Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana pehmo. :) Ma sain kalylta tanaan kuvaviestin, veljenpoikani oli karsinut lelujaan kiertoon laitettavaksi, ja oli valinnut kolme pehmoa meidan vavelle lahetettavaksi, sielta on tulossa Ainu-pupu ja Herra Hakkarainen ja joku sininen koira. Aika suloista, ja meilla ei olekaan kuin pari itse hankkimaani pehmolelua ennestaan, harmi kun mun omista lapsuuden leluista ei oo saastynyt mitaan. :shy:

ja mulla on ollut eilen ja näköjään tänäänkin kiukkupussi päivä..grr..!!Välillä ärsyttää kun tuntee ittensä joksikin taloudenhoitajaksi, tuo tiskikonen ei tyhjene ja täyty ilman käskyä muun kuin minun toimesta.. nyt oon aamun kiukutellut ja taas niin kovia menkkakipuja että, noh, jospa se tästä aurinkoisemmaksi muuttuisi :)Mies aina kuittaa näihin minun kiukkupäiviin, että hormonitko ne siellä huutelee :D

Mamatson, ihana pehmo!

Mulla otettiin streptonäyte viime käynnillä puoltoista viikkoa sitten. Joka kerta on tehty pikainen sisätutkimus ja samalla gyne on ottanut valkkarista näytteen jota tiirailee mikroskoopilla, eli jotain tulehduksia tai hiivaa tms. se varmaan metsästää. Ja kohdunsuun tilanne on tarkastettu kans jostain 20 viikosta lähtien. Eli maiden välillä on eroa, ja näköjään Suomessakin jo kuntien välillä...

Tänään on väsy päivä kun heräsin vessaan puol kuudelta enkä saanut enää unta. Aamulla oli ihan pirteä olo, enää ei vaikka otin päikkäritkin...

Meillä on vauvalle olemassa vasta pari pehmolelua, unipupu ja muumiperhe. Leluja luulen kyllä tulevan lahjaksi sitten kun niistä alkaa olla vauvalle jotain iloa ja ehditän me niitä ostaakin sitten siinä vaiheessa. Ai niin, ja pari vaunuihin tms. kiinnitettävää lelua löytyy myös.

Ootteko te muuten laulelleet mahalle? Mä olen yrittänyt jonkin verran, mutta se tuntuu jotenkin oudolta, varsinkin kun en muuten yksinäni lauleskele kotona ollessa. Ajattelin kuitenkin että jos vauva oppii tunnistamaan mun äänen ja pari tuttua laulua niin se aikanaan saattaa auttaa rauhoittumaan unille :)

Meillä on aika paljon pehmoleluja ja muitakin vauvanleluja kun on siskon vanhoja ja muutama minunkin vanha lelu.
Mä oon pitkään jo laulanu mm. Oravan pesä-lastenlaulua, jota oon aatellu laulaa vauvan syntymän jälkeen tuutulauluna. Alkaa monesti potkia kun laulan sitä. Olis mukava jos vauva syntymän jälkeen vaikka rauhoittuis nukkumaan, kun on periaatteessa tuttu laulu jo. Tai sit se raukka potkii sen takia ettei jaksa kuunnella, vaan kun ei pakoonkaan pääse. On sillä ollu pitkät kuukaudet siinä tapauksessa. :D

Mä laulan koko ajan muutenkin.. mutta en kyllä mitään lastenlauluja oo nyt kotona ollessa mutta kaikkea muuta sit ja kokoajan :D

Mul palaa pinna aina jos joku uskaltaa pistää mun vitutuksen hormoonien piikkiin :D ihan ku raskaana oleva nainen ei vois muuten harmistua tms. kun hormoonien takia vaikka pakko myöntää että on musta äkkipikaisempi tullut. Esim. joku hyvää tarkoittava lausahdus tms voi otta sit nii maan perkeleesti pannuun :D

Meillä on pari lelua, uniriepu ja ikean sellanen riippujuttu sängyssä. Vauvan kasvua odottelee baddington-pehmo ja helistin, kaikki nuo saatu lahjaksi. Itse ostettiin leikkimatto ja vaunu/kaukalo möhkö :D tulee olee vaikeaa pitää koirat pois vauvan leluista ku kaikki rapisee tai pitää jotain meteliä :D

Itse olen soittanut vauvelille sellaista soivaa nallea, jossa on se perinteinen tuutulaulu. :)

kävin heinäkuisten puolella lukemassa synnytystä ennakoivia oireita ja kylläpä siellä onkin ollut ruuhkaa! Kohtahan se meidänkin porukka alkaa jakautua oikein urakalla!

Kylläpäs on väsyttänyt pari päivää. On normaalien kymmenen tunnin yöunien (sisältää asennonvaihto- ja vessassakäyntiheräilyt) sijaan tullut nukuttua "vaan" kahdeksan tuntia, niin piti ihan pikkupäikkärit tänään ottaa, että jaksoi olla ala-asteikäisten muksujen kanssa illan lastenlikan roolissa.

Me ei myöskään olla mitään leluja vielä ostettu, tulee varmasti lahjaksi ja niitähän ehtii. Uniriepu ostettiin ja niitä tulikin pari vielä anopin taas yhdessä laatikossa :D leikkimattoa kaarineen löytyy jo ja turvakaukaloon haluan jonkun lelun hankkia ajoissa.

Mä en ole osannut laulaa vaaville mitään kehtolauluja yms. En tiedä sellaisia eikä ole löytynyt kyllä oikeen kiinnostustakaan opetella. Poitsu useasti alkaa potkiskelemaan kun lauleskelen muuten paljon. Kai mä sille sitten Queenia lauleskelen nukkumaan mennessä :D "show must go oooooon!"

Ma laulan vaan autossa, tai joskus joo kotonakin, mut en tosiaan mitaan lastenlauluja tms., etta meillakin varmaan nukahdetaan jonkun r&b:n ja afrobeatin tahtiin.. :grin

Mehan muuten oltiin nigerialaisilla synttareilla joskus toukokuussa, hirveesti jengia, hirvee meteli ja musiikki soi taysilla, ja siella oli sellanen pikkanen vauva, joka nukku aivan sikeesti monta tuntia sen kaiken kakofonian keskella. :wideyed:

Meinaakohan tää vauveli kairata ittensä tuolta alhaalta ulos ku viime yönä ei oikeen kestäny oikealla kylellä nukkua ku tuntu painetta peräsuolessa ja tänäänkin pidemmällä automatkalla tuntu ottavan kyljistä vauhtia ja koko ajan aiheutti todella veemäisiä ja kipeitä tuikkasuja alapäähän. Nyt tuntuu makuuasennossaki sukeltelevan alaspäin,mitenhän tässä saa nukuttua. Ei varsinaisia supistuksia kyllä aiheuttanu..

Islen kanssa samat kairausolot...

Olen nyt yskinyt kolme yötä. Lähden päivystykseen rukoilemaan jotain lääkettä. Ei hitto jos tää on tämmöstä viikon tai kaksi, niin mulla ei todellakaan riitä paukkuja ja keuhkoja synnyttää yhtään mitään muuta, kuin räkäisiä nenäliinoja.

Mä oon makoillu yhdeksästä asti päivystyksessä kun tuli aamulla niin oudot muistihäiriöt että en muistanu ees ukko nooan sanoja, yritin siis laulaa jotain tuttua laulua ja puhua, mut ei tullu mitään. Migreeniä mä epäilin ja aattelin et pääsis suht pian kotiin mut neurologi halusi sit ottaa seurantaan ja ehkä pitäs pääkin kuvata. Labroja otettu, kauheen kauan saa aina oottaa näitä vastauksia, mut just sano hoitaja et oli normaalit. Mut vauvalla on vissiin kaikki hyvin, kun on liikkunut normaalisti koko päivän. Jospa tää olis sit vaan migreeniä, jännät oireet vaan, ei ole ennen näin voimakkaita oireita ollut. Raskausmyrkytystäkin mietitty ku pää kipee ja näköhäiriöitä, mut vielä en ole vastausta saanut.

Ohoh! Varmasti säikäyttää tuommoinen. Toivotaan että olis vaan migreeniä eikä enää uusiutuisi. Tsemppiä kovasti Jemna!

Kiitos!:)

Oli se kyllä pelottavaa kun oli niin sekasin ja nuin meni muisti. Aikaisemmin mun migreenikohtaukset on alkanu näköhöiriöillä ja sit tullu päänsärky. Nyt ei ole tullut ees päänsärkyä, sain tosin Panadolia mut yleensä ei ole ees Burana auttanut. Mut voi että täällä kestää kauan et tulis se neurologi!

Jos en olisi raskaana, luulen et olisin aamulla aatellu vaan että "jaa, vissiin migreeni", ottanut särkylääkkeen ja menny takas nukkumaan. :D

Nyt tutki neurologi, pitää jäädä seurantaan yöksi ja magneettiin. Varmaan muuten ei ees tutkis, mut raskauden takia tarkempaa.

Mutta hyvä että nyt tutkivat ja seuraavat :) mulla on myös migreeni ja pari rajua kohtausta vuosia sitten, ne on pelottavia. Hyvä että olet nyt hoidossa ja saat tarvittaessa nopeesti lääkettä jos särky alkaa :)

Jemnalle tsempit :) onko kellään tullut vasta loppuraskaudesta jotain mielitekoja? Mun on pakko saada joka päivä ihan tavallista kurkkua :D yölläkin kun heräilen, niin ekana mielessä että pakko saada kurkkua!

Täälläkin toivotellaan Jemnalle hurjasti tsemppiä! Toivottavasti on ohimenevää ja johtui ihan vain migreenistä (joka ei toivottavasti toistu enää!!).

Mies aloittaa huomenna taas työt neljän viikon kesäloman jälkeen ja itse joudun jäämään kotiin. Olen epätoivoisesti yrittänyt keksiä itselleni tekemistä seuraaville viikoille, kun nukkuakaan en voi 24/7 :rolleyes: Ehkä jos miehen kyydillä menisi parina päivänä käymään Helsingissä vaikka kahvittelemassa tai kauppoja kiertelemässä, niin olisi jotain tekemistä...

Tsemppiä Jemnalle! Pakko kommentoida, itsellänikin oli samankaltaisia oireita tässä yksi päivä. :| Meinasin jo että soitan päivystykseen, mutta en saanut sitä sitten aikaiseksi kun oli pää niin puuroa! Siis oireena oli etten kyennyt kunnolla puhumaan, tai tuotti vaikeuksia, sillä kieli ei toiminut suussa ja ajatus tyssäsi ihan. Säikähdin itsekin kovasti, mutta mihinkään ei sattunut, tuntui vaan hankalalta olo, aivan kuin aivot olis tosiaan ollut sitä puuroa, enkä myöskään pystynyt muistamaan pikku juttujakaan! :-o Se meni kuitenkin ohi ja itsellä on myös auraalinen migreenitausta, ja kohtauksissa on ollut hyvin samantapaisia oireita, niin en sitten soitellut mihinkään. Mutta jos tuohon "kohtaukseen" olisi liittynyt pääkipu niin silloin olisin kyllä työntynyt näytille lääkäriin tai jos vielä toistuu! Mutta Toivottavasti lääkäri osaa sanoa sinulle edes jotakin ja että on kyse jostain harmittomasta, vaikka migreenistä! :)

Mulla Imme sama edessä viikon päästä. Tosin liikkuminen jo niin vaikeeta että saa nähä meneekö ihan kotona möllöttämiseksi mun aika :wideyed:

Takaisin