Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No eipa mulla oo sita sf-mittaa merkattukaan mihinkaan nyt tata ihan viimesta lukuunottamatta, mut olkoon, en aio ottaa siita mitaan stressia, kunhan kiinnosti. :grin

Jep, jalat koukussa mitataan :) meilläkin ihan vaan sellanen makuupaikka ilman telinetta jaloille ja aina käskenyt nostaa jalat.
Nyt jää mun oma terkka kesälomalle ja seuraavan kerran näen häntä mahdollisesti rv38+, siinä välissä on terkka aika ja kokoarvio meidän omalla lääkärillä (ei kuulu kaikille ellei näe tarpeelliseksi, mulla suvun puolesta isoja vauvoja) ja tässä sitä ennen ollut noin 4-5viikon välein, yksi lääkäri ennen tätä rv27.
Eli ens viikolla se koko arvio rv 35+0. Sit siitä viikko niin on sijaisterkka ja sitten pari viikkoa niin se oma terkka. Ihan hyvin mun mielestä ollut näitä käyntejä, mitä nyt alkuun suht harvoin.

Rv33+5 ja koko päivän on supistellut. Pakkasin äsken varmuudenvuoksi hoitolaukun valmiiks. Ei nyt vielä tarvis supistella tässä mittakaavassa.

Mamatson ❤ Runsaasti nestettä, gramma panadilia ja vasemmalle kyljelle mars! Ovatko kipeitä? Minkä kestoisia?

Ei oo kovin kipeitä, mutta keskiarvoltaan niitä tulee 15min välein. Oon maannu koko päivän täs sohvalla. Ulkona ois nätti ilma, mutta minkäs teet.

Mamatsonille tsemppiä suppareihin! Soitiko jonnekin ja kysyit lisäohjeita, vai katsotko ensin kotona, kuinka homma etenee?

Kuulostaa ihan mun elämältä... Tuollaista vartin välein meininkiä oli viikko tolkulla aina parin päivän ryppäissä putkeen. Tsemppejä! Voi olla etteivät tee mitään, jos eivät kipeitä ja eivät kestä minuutteja per supistus. Kannattaa tosiaan välttää pystyssä olemista (sohva on kaveri), niin ei tule painetta alas. Muutamia viikkoja vielä!! Pystytkö nukahtamaan supistuksilta?

ja jos ne noin jatkuu, niin sitten mars tarkistamaan kohdunsuun tilanne. Pidän peukkuja ettei vielä tapahtuisi mitään! Koeta levätä :Heartred

Onko muilla ollu kirkasta limaista vuotoa? Nyt rv32 ja tuli tommonen "klöntti". Kirkasta paksua venyvää. Mietin onkohan limatulppaa vai ihan vaan normaalia vuotoa :s

Jonskula, mä viikolla 33+ ja noita kirkkaita ja välillä kellertäviä limoja ja klönttejä tullut reilun kuukauden. Sopivat koostumukseltaan juurikin limatulppaan. Enkä ole vielä synnyttänyt :D Kohdunsuu alkaa hiljakseen pehmentyä, kuuluu asiaan, ja sieltä kaikenlaista jännää vuotelee.

Niin ja siis mua tutkittu muista syistä moneen kertaan kuluneen kuukauden aikana eikä kyseessä ole tulehdus. Samoin kohdunkaulaa edelleen useampi sentti jäljellä eli ei myöskään ole edistänyt sitä asiaa, vaikka kohdunsuu hiljakseen onkin pehmennyt.

Okei :D nyt ekan kerran tuli tommosta nii heti alko mielikuvitus laukkomaan kaikkea :D! Viime viikolla neuvolassa sano olevan jo tosi alhaalla vauva tuolla nii nyt sitte vähän säikäytti tuo. Jospa mää vaan huokasen et on normaalia :)

Joo tiedän tunteen.. Olin silloin toukokuussa melko hätääntynytkin asiasta, kun samaan aikaan ekojen klönttien kanssa oli kovaa supistelua ja vielä vetistä vuotoakin. Ja sitten ultrannut lääkäri ei ollut limoista moksiskaan :D Näköjään saa tottua siihen, että kaikkea ällöä ja outoa on. Taas tää mun lempimantra itseni rauhoittamiseen: Niin kauan kuin ei runsasta verenvuotoa tai lätäköksi humpsahtavaa lapsivesilammikkoa, niin todennäköisempää on että kaikki on hyvin kuin että ei olis! :D

Nii :D! Tuntuu että kaikki on normaalia mikä itelle ihan epänormaalia. Ennen saikkua soittelin muutaman otteeseen neuvolaan ku alamaha oli nii tajuttoman kipiä. Ei pystyny mitään tekeen ku vihlo ja särki kaikki asennot. Seki ihan normaalia :D.. Tuli semmonen olo ettei otettu tosissaan vaikka kuin selitti vaivoja :D

Mulla nyt viikkoja 34+5 ja kyllä tässä alkaa vähän joka paikkaa kolottamaan ja särkemään :D oikea alavatsa on välillä perkaleen kipeä ja supistelut alkaa tuntumaan jo jossain. Pahinta on varmaan vauvan hellä kohtelu virtsarakkoa kohtaan kun tuntuu että koko rakko ja putki halkeaa :D

Joo, joka paikkaan venyttää ja painaa ja työntää yhtä aikaa. Tajuton kipu kohdunsuulla, kylkikaaressa ja jossakin suoliston suunnalla yhdistettynä rakkoon kohdistuvaan paineeseen ❤ Ei ole mukavaa katottavaakaan tämä huokailu :D Silti olen maailman kiitollisin isoksi venyneestä virkeästä vempulasta!

Mullaki on alkanut painamaan vauva suolistoon! Välillä on tuolla takaosassa tosi ikävä kipuinen fiilis.. jauts. Mutta kuten sanoit, eihän tästä voi olla kuin kiitollinen <3

Takaisin