Elokuu syntymäkuukautena?

Mangojugurtti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mitä ajatuksia teillä on vauvan syntymäajankohdasta? Tietysti missä vaan kuussa on ihanaa saada vauva, mutta näettekö jotai plussia tai miinuksia juuri elokuussa?

Minusta on kivaa, kun on vielä hetken lämmintä eli mukavampaa vaunutella ulkona eikä tarvitse pukea niin paljoa vaatetta vauvalle. Mieluiten olisin ehkä saanut kevätvauvan, niin lämpimistä vaunusäistä olisi saanut nauttia kaikista pisimpään 😄

Olen myös kuullut, että kesällä on tukalaa olla viimeisillään raskaana. Toisaalta iso maha on varmaan helpompi pukea kesämekkoon kuin hankkia jättimäistä toppatakkia ja on mukava fiilistellä raskausmahaa vähemmissä vaatteissa 😄

Jännittää juurikin oma jaksaminen ja vointi, jos kesästä tulee oikein lämmin. Kylmällä kun aina voi pukea enemmän ja lämpimämmin, mut kuumalla tulee jossain kohtaa raja vastaan, kun et pystykään riisumaan enempää 😅
Mutta samaan aikaan fiilistelen kyllä hyvällä mielellä juurikin niitä lämpimiä kelejä vauvan synnyttyä, ja itse tammikuun lapsena oon aina ollut kateellinen niillä joilla on synttärit kesällä, kun pääsee juhlimaan ulos ja sää on pääosin hyvä.

Itsellä aiemmat on syntyneet syys- ja lokakuussa, niin mulle elokuu aika tuttua mutta kiva pieni vaihtelu kummiskin. Pääsee lämpöisellä kelillä synnyttämään, eikä tarvii jäätyä siellä synnärillä😅😂

Ensimmäinen ajatus, ihanaa kun saa olla kesän kotona ja jaksamisen mukaan pihalla puuhastella. Sitten mietin, että kuinka kuuma viime heinäkuu oli.😅 makaako koko heinäkuun eteisen lattialla ilmalämpöpumpun alla? 🤣

Noh, tänä kesänä heinäkuun helteillä sanoin että en kyllä haluis olla tämmösellä kuumuudella viimeisillään raskaana 😂 Että tota noin, pääsen sen nyt sitten kokemaan 🫣
Muutoin elokuu kuulostaa tosi kivalta, koska meiltä löytyy yksi maaliskuinen ja 2x huhtikuinen. Kiva jotenkin välillä saada eri vuodenaikaan vauva, käytännöstä en niinkään sitten tiedä.

Mulla on jo muistot kultaantunu kesän kuumuudesta, kun tää marraskuu on ollu niin harmaa ja pimee :D Lähinnä olen miettinyt, että voikohan ensi marraskuussa matkustaa jonnekin lämpimään, tyyliin Espanjaan, jo vauvan kanssa, kun olisihan se kivempi siellä lämpösessä hoitaa sitä ja valvoa öitä, jossei pikkunen nuku :Smiling Face With Smiling Eyes: Onko kokemusta noin pienen kanssa matkustamisesta?

Suomessa olen paljon matkustellut pienen kanssa autolla ja junalla. Meillä tykkää autoilla, joten reissut ovat menneet mahtavasti. Nyt toukokuussa käytiin ulkomailla, niin hyvin meni sekin taaperon kanssa. Nousut ja laskut pahimmat vaiheet lennolla.

Takaisin