Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millaista öljyä siihen hierontaan pitäs olla? Mä en oo saanut ainakaa minkäänlaisia ohjeita mutta kaveri oli netistä tilannu itelleen jotain öljyä

Se on kyllä käsittämätöntä miten tuo tavara vaan venuu, samoin iho! Ja vielä ihmeellisempää on et ne kaikki palautuu! :D Mä luulin omaavani synnytyspelkoa ja koin kauhua ennen raskautta sitä miettiessä mutta nyt oon todella rauhallinen ja odotan vaan että pääsis synnyttämään ja sais tätä oloa normaaliksi. Otin kauan sit jo sen asenteen että synnytykseen ei voi kukaan valmistautua tarpeeksi, se menee omalla painollaa ja jokaisella eri tavalla. Siellä on asiantuntevat ihmiset lähellä auttamassa :) hyvin oon saanut pidettyä mielen kurissa vaikka käyrillä ollessa naapuri huoneessa olikin synnytys menossa ja vähän nousi karvat pystyyn siitä voihkinnasta. Kipua mä en pelkää, olen menkkojen aikanakin ääreist kipeä mutta nuo vauriot on aiheuttanut mietintää, nekin oon saanu asetettua taka-alalle :)

Mulla ei kyl oo tullu mitään pesänrakennuksia. Nyt ku on ollu kotona ni sotku häiritsee enemmän mut en oo koko ajan puunamassa ja laittamassa.. mietin vaan et koska sitä ahtais tuon vauvan sängyn makkariin, pitää koirienkin vähän tottua makuupaikkojen vaihtumiseen. Mut vielä haluais nauttia yöpöydästä ja tilasta ku sängystä nousu on muutenkin hankalaa..

Ja hierontaöljyksi mä ostin Care Dermin intime öljyn, ihan apteekin intiimiosastolta. Ei oo kauheen rasvasta ja haihtuu hieman nopeasti mutta on toiminut kyllä ihan ok. :)

Mulla on pesän rakennusvietti vaihtunut armottomaan väsymykseen ja vähän heikkoon oloonkin :/ Onneksi on kyllä kaikkk kotona tehty..tavarat pesty ja paikoillaan, kämppä siivottu ja sairaalalaukkukin pakattu :D Nyt kai voi sitten vaan levätä.
Mä tilasin itelle Weledan öljyn mutta se odottaa vielä noutoa.

Mulla on lökähousut ja pari paitaa, alusvaatteet, kamera ja siihen sekä puhelimeen laturit, hygieniatuotteet (dödö, shampoo+hoitoaine, harja, siteitä, kosteusvoide ym.). Kotiintulovaatteet pitää vielä pakata myös. Turvakaukalon ja vauvan vaatteet, tutin saa mies tuoda myöhemmin.

Mul on nyt siel
- hammasharja ja tahna
- reinot
- omat sukat, ohuet ja paksut
- imetysliivit ja suojat
- trippejä
- shampoo ja hoitoaine pikkupullossa
- kosteusvoide
- vauvalle: puolpotkarit, pitkähihanen body, pipo, sukat+tumput ja huppari. Riippuu sit ilmasta.
- last minute lisäykset sit vielä hiusharja, dödö ja laturi.

Otin varoiksi. Ei vie paljoa tilaa kuitenkaan. Mutta sairaalan verkoissa sitä varmaan mennään :P

Sairaalakassista löytyy tällä hetkellä seuraavaa:
- Imetysliivit ja parit pikkuhousut
- liivinsuojia parit
- vaihtopaita
- kuukautissiteitä
- suklaalevy
- pähkinä- ja kuivahedelmäpussit
- vauvalle potkuhousut, body, sukat, lapaset, pipo ja neuletakki
- vaihtovaippa vauvalle
- hammasharja ja naaman pesuaineet ja rasvat
- nännivoidetta

Mutta tuota pitää vähän muuttaa, koska lauantaisella valmennuskurssilla annettiin uusia ohjeita: eli täälä sairaala ei anna mitään kaapua synnytykseen vaan suosittelee, että otetaan itse mukaan joku miehen vanha T-paita, jonka voi sitten huoletta heittää roskiin kun homma on ohi. Todettiin myös, että voi ottaa mukaan omia CD-levyjä tms jos haluaa kuunnella jotain tiettyä musiikkia synnytyksen aikana.

Tämän lisäksi pakataan matkalaukku, jossa on vaihtovaatteita 5-päivälle, lukemista yms. Eli nuo kaikki mun ja vauvan vaihtovaatteet voi surutta pakata matkalaukkuun ja ottaa synnytykseen vain sielä tarvittavat jutut mukaan.

Sairaala ei anna mulle vaatteita...ja ensi synnyttäjiä pidetään sielä 3-5päivää, tosin jotenkin ymmärsin että ite saa päättää koska haluaa lähteä kotiin. Viidentenä päivänä ne kyllä heittää sit jo pihalle, jos ei oo mitään lääketieteellistä syytä olla pitempään.

Mamatson on ulkomailla, samoin minä. Täältäkään ei saa vaatteita, (leikkauskaapu löytyy jos tulee sairaalaan ilman mitään kamoja) ja mun pitää muistaa kysyä saanko edes niitä verkkopikkareita kun säästöjen takia joka sairaalassa niitä ei ole tarjolla.

Okei, no mutta maassa maan tavalla :) täällähän saa kaikki vaatteet ja aion kyllä niissä mennä kun kerta on tarjolla, omat tossut otan kun ei mulla pysy ne sairaalan lipukkaat :D

Takaisin