Elektroniikka

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaista elektroniikka teillä on ja mihin panostatte?

Meillä on tärkeää iso tv ja kotiteatterikaiuttimet, tulee arjen luksusta silloin kun saa pitää leffaillan. Älypistorasioita ja jatkojohtoja on, robotti-imuri. Töihin/kouluun tabletti ja läppäri, tosin omani ei kelpaa koulun vaatimuksiin niin uusi pitää hankkia ihan näillä näppäimillä.

Ihan sama mitä ostan niin panostan yleensä ostaessa ja pidän kunnes hajoavat ja eivät ole korjattavissa. Se harmi tämän päivän elektroniikassa on ettei olee enää samalla tavalla itse korjattavissa tai on halvempaa ostaa uutta.

Yleensä ostan edellisen lippulaivamallin suosimaltani merkiltä, koska hinta on huokeampi, mutta laatu hyvä. Ihan uusinta tekniikkaa harvoin olen ensimmäisenä ostamassa. Odotan, että lapsenviat saadaan korjattua ja hinta tulee alas.

Itse panostan laatuun varsinkin tietokoneissa. Tietynmerkkisiä en koskaan osta koska minusta yli arvostettuja ja huonoja muutenkin tietyt. Kuten apple laitteet nyt esimerkiksi mainittuna. 😆 Kannettavissa tietokoneissa ostan yleensä sellaisen joka kestää pelaamista ja tarvittaessa osaan vaihtaa osat itse. Samoin pöytäkone, omistan siis molemmat. Osaan onneksi molempiin osia vaihtaa itse. Koska pidän pelaamisesta niin se on tärkeää koska kuluu osat vähän normi käyttöä nopeammin. 🤣

Tv:ssä ei niin väliä kunhan nyt toimii enemmän kuin muutaman vuoden. Ja samoin puhelin, en tarvitse mitään erikoista siihenkään kunhan voi nettiä selata, soittaa puheluita, viestejä lähettää ja akku kestää jonkin aikaa edes pidempään kuin vain päivän verran.

Kotona on paljon elektroniikkaa 😅 tärkeimpänä molempien itse kokoamat pöytäkoneet ja niiden kaarevat 34 tuumaiset näytöt sekä kaikki niihin liittyvät oheistarvikkeet, 50 tuumainen älytv ja sen äänijärjestelmä, pyykinpesukone ja kuivausrumpu, tiskikone, dysonin varsi-imuri ja järjetön määrä pelikonsoleja, myös vr-lasit (mies kerää myös retroja). Älykännykät löytyy, yks padi, työläppärit, älylamppuja, led valoja ja "jouluvalo"nauhoja, lapsella elektronisia leluja enemmän kuin tarvis, keittiökoneissa löytyy jauhava kavinkeitin, sauvasekoitin, blender, tehosekoitin, airfryer, riisinkeitin, liskon terraarioon liittyy valo ja lämpölamppuhommia, kasvilamppuja, lattiatuuletin, ilmankostutin, miehellä on älykello, langattomat nappikuulokkeet... varmaan vaikka mitä kaikkea muutakin. Nykyään kun on varaa niin yrittää ostaa laatua johon uppoaa enemmän rahaa, mut sit voi myös tarpeen tullen korjata, kun siihen on sitä rahaa laittanut ja saa myytyä myös eteenpäin jos ei enää ite tarvi

Meillä kännykät on varmaan kalleimmat elektroniikat. Haluttiin panostaa niihin, koska ne on nykyisin hyvinkin pakolliset ja haluttiin pitkään kestävät. TV on mitoiltaan pienin ja halvimmasta päästä, mitä löytyi. (Ei kuitenkaan kaikista halvin.) Katsotaan sen verran vähän, ettei siihen viitsinyt panostaa. Satunnaisia elokuvia, lastenohjelmia ja välillä pelataan pleikkarilla. Ja konsolihan on vanha PS2:ni. 😂 Ikää ainakin 15 ellei jopa 20 vuotta. Läppäreitä löytyy useampi, mutta nekin on suurimmaksi osaksi käytettyjä, joihin mies on asentanut Linuxin. Äänentoistoa on pieni Bluetooth kaiutin, vastamelukuulokkeet ja molemmilla vanhemmilla langattomat nappikuulokkeet. (Kaiutin ja vastamelukuulokkeet on mun omia. Kaiutinta toki saa muutkin käyttää.)

Kodinkoneet on sitten perustasoa. Perusjuttuja (tiski- ja pyykkikone, leivänpaahdin, mikro, vedenkeitin, sähkövatkain, sauvasekoitin, imuri sekä rikkaimuri...) keskihintaan. Ei halvinta, koska se hajoaa todennäköisesti nopeasti, mutta ei kalleintakaan. Spessuin juttu on varmaan hiilihapotuslaite (sekin halvempi Mysoda eikä sodastream).

Jaa-a. onhan meillä useampi telkkari ja round-sound järjestelmä, pleikkari, miehen itse rakentama Linux-kone ( tosin makkarin versio on entinen olohuoneen TV ) Eri-ikäisiä Applen padeja on kolme ( tosin käytössä kaksi), minulla ja miehellä on myös älykellot. Ja kaikilla on uudehko kännykkä, tosin juniorilla ei ole vielä liittymää.

Aika vähän on mitään muuta kuin aikalailla pakolliset ja jatkuvassa käytössä olevat. Oma läppäri löytyy, lisäksi on työläppäri ja miehen työläppäri. Meillä aikuisilla on yksi puhelin kummallakin, 9v on myös oma puhelin. Yksi televisio on, playstation 3 ja lisäksi Wii. Ei ole tablettia, älykelloja tai mitään älyjärjestelmiä. Robotti-imuri itseasiassa on, mutten koskaan käytä sitä vaan imuroin tavallisella, joten sen voisi myydä. Ei ole äänentoistojärjestelmiä paitsi kannettava pieni JBL soitin. Ja minulla, miehellä ja vanhemmalla lapsella on kuulokkeet kännykkään/läppäriin. Keittiöstä löytyy mikro, yleiskone, vohvelirauta, kahvinkeitin, liesi+uuni, jääkaappi ja pakastin. Kylppärissäkin on vain pesukone, parranajokone ja yksi hiustenkuivan, mitä en muista käyttäneeni kuin kerran. Kuivausrumpu olisi kiva, mutta vielä ei ole.

Merkillä ei elektroniikassa ole minulle juuri väliä, tosin sen päätin kun haksahdin ostamaan Iphonen että seuraava on sitten muuten aivan varmasti taas Samsung, Iphonea ei enää tule.

Takaisin