Elokuisten 2016 lista

Status
Not open for further replies.
Ihana nähdä, että täällä on meitä hieman "vanhempiakin" odottajia jo jonkin verran. Aikaisempien raskauksieni kanssa olen ollut aina yksi niistä "ikälopuista". Keskustelut on monipuolisempia, kun mukana on monen ikäistä ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä.

Ihana nähdä, että täällä on meitä hieman "vanhempiakin" odottajia jo jonkin verran. Aikaisempien raskauksieni kanssa olen ollut aina yksi niistä "ikälopuista". Keskustelut on monipuolisempia, kun mukana on monen ikäistä ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä.
Mä pidän itteeni ihan ikäloppuna :D olen aina ajatellut että teen lapset nuorena, reilusti alle 3kymppisenä. Mut tässä sitä odotellaan ensimmäistä 33vuotiaana ^_^

Mä sitten vasta olenkin ikäloppu kun 38-vuotiaana odotan ekaa. :) Mutta onneksi kroppa tuntuu pelaavan ainakin toistaiseksi hyvin, koska raskauduin tosi helposti. Olen alkanut haluta lapsia vasta tämän parisuhteen myötä, aiemmissa en ole harkinnutkaan.

Samassa vanhusten veneessä ollaan :D no ei vaan.. parempi myöhään ku ei millonkaan. Itellä sama juttu etten ole ennen juuri halunnut, nyt osui oikea mies kohdalleen ja se on menoa ^_^

Mä olen aina halunnut elää ensin omaa elämääni ja vasta vähän vanhempana aloittaa perheen perustamisen. Suunnitelmissa oli 28v. ja eka, mut venähti aloitus ylimääräisen tutkinnon suorittamisen takia siitä muutamalla vuodella ja eka tuli kun olin 33v. seuraava 35v. ja nyt olisin se 37v. Mut tänä päivänä tämä lasten saanti on mukavaa, kun elämän puitteet on hyvät ja vakaat.

Sipriina79 itselläni ollut kanssasi täysin samansuuntaiset ajatukset. Suunnittelin aina, että lapsia vasta kun 30 on mittarissa. No meillä raskautumiseen tarvittiin sitten 4,5v ja ekan lapsukaisen syntyessä olin 35v ja nyt siis toivon mukaan toinen tulossa (kohta 36v). Olen tosi tyytyväinen valintaani, vaikka aikataulut lopulta vähän venyivätkin... On ihanan levollinen olo, kun voi keskittyä pelkästään tähän :love017
Toki ihmiset ovat erilaisia ja toisille on luontevaa perustaa perhe jo tosi nuorena, mutta itselle tämä sopii täydellisesti.

Itse en kyllä kanssa olisi parikymppisenä ollut mitenkään valmis äidiksi. Vaati aika monta vuotta. :) Eka tuli kun olin 30v ja sitä oli pari vuotta yritetty (satunnaisella aktiivisuudella). Mutta jotkut ovat valmiimpia aiemmin. Ja itse olen niiiin laiska persoona, että en tiedä olisinko ikinä saanut opintoja valmiiksi jos lapsi olisi ollut jo olemassa. Minulle oli hyvä näin! :) Enkä kyllä mitenkään ikälopuksi koe itseäni vaikka kohta 33 täytänkin :D

Niinhän se ikä on pelkkiä numeroita! Yksi 20v on niin aikuinen ja "kypsä" toisen 35v ollessa vielä tosi nuori. Itse 26-vuotiaana yhden pikkuisen äitinä pidän ja olen pitänyt jo monta monta vuotta itseäni tavallaan tosi aikuisena, mutta samaan aikaan niin tyttömäisenä ja nuorekkaana... Lapsia haluttiin melko aikaisin, mutta kun aina ei elämäntilanteet mene suotuisasti perheen perustamista ajatellen, niin asia lykkääntyi joitain vuosia. Ja sitten pitäisi aina ottaa huomioon sekin seikka, että lasten saaminen ei ole aina helppoa, valitettavasti.

Kummitätini oli päälle 40-vuotias saadessaan esikoisen ja kolmen vuoden päästä vielä tuli toinen. Pidin ennen tuota todella vanhana ikänä! Muta nykyään häntä katsoessa (toinen tyttö koululainen, toinen eskarissa) tulee vaan sellainen olo, että onpas nuorekas äiti! Ei uskoisi, että pian on 50 mittarissa:wink

Nassukka: laitatko ku shokista toivut ni tiedot silleen kopsattavaan muotoon niin saan lisättyä helposti sut listaan kun puhelimella laittelen... :D

Mie oon kyllä oikeesti syyskuinen mut tulee näköjään tälläkin puolella pyörityä melkosesti.. 6.9 on la mutta hyvin vois elokuussakin syntyy :) jos sopii niin tuun tännekin höpöttelee, kun miusta on kivempi että on myös odottajia jotka on muutaman viikon miuta edellä :)

Status
Not open for further replies.
Takaisin