksin mulla oli esim jouluvalot pois vaan kesän :D rakastan joulutunnelmaa, joululauluja, joulun tuoksua, joulumarkkinoita ja joulujuhlia.. Ihan kaikkea joulussa <3 oispa jo joulu <3 (apu mikä joulusekoominen!)

Mie en niinkään välittäny tossa välissä joulusta, kun ei viel lapsia ollu, niin ei oikein ittelläkään ollu sitä jouluiloo. Mut nyt on ihana puuhata lasten kanssa ja valmistella joulua, nähdä se lasten ilo, odotus ja jännitys kun aatto lähestyy :)

Joo, syksyssäkin on ihanat puolensa, pimenevät illat, teekuppi ja kynttilät. Sekä tosiaan eka pakkasaamu, ne syksyn ja varhaistalven ekat tuoksut. Helmi-maaliskuun kirkkaat pakkaspäivät :)
Ja nyt kun aattelee niin keväällä se kun luonto alkaa herätä pikkuhiljaa talven jälkeen ja kesällä on myöskin ihanat puolet. No mie siis vissiin tykkään kaikista vuodenajoista:)
( hups eksyiköhän aiheesta)

Zeni, et ole ainoa "jouluvihaaja". Ite en oo lapsuuden jälkee tykänny joulusta nii ihmeemmin, onhan se kiva käydä äidillä syömässä ja nähä sitte iskää ja mummoa mutta muuten ei oikee nappaa :D ite en välitä ees jouluruuista, mulle tehään aina omat ruuat kun en mitään muuta ku kinkkua syö! :D mutta joo, onhan se omalla tavallaan ihanaa aikaa ku on niin rauhallista yms, en vaan syty muuten.

Nyt vähän erikoinen kysymys. Kutiaako muiden maha kun pitää päällä äitiyshousuja? Normaalien vaatteiden kanssa ei kutise siis. Olen nämä housut pessyt jo pari kertaa että luulis "myrkyt" lähteneen... epämielyttävää x)

Nyt vähän erikoinen kysymys. Kutiaako muiden maha kun pitää päällä äitiyshousuja? Normaalien vaatteiden kanssa ei kutise siis. Olen nämä housut pessyt jo pari kertaa että luulis "myrkyt" lähteneen... epämielyttävää x)
Mulla maha kutisi viime odotuksessa kun se veny. Voisko siitä johtua? Entä ootko allerginen jollekin?

Ja mäkään en oo jouluihmisiä. En hirveesti jaksa laitella. Jouluna varmaa esikoinen jo jotai ymmärtää mut mä oon norsu.

Olisitko näin raskaana herkistynyt jollekin kangaslaadulle mitä äitiyshoususi sisältävät, keinokuidut kutittavat yleensä herkemmin kuin luonnonkuidut (poislukien villa). Jos muutkin vaatteet kutittaisivat niin epäilisin pesuainetta, mutta kun pelkästään nuo. Näin pesulan tätinä sanoisin että jäämien luulisi jo hävinneen kankaasta kun on useampaan otteeseen pesty.

Mulla maha kutisi viime odotuksessa kun se veny. Voisko siitä johtua? Entä ootko allerginen jollekin?
Voihan se olla venymisestäkin. Tosin käytän vielä vähän äitiyshousuja että normaalivyötäröiset housut ja vaatteet eivät aiheuta kutinaa. Jotenkin ku käyttää näitä äitiyshousuja ni sit saa vähän väliä raapia.

AamuElokuun mullakin kutisee maha, kun on äitiyshousut päällä! Oon miettinyt, et johtuu varmaan osittain masun kasvusta ja sit siitä, että se housujen kangasosa tavallaan liikkuu päällä... vielä kun ei oo ihan järkky iso maha. :-D

Jouluasiaan; musta se on ihanaa aikaa, mutta en mä sitä ihan rakasta. :-D mutta lasten riemua on kiva katsella ja heidän kanssa joulua laitella. ❤ saas nähä kuinka hyvin tänä jouluna jaksaa touhuilla!

Olisitko näin raskaana herkistynyt jollekin kangaslaadulle mitä äitiyshoususi sisältävät, keinokuidut kutittavat yleensä herkemmin kuin luonnonkuidut (poislukien villa). Jos muutkin vaatteet kutittaisivat niin epäilisin pesuainetta, mutta kun pelkästään nuo. Näin pesulan tätinä sanoisin että jäämien luulisi jo hävinneen kankaasta kun on useampaan otteeseen pesty.
Pitääkin tänään tarkistaa mistä tämä maharesori koostuu. Elastaania siinä ainakin on, että sehän aiheuttaa joillekin allergiaa, muuten uskoisin puuvillaksi. Pitää tarkistaa. Kiitos vinkistä

Ihan syksyltä tuntuu jo. Ilmat viileni heti kun elokuulle siirryttiin. Nyt alkaa olla inhimilliset lämmöt. :)

Täällä myös jouluhullu!:happy: En ole niinkään kesäihminen, onhan lämpö ihanaa kunhan pysyy 20 asteessa vihaan hellettä. Odotan innolla syksyä, kirpeitä aamuja ja talvea (kunnon talvea, ei vesisade talvea)

Minä ilmoittaudun myös jouluhulluksi :shy: Kovasti tykkään aina suunnitella ja lukea joulukirjoja ja lehtiä. Toteutus ei aina ole niin tärkeä, mutta se valmistautuminen ja tunnelma. Useimmiten ollaan oltu minun vanhempieni luona. Siellä on omanlaisensa tunnelma, kun yleensä on useampiakin meitä sisaruksia perheineen paikalla. Tänä vuonna taidetaan kuitenkin viettää joulua kahdestaan kotona. Laskettu aika (19.1.) on silloin vähän liian lähellä, että haluaisin lähteä reilun 300 km päähän ajamaan edes kyydissä :joyful: Ja tosiaan, vaikka nyt on ihan mukava olla kesälomalla, niin odotan niitä ensimmäisiä pakkasaamuja ja ensilunta.

Tosiaan, saas nähdä miten jouluun vaikuttaa se että on viimeisillään :-D enpä ees tajunnut :-D joulusiivous jää miehelle ainakin!! Lahjoja tilaan ja ottelun ajoissa joten niistä ei stressiä :-) mies hoitaa valot ja kuusen, koristelun myös :-D mähän pääsen helpolla, istun vaan vatsani kanssa paketoimassa lahjoja :-P ei kai, en osaa kuitenkaan olla tekemättä jotain :-D enää viis kuukautta jouluun!!

Mie ootin tota meidän keskimmäistä niin et laskettu oli 7.1, ei vaikuttanu miun jouluvalmisteluihin, ihan samalla tavalla tuli riehuttuu keittiössä ja muualla talossa :)
Vaikuttaahan tuohon toki oma vointi, mut viimeks olin hyvä vointinen loppuraskauteen asti ja toivon mukaan mennään samalla kaavalla tääkin!

Yks veikkaus vielä syyksi: maharesori hiostaa ihoa eri tavalla kuin jos olisi mahan alle ulottuvat housut +(löysä)paita. Siis että vaikka ei näkyvää märkää hikeä näy, niin erilailla siinä iholla ilma vaihtuu. Mulla ainakin tietyt kangaskuidut + hiki on tuskainen yhdistelmä.

Takaisin