Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle kelpais paremmat kelit. Alkaa ketuttaa toi sade. Tänään on suht nätti ja aurinkoinen keli mutta tottakai mä istun pää vessanpytyssä ja makaan oloissa peiton alla :(

Tänään otettiin streptokokki näyte ja vissiin viimenen neuvolalääkäri ennen synnytystä. Tai ainakin sano että tavataan sitten jälkitarkastuksessa. Miten nuo kokoarviot onko ne sitten jotenki erikseen tarvittaessa vai onko ne kaikille? Neuvola ajan 2 viikon päähän vaan sain. Nyt siis rv35+2 ja Sf-mitta 33cm :) 2cm oli paikat auki mutta kaulaa vielä jäljellä kuiten ihan hyvin. Tuumasi vaan että tuo neuvola aika on jos oon yhtenä kappaleena vielä sillon. La 24.8

Ja tosi alhaalla jäbä majailee edelleen, mutta ei vissiin oo kuitenkaan kiinnittynyt vielä. Naureskeli sf-mittaa ottaessa lääkäri että täällä alhaalla on vaan yhtä vauvaa :D.. Kauheen supisteluherkkä on tää mun maha. Heti ku vähän koskee nii vetää ihan kovaksi.

Mulle ei annettu n.lääkärissä mitään kokoarviota, ei mitattu sf-mittaa eikä juurikaan kerrottu mitään muutakaan :( Kiinnittynyt oli..se sanottiin.

Mulle sano kätilösijainen kesällä ettei he tee kokoarvioita. Mä sain sen sillon käyrillä ollessa kun ultrattiin. Lääkärikäynnillä viime viikolla teki perus vatsan tunnustelun ja totesi siinä vaan että joku kolmekiloinen. En tiedä että sen hetkinen vai syntymä :D

Minulle sanoi lääkäri, ettei täällä yleensä tehdä koko arvioita, ellei ole syytä epäillä erittäin suurta vauvaa tai ahdasta lantiota. Minä siis kuitenkin sen kokoarvion sain samalla kun tarkastettiin tarjonta ultralla :)

Ja koska raskaus ei itsessään näytä olevan vielä tarpeeksi suuri raiste keholle, niin meninpä ja potkaisin eilen suoraan sohvanjalkaan epähuomiossa. Varvas on aivan vinossa ja turvonnut... Pitänee mennä käymään huomenna lääkärissä, jos varvas on mennyt sijoiltaan ja se pitää laittaa takaisin paikoilleen. Just my luck! :laughing002 Onneksi varpaiden murtumille ei voida tehdä mitään, joten sinänsä onni onnettomuudessa :)

Oh my! Kipeä on varmasti! :(

Mä oon kärsinyt ensin kovista, polttavista selkäkivuista ylempänä selkää, jossain lapaluiden alla. Oon yrittäny nukkua sohvalla ja pitää lämmintä yms mut kipu ei vaan hellittänyt. Otin panadolia ja sen kanssa kipu siirtyi selästä ylävatsalle polttavana. Kipu oli jotain sanoinkuvaamatonta.. lisää panadolia ja pari rennietä siinä sit otin samalla kun yritin kauratyynyllä helpottaa. 03 jälkeen menin puoleksi tunniksi kuumaan suihkuun missä sitten olo alko helpata ja pääsin sänkyyn takasin. Valvoin siis viiteen ast näiden kanssa ja olen taas hereillä.. koko päivä olis ohjelmaa mut ekana onneksi neuvola missä pääsen kertomaan yön kamaluudesta. Itsellä alko tulee mieleen sappikohtaus ja toivon tosiaan etten sellasta saa riesakseni tähän kaiken päälle enää. Vatsa hellänä nyt hetkeks viel silmät kiinni... sori purkaukseni :(

Mä heräsin aamuyöllä kylkeä kääntäessäni sietämättömään kipuun rinnan alla.. Näitä ihme pinne/kramppioloja, mitä loppuraskaudessa ollut ajoittain. Vauvakin heräsi ulinaani ja meni ihan kierroksille raukka, taisi säikähtää :( Lämmöllä yritin kipua laukaista, mutta kipeähän tuo on edelleen. Kyllä on nuori ja hehkeä olo, kun en meinaa sängystä aamulla enää päästä ylös :/

Neuvolalääkärin sanat "ei mikään ihme jos sieltä tulisi jo ihan lähiaikoina" oli oikein mukavat! :D Kohdun suu vielä ihan kiinni, mutta kaulan pituus kahden viikon takaisesta mitasta 2,5 cm lyhentynyt mittaan 1,5 cm. Vauva edelleen raivotarjonnassa, hyvin alhaalla. Ei ollut mitään puhetta kiinnittymisestä. Kertoi tarjontaa katsoessa myös, että selkä on oikealla puolella. Kiva ymmärtää taas vähän enemmän sitä miten päin tuo tuolla on, kun ei oikeen itse ole tunnistanut. Eli kun mulla maha monesti sojottaa ihan oikealle, on se pepun ja selän pukkaamista selkeesti :)

Valkovuodosta puhuttaessa kysyi onko otettu erillisiä testejä siitä, muistelin, ettei tämmösestä ole ollut puhetta. Jäi kuitenkin juttu siihen. Onko teillä testailtu valkovuotoa jotenkin ja miten?

Hui mitenhän lähiaikoina meillä tullaan :D mulla tosin kaulaa vielä vaan paikat 2cm auki :D.. Mulla ei oo tehty ainakaan mitään erillistä testiä vuodosta. Kerran lääkäri sano kun jäi siihen "nokkajuttuun" ku otti sen pois nii vähän enemmän vuotoa, että ois hiivaa. Anto luvan hakea suunkautta lääkkeen jos alko vaivaan enemmän. Mutta ei sekään silleen mitenkään tutkinu enempää tai mitään :)

Multa on pari kertaa raskausaikana otettu bakteerinäytteet emättimestä, kun on ollu runsasta valkovuotoa ja molemmilla kerroilla oli joku bakteeritulehdus ja sain lääkkeet niiden hoitoon.

Pitkä aika mennyt siitä kun viimeksi kirjoittelin. Oon seurannu tilannetta sivummalta, mut jotenkin on tää kirjottamispuoli jääny vähemmälle. Onnea kaikille jo pikkuisen saaneille :Heartred

Täällä menossa nyt rv 36+2. Äitiyslomalla oon nyt reilun viikon ollut, mutta sairaslomalle jäin jo kesäkuun alussa. Kroppa ei vaan jaksanu enää ja töissä alko muutenkin olla vähän "vaarallista" tän kasvavan mahan kanssa. Turvotukset täälläkin vaivaa ja sängystä ylös könyäminen on kyllä työn ja tuskan takana :hilarious: Harkkasuppareita ja vähän kivuliaampiakin suppareita on nyt joitakin päiviä ollu aina silloin tällöin.

Viime viikolla oli viimeinen neuvolalääkäri niinkuin monella muullakin on näyttävästi ollut. Ainoo ihmeellinen asia oli, ettei se lääkäri tehny sisätutkimusta ollenkaan! :eek: Olin kyllä odottanut, että tekee sisätutkimuksen ni tietäis vähän onko paikat pehmenny/auennu. Tää lääkäri oli eri kuin mitä mulla aikasemmin on ollu. Olin jotenki niin ihmeissäni, etten siinä tilanteessa edes kyseenalaistanu sitä. Pitää varmaan maanantaina neuvolassa mainita, että olis kiva saada jotain tilannekatsausta tähän väliin... Mitä muilla on siellä neuvolalääkärillä tehty/tutkittu?

Mulla neuvolalääkäri ens viikolla. Saa nähdä millainen käynti tulee, oli nimittäin vaa kandiaikoja jäljellä.. Olis vasta monen viikon päähän saanut oikean neuvolalääkärin. Viime kerralla olin pettynyt kun oli kandi ja tuntu ettei se osaa mitään.. Oli vielä töykeäki kaiken lisäks. Mutta ilmeisesti sisätutkimus tehdään samalla kun otetan streptokokki näyte? En oo kyllä varma.

Ja siis soitin maanantaina neuvolaan ja kysyin milloin lääkäri. Ne oli unohtanut varata mulle ajan ja ensi viikolla onki ja 36+4 ku on se käynti. Koko ajan ollu eri hoitaja nii eivät muistaneet varata sitä

Meillä se streptokokkinäyte otettiin kotona ja toimitettiin samana päivänä vain labraan. Mietin, kuinkahan helposti siinä näytteenotossa voi epäonnistua, kun annetaan odottajan ottaa näyte kotosalla. :grin

Mulla lääkärikäynnillä tänään tsekkasi verenpaineen, painon, kyseli turvotuksesta/kivuista/muista tuntemuksista, katsoi alakertaan, tunnusteli käsin kohdunsuun yms., mittasi sf-mitan ja ultrasi tarjonnan sekä tunnusteli masua. 20 minuuttia tutkiskeli ja vastaili pariin mun kysymykseen. Kattavalta tutkimukselta tuntui :)

Täällä myös streptokokkinäyte otettiin kotona ja kiikutettiin itse labraan (ohjeet oli hyvät ja todella tarkat, että jos niitä seuraa niin ei voi mennä vikaan). Näkyi tänään sitten siellä lääkärissä senkin tulos (neg).

Meillä Espoossa ei ole otettu streptokokkinäytettä, eikä siitä ole ollut mitään puhetta. o_O

Mulla valkovuoto katsottiin ensimmäisessä neuvolalääkärissä, kun kerroin, että valkovuoto on ollut runsasta. Mitään tulehdusta ei silloin näkynyt. Myöhemmin kävin punertavan vuodon takia neuvolassa näytteenotossa, eikä tulehdusta näytteen perusteella ollut. Kun vuoto edelleen jatkui ja muuttui hieman runsaammaksi, säikähdin ja varasin ajan yksityiselle. Lääkäri sanoi, että kyseessä oli lievä tulehdus ja määräsi emätinpuikot. Kuurin jälkeen veristä vuotoa ei ole onneksi enää ollut.

Takaisin