Elokuiset 6kk -->

Tiutsi

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2018
Aattelin, että jos tekis uuden keskustelun elämästä vauvojen kanssa kun tuo puoli vuotta jo tulee täyteen :) (elämää vauvan kanssa-ketjussa kun on jo niin miljooona sivua :wink )

Kohtahan nää vauvat on jo taaperoita :Heartred
 
Meil on merkkipäivä kahen viikon päästä. :)
Kamalan nopeesti on mennyt tää aika ihan hirvittää jo pelkkä ajatus siitä et pitäs men kohta töihi ja isä jää pojan kans kotii... Oma isä kyl vähä kyseli et meinaanko oikeesti tulla jo kesällä töihin! Pieni vinkvink että olishan se toinen lapsenlapsi ihan kiva :D
 
Artsi on oppinu uuden jutun. Se työntää kielen ulos ja sitten puree ikenillä kieltään. Aika hassun näköstä :grin
 
Toiset täyttää 6kk ja meijän pikkunen täyttää jo 7kk ens viikolla :smiley-bounce012
Onko muita jotka on jo pian 7kk vanhoja?
Me otettiin nyt välipala mukaan ruokailuihin niin jopas poikaa nukutti makeesti viime yönä heräs vaan 2krt, jippii!
Jos ne yöhulinat ois voitettu.
Nyt syö lounas, välipala, päivällinen rytmissä + maitoo. Ja pian lisätään iltapuuro. Aamupuuro lisätään sitten joskus kunhan alkaa yösyönnit loppumaan. Eihän se heti oo aamulla nälkä kun on just hetki sitten syöny. :grin
 
Täällä tulis 2 viikon päästä 6kk täyteen..Ja tosiaan aika on vilahtanu silmissä pfiiuh..:DLievää ahdistusta jo ilmassa et pitäs tosiaan palailla töihin kun äippäloma loppuu...Tosin on täs kyl ajatellu kovasti et jos sen toisen tuuppais alulle jos luoja suo niin tekis vaan muutamia kuukausia töitä ja jäis sit taas mammailee..Mut oon miettiny et tulisko sitä selviimään kahden pienen kans yhtä aikaa :D....
 
Toivottavasti hoitohommat sujuu oikein kivuttomasti teillä, jotka työelämään palaatte kohta.. voin uskoa, että hennoo hieman ahdistaa. :Heartred
 
Meillä melkein 3 viikkooa vielä tohon puolen vuoden eteppiin, mutta äkkiä se on menny se aika! Tein muuten tänään parsakaali-porkkanasosetta ja hyi hitto ku tääl haisee... varsinki kun käy välillä ulkona ja tulee tänne yööööööök sisälle... Mut tyttö tykkäs :)
 
Meillä kanssa ens maanantaina synttärit :) Tänään mummilassa testattiin syöttötuolissa istumista ja voi että kun poika tykkäsi niin kovin ja katse kirkastu kun tajusi että istuu samassa tasossa meidän kanssa.
Niin ja en muista kuka kertoi, että oli antanut kurkkua imeskeltäväksi ja pureskeltavaksi ikeniin... Me annettiin kurkun siivu tänään kanssa ja kovin siitä tykättiin. Hienosti pideltiin itse kiinni ja yritettiin purra sitä ja imeskeltiin :)
 
2vk ja 7kk täynnä, ja tuntuisi vaikealta laittaa poika hoitoon toukokuussa, jotenki ihan pimee tää systeemi....
Isällä ei ole varaa nauttia isyyslomaa ja vauva-aika muutenkin niin nopeasti ohimenevää :sad001
No onneksi syntyi heinäkuun puolella isällä oli 6vk kesälomaa sentään...
 
Joo, kyl pitäs olla mahis lapsen saada kasvaa edes, mieluummin pidempään, yksivuotiaaksi asti kotona, niin ettei se raha pakota töihin. Mun mielestä! Joku toinen voi olla eri mieltä ja mähän jään kotiin vielä pitkäksi aikaa, mulla on siihen onneksi mahdollisuus.
 
Kato, mä huomasin vasta nyt! Hieno idea kyl tatskaa lapsukainen ihoon. Mä meinasin kans joskus ottaa kuvaa ja mietin jopa pojan nimeä ja syntymäaikaa nilkkaan, mut saa nähdä tuleeko koskaan toteutettua.
 
Mul on kuvaki katottuna mut hauskinta on että naapuripitäjän tatuointiliikkeessä on yli 8 kk jono :sad001 pitää varmaan Tampereelle lähtee metsästään paikkaa.. :)
 
Tyyne on nyt innostunu kovasti yrittämää istumista. Sitteris pönöttää pystys. Ja lattialle ku oon laittanu istumaan (sillee et saan kiinni), nii on vähän aikaa istunuki ilman tukea, kunnes mielenkiinto herpaantuu ja sit heittäytyy selälleen (kuvittelee siis olevasa siinä sitteris).
 
Mä sain 3kybäs lahjaksi melki vuosi sitten rahat tatuointiin, mutta kun tatuointia ei suositella otettavaks raskaana eikä imettäessä niin rahat on tuolla jemmassa ja kolmas ja neljäs kuvat tulee sitte ihoo.. Tietysti lapsista ideat, ja olen jo suunnitelmia hieman raapustellut paperille..
 
Mä oon kanssa niin vastaan tätä systeemiä että 10kk iässä pitäisi jo hoitoon laittaa jos ei ole varaa kotona hoitaa pidempään :sad001 Mitä jos esim. lapsi vieläkin suostuisi juomaan vain rinnasta maitoa ja jos yö heräämisiä on edelleen... käy siinä sitten töissä! Ihan kauheelta tuntuu ja täydet sympatiat niille kenen tuo hoitoon laitto tarvitsee toteuttaa jos se ei tunnu hyvältä vielä, mutta taloudellisesti on pakko.

Minun eräs ystäväni kyllä, kenellä on nuorin lapsi juuri 10kk joitui laittamaan lapsen hoitoon, mutta heillä se on mennyt hyvin ja sopinut heidän arkeensa. Lapsi tykkää kovin olla siellä ja varsinkin kun isoveli on samassa päikyssä, mutta myös tämä ystäväni nauttii työnteosta kun on ollut jo kotona pidemmän aikaa niin on kuulemma niin "rentouttavaa" kun pääsee töihin kun ei tarvitse kotona sykkiä koko ajan.
 
meillä mies ottaa tytön kämmenen kuvan ja nimen rintaa.mä en ota tatuointia ollenkaa.
täytyy joo olla kiitollinen jos ja kun pystyn kotia jäämää.
 
Takaisin
Top