Elokuiset 1v

Täällä känkkis ja poika syntyi 3.9 :) miten ihmeessä te muistatte noin hyvin näitä kirjotuksia. Just manasin etten osaa nimeenikä kirjottaa kun tuntuu että kaikki unohtuu kotona ollessa.
Mua alkaa aina itkettään kun alan liikaa miettimään että mihin tää aika menee, ja että osaanko OIKEESTI nauttia tästä kaikesta mitä on annettu. Vai manaanko päivänselviä juttuja ja siivoon kämppää, käyn kaupassa, teen ruokaa ja pyörin toisenlaisessa oravanpyörässä.. Mihin tää vuosi on menny? Ja näin pian.
 
Mä hirveesti kans mietin vuoden takaisia asioita. Kuinka vuosi sitten oli valtava maha (vaikka on se kyllä vieläkin!) ja näihin aikoihin me oltii muumimaailmassa ja minun taapertaminen oli jo hieman hidasta.
Kuinka toinen potki masussa :Heartred

Muistan kyllä myös sen miten kohta vuosi sitten täällä foorumilla tuskailtiin että ei se synny koskaan ja miksei jo synny ja taatusti menee yli ajalla yms.. Ja sitten kun omalla kohdalla se päivä koittikin ihan yllättäen.
Muistan kuinka tulin tänne äkkiä puhelimella kirjoittamaa "Apua, mulla meni lapsivedet!" :Heartred

Niin se vuosi vaan on jälleen kerran mennyt hirveää kyytiä, ihan huomaamatta. Meidän vauvat ei ole enää vauvoja :Heartred
 
Heh,mä muistan sen ku olin kattomassa telkkaria sohvalla ku kuuluvaa napsahus ja sit rupes vettä valumaa.sit tuli kiire vessaa ja äkkiä soittamaa synnärille:) onneks saatii lupa lähtee heti et ei tarvinu kärvistellä kotona.
 
Täällä känkkis ja poika syntyi 3.9 :) miten ihmeessä te muistatte noin hyvin näitä kirjotuksia. Just manasin etten osaa nimeenikä kirjottaa kun tuntuu että kaikki unohtuu kotona ollessa.
Mua alkaa aina itkettään kun alan liikaa miettimään että mihin tää aika menee, ja että osaanko OIKEESTI nauttia tästä kaikesta mitä on annettu. Vai manaanko päivänselviä juttuja ja siivoon kämppää, käyn kaupassa, teen ruokaa ja pyörin toisenlaisessa oravanpyörässä.. Mihin tää vuosi on menny? Ja näin pian.

Heh, mä muistan hyvinkin, kun kirjoittelit, että lähdet sairaalaan samana päivänä, kun minä. Mietin viä synnärilläkin, että mitenköhän sulle on käynyt, kun en päässyt nettiin. :grin No, sen jälkeen meniki sitten pitkä aika sumussa eikä paljon kiinnostanu edes koko netti, mut jostain luin, että oli teille syntynyt sitten samana päivänä. :)

Musta tuntuu välillä ettei mies osaa arvostaa enää yhtään tätä meidän poikaa. :eek: Aina kun on pojan kanssa, niin kamala räyhääminen, kun ei pysty rauhassa olemaan tietokoneella tai pelaamaan pleikkaria. Öö, mihin se nöyryys on hävinnyt mitä oli ton vaikean alun jälkeen jonkun aikaa? o_O Oon jopa välillä miettinyt, että miks hitossa mä vielä kattelen sitä, kun pärjäisin ihan hyvin poitsun kans kaksin… Mut onhan meillä asiat ihan hyvin. Ottaa vaan kuuppaan, kun toinen ei halua viettää aikaa lapsensa kanssa ja sitten ehdottelee jo toista lasta. Millä hitolla se niitä molempia jaksais katella, jos ensimmäinenkin on niin "vaikee"? En ymmärrä miehiä. :dontknow
 
sano suviii miehelles et sulla on jo kaks lasta,poika ja mies ite:grin mua ainakii jurppis jos mies vaa pelais ja urputtais vielä siihen päälle.
 
Mun mies on joskus ollut kova pelaamaan, vielä esikoisen synnyttyäkin. Se on ärsyttänyt mua paljon kun sitten toinen on täysin kiinni siinä pelaamisessa ja kaikki muu tuntuu unohtuvan. Ajan saatossa pelaaminen väheni ja nyt se on, luojan kiitos, jäänyt kokonaan pois kakkosen synnyttyä ( koputtaa puuta ) . Toivottavasti näin käy teillekkin Suvii!
 
Mä en kyllä tee toista lasta tuon kanssa, jos jatkaa samaa rataa! Se on varma se! En halua olla yksinhuoltaja, jos samassa taloudessa asuu kumminkin lapsen/lapsien isä. Eihän siinä ole mitään järkeä! Ottaa vaan niin kuuppaan, kun toinen on muutenkin koko päivät töissä, eikä sitten edes vapaa-ajalla voi viettää pojan kanssa aikaa, kun on muka hänen vapaa-ajastaan pois sitten se aika. Siis mitä hittoa?! Koskahan sitten oikein meinas viettää aikaa lapsensa kanssa? Huoh. :angry3
 
Ikävää, jos ajattelee noin, et lapsen kanssa vietetty aika on omasta vapaa-ajasta pois.... pitäs olla toisinpäin. :sad001

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä meinas olla vähän samanlaisia ongelmia suviii. Miehen mielestä hänellä on niin ärsyttävä työ, että jos ei saa vapaa aikana tehdä tarpeeksi kivoja juttuja niin elämä ei ole kovin mielekästä. No sain hänet ymmärtämään, että mäkin tarvitsen omaa aikaa ja kaikki tarvitaan myös perheaikaa. Tehtiin arkipäivän aikataulut. Mies herää kahdeksalta kuten mekin ja lähtee töihin. Mies tulee viideksi kotiin. 17-18 syödään, tiskataan, käydään tarvittaessa kaupassa tai hoidetaan kotia. 18-19 on äidin oma tunti, jolloin isi hoitaa lasta. 19-20 on kylpy- ja iltapala-aika. 20-> isä saa tehdä mitä lystää eli pelata ja minä laitan 21 pojan petiin ja sen jälkeen olen yleensä kännykällä sängyssä. 23 käydään suunnilleen molemmat nukkumaan eli isällekin jää ainakin 3 h peliaikaa illassa. Viikonloppuisin tehdään yhdessä juttuja ja sovittaessa saa tehdä muutaman tunnin omia juttuja ja vähän millon mitenkin. Ite oon välillä käynyt ystävien kans syömässä tms. Hommat on alkanu siis jakautua vähän paremmin ja sekin on auttanut, et poika on nyt vähän isompi eikä niin pahasti mussa kiinni. Sanoisin siis, että jutelkaa ja sopikaa vaikka tarkka aikataulu, niin että molemmille on sitä aikaa.
 
Niin ja Suviii varsinkin teidän tilanteessanne olisi vielä tärkeämpää se oma aika kun lapsella on noinkin vakava sairaustausta niin olette kummatkin stressanneet itsenne pyörryksiin silloin aikoinaan huolesta. Ihmettelen vaan miestäsi kun hän vaikutti niin aikuismaiselta ja vastuuntuntoiselta ihmiseltä kun häntä sillon viime kesänä näin, että mikäs nyt on tullut? Arki hypännyt silmille? Mun mielestä todella inhottavaa käytöstä mieheltäsi, suorastaan lapsellista. Ja jos hän ei näe ollenkaan sun kannalta arkea kuinka raskasta se sinunkin arki oikeasti voikaan olla :/ Toivottavasti saat selitettyä jotenkin miehellesi, että kaipaat myös häntä siihen teidän arkeen avuksi ja tueksi. Tuo Hillevin ehdotus noista aikatauluista kuulostaa älykätevältä. Jos ei muuten niin ainakin teet sillain sarkastisesti miehelles listan ja jotkut tosi tarkat aikataulut sinne niin eiköhän ala tajuamaan sunkin kannan asioihin :p
 
Tänään oltiin tosiaan siellä Yyterissä ja oli tosi kivaa! :) Mutta... Miehen mielestä meidän pitäis mennä sinne vielä tänä kesänä ilman poikaa, koska on rasite. :eek: Siis whaatt?! Mä sanoin vaan, että ei käy, kun kerta pojalla oli niin kivaa siellä! Mun mielestä voidaan viettää yhteistä aikaa jossain muualla, mut ei rannalla, kun poitsu tykkää olla siellä niin paljon. En tiedä... Vois kai sitä tehdä jonkun aikataulu jutun, mut tiedän etten pysy siinä ite ikinä. :grin
 
No höh... rasite.. :sad001 Onneksi meillä mies mielellään ottaa poikaa mukaan joka paikkaan ja meillä kans yyteriä ny lähipäivinä luvassa. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
No olishan se joskus kiva käydä rannalla vaan loikoilemassa. Mun mies ei siis koskaan tule lähellekään mitään rantaa, koska vihaa uimista ja sitä et siellä on niin paljon ihmisiä. Meen siis aina pojan kans kaksistaan, mut se on sit hirveetä vahtaamista koko ajan, kun poika vilistää sellaista kyytiä karkuun koko ajan, sit survoo suuhunsa hiekkaa ja kaikkea muuta mahdollista ja on vähän liian kiinnostunut toisten lasten leluista. Eilen viimeks piti koko ajan hakea poikaa kun se yritti osallistua jonkun toisen lapsen hiekkaleikkeihin, mut tää isompi lapsi ei oikein arvostanut.
 
Mä taas en ite tykkää yhtään vaan makoilla jossain rannalla. Siks musta on kiva ottaa poitsu mukaan! :grin Ja mä nyt harvemmin meen yksin, että jos uimaan haluaa, niin joku voi sillä välin kahtoa muksun perään. :thumright Tänään äijä saanu pelata yksin koko päivän kotona, kun me ollaan oltu Santun kanssa hevosia hoitamassa. Ei luulis tossa illalla valittavan enää!
 
Onnea 1- vuotiaille :)

Täällä Valtterilla tuli 1 vuosi täyteen lauantaina, eli eilen. :) :Heartred Synttäreitä juhlittiin viikko sitten, kun eilen tanssittiin serkun häitä.

Itsekkin kummasti aloin jo viikon alussa muistelemaan vuoden takaisia... haikeudella. Onhan vuosi ollut rankkakin, mutta päivääkään en vaihtais :Heartred
 
Onnea paljon Valtterille! ♡ Jo vuoden vanhoja alkaa olemaan meidän vauvat! :) ♡

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea kaikille 1-vuotiaille :Heartred
 
Takaisin
Top