Elokuun Elämöinnit :)

Viime vuonna "hieman" eri meiningeissä! :p

Mm, me saatiin miehen kanssa lahjakortti Kuhmoon hotille Kalevalaan kahdeks yöks + kaikkee muuta kivaa siihen yöpymisen lisäksi! :wink Voimassa marraskuulle asti. Nyt sitten pähkäillään otetaanko Santtu mukaan vai ei. Joutuis oleen hoidossa max. neljä päivää tai sitten kestään autossa 7-8 tuntia x 2. Hmm...? :think005
 
Mä menisin ilman lasta jos saisin tuollasen lahjakortin :wink Onhan se iso aika erossa lapsesta, mutta kyllä vanhemmatkin tarvittee keskenäistä aikaa ja oon käsittäny et teillä on ihan huippu hoitajat pojalla niin en kyllä epäröis teidän tilnateessa hetkeäkään! :)
 
Ainut vaan, että nyt alkaa puinnit eikä oikeestaan siis kummankaan vanhemmat kerkee hoitaan poikaa. Sit jos mennään myöhemmälle syksyyn, niin mun porukat on ite reissussa ja miehen vanhemmat töissä. Ja sit vielä se, että kuinka mies saa ite olla pois töistä. Mieluummin lähtisin itekin ainoostaan miehen kans, mut katotaan nyt kuinka tehdään. :)
 
Ootteko ennen käyneet kalevala-hotellissa? Siellähän on sellainen hauska kalevala-kylä ja petokeskus, missä on mukavaa näkemistä myös lapsille. Me ajeltiin perheen kanssa just viime viikolla Kuhmossa. Yövyttiin tosin molempiin suuntiin mennessä pari yötä puolimatkassa. Matkaahan sinne on lapsen kanssa ja varmaan kiva olis myös viettää hotellimatkaa kahden kesken.
 
Ei me olla ennen käytykää koko Kuhmossa. Kuopiossa oon joskus poikennut, mut muuten en siellä päin oo kyllä käynyt. Kateltiinkin tossa justiinsa, että mitä tekemistä siellä olis. Santtu tykkää koirista, mutta onkohan siellä niitä huskyjä tälleen kesällä/syksyllä? :think005
 
Mä oon viettänyt paljon aikaa siellä, kun molemmat vanhemmat on sieltä kotoisin. Porukoilla on myös mökki siellä niin nykyisin lähinnä mökkeillään. Viime viikolla pari päivää kuluikin lähinnä lakkoja poimiessa. No mulla ei nyt hirveästi ole tietoa näistä aktiviteeteista, kun moneen vuoteen en oo niitä kaivannut sukuloinnin ja mökkeilyn lisäks. Pienenä käytiin joka vuosi melkein luontokeskus petolassa, joka on ihan Kaleva hotellin lähellä ja ilmainen käyntikohde. Kattelin, et tuossa kalevala kylässä on omistajan vaihdos meneillään, joten en tiedä yhtään, mitä siellä on meneillään, eikä ole tullut käytyä tosi pitkään aikaan. Mut sen hotellin läheisyydessä on sen kylän erillinen ulkoleikkipaikka, joka oli ainakin lapsena kiva. Oon siinä hotellissa joskus yöpynyt ja monet sukujuhlat on siellä juhlittu. Minusta se Kuhmo on ihan kiva pikku kaupunki. Kannattaa maistaa rönttöstä (puolukkapiirakka). Se on paikallinen herkku. Siellä on myös kiva vaatekauppa (pajakka), jossa me käydään joka kerta, kun vieraillaan kuhmossa :D
 
Meillä taitaapi kohta imetys loppua; Tyyne on saanu nyt tissiä aina nukkumaan mennessä eli 3krt/pv. Ja nyt kun oli toisten päikkäreiden aika niin eipä sielt tisseistä paljoa tullu; Tyynellä meinas vaan mennä hermo ja lopulta kun oli aikansa siinä lussuttanu, annoin nokkamukista normi maitoa. Nyt se sitte tuol nukkuu.
 
No onneks voi antaa jo normimaitoa niin ei tartte vastikkeiden kanssa pelleillä jos jotain hyvää pitää imetyksen lopettamisesta kaivaa.
 
Meillä on poika nyt vähän lisännyt tissittelyä, kyn palattiin lomalta kotiin. Saattaa ottaa jopa 4 krt maitoa päivässä. Lomalla väheni jo 2 krt päivässä, niin on nyt sit saanut poika välillä tyhjiä tissejä imeksiä, mut aina sieltä on sen verran irronnut, et uni maistuu ja vähän on hiljalleen taas lisääntynyt tuotantokin.
 
No mua ei kyl enää täs vaihees haittaa et maidontulo on vähentymään päin :) Pääsee sit ehkä käyttämään jo tavallisia liivejä. Tosin ainoostaan yhet niist mahtuu päälle, joten pitäs lisää tilata. Lisäks pitäs viel hankkia kunnolliset urheiluliivit, et saa taas rahaa palamaan o_O Ja tarvis lenkkaritkii ja viileämmille ilmoille takin. En enää halua kulkee tos hirvees fleecetakis yhtää mihkää ja noist mun kengist alkaa pohjat kulua rikki:oops:
 
Se on kyllä ihanaa, kun voi käyttää normiliivejä ja tavallisia paitoja! Mä oon vähentänyt aika paljon imetystä, nyt imetän aamuin ja illoin ja ehkä päivällä kerran, jos ollaan kotona. Eihän sieltä mitään enää tule...olin vähän aikaa sitten reissussa 2 päivää ja 2 yötä, eikä tullut minkäänlaista pumppaustarvetta.
Jes, löysin äsken yhden kulmahampaan ja yhden poskihampaan alun tytöltä. Ehkä ne kiukut pian helpottaa! Ihmeen hyvin se on kyllä nukkunut silti... :)
 
Itelläkin olis monenlaiselle vaatteelle tarvetta, kun aika moni on jäänyt pieneks. Saa oikeesti aina tovin miettiä, mitä järkevää keksis päällensä, jos lähtee jonnekin. Pitäis vaan ensin käydä kaikki vanhat vaatteet läpi, et mikä mahtuu ja mikä ei.
 
Mul ei oo yhtään imetyspaitoja, enkä oo kyl kokenu tarvvanikaan. Ehkä sit jos kyläilis sellasis paikois mis joutuis muiden nähden imettää...

Tänää Tyyne meni tokille päikkäreille ilman tissimaitoa :) Ja hyvin nukahti, tosin oli jo tosi väsyny. Mut päätin että jos ei tähän aikaa päivästä enää helpolla heru ni turhaa sitä yrittääkä väkisin. Eli nyt siis iltasin nukkumaan mennessä ja aamusin ekoille päikkäreille mennessä. Voi olla et ei kestä montaa päivää tää homma enää.
 
Ei sen ihan näin nopeasti pitäny käydä, mutta niin se testi vaan näytti positiivista :) Valdesta siis tulee isoveli kevät talvella, jos vain kaikki menee hyvin :) Nyt hieman sekavat fiilikset, mutta 2 testiä näyttäny positiivista, niin uskottava kai se on :) Oireeton kun olen ollut, kuten Valtteria odottaessakin. Mitä nyt hajut tuntuu voimakkaalta ja välillä vähän etova olo. Maanantaina soiteltava neuvolaan, kun hieman on alavatsa kipuja. Nyt kyllä olen pyörällä päästäni... :Heartred
 
Onnea Mammavs.83 ! :)
 
oi onnea valtavan paljon! ♡

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top