Elämää vauvan kanssa.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiks
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin vaan ristiäiset mielessä vaikka kaks viikkoa niihen on ja ei tartte itse tehdä juuri mitään muuta kuin tuoda lapsonen kirkolle.. miehen sukulaiset siis hoitaa tarjoilupuolen kun itse en oo mikää leipuri. Mietityttää vaan kun sukulaiset kohtaavat toisensa kun ei oo koskaa ennen tavannu toisiaan :D taidan piiloutua kirkon vessaan kahvituksen aikana.

Onko kukaan hankkinu hyppykiikkua? Ois itsellä mielessä hankkia sellainen. Onko kovin hyödyllinen vai onko aivan turha kapistus?

Aaaargh, meillä miehen suku ei ole edes kysynyt kertaakaan tarvitaanko jotain apua!!! voi että ärsyttää £€{/"¤#%... ei kysymyksiä juhlien järjestelyavusta mutta ei kyllä vauvan hoitoapuakaan ole tarjottu...
Noh, miun porukat sitten ottaa vapaata töistä ja tulee toispuol suomee tänne auttamaan etukäteen että muu porukka voi kasaantua valmiiseen pöytään :(

me kysyttiin miehen kanssa että voiko joku jelpata niiden kanssa kun itsellä ei ole aikaa ruveta tekemään kakkuja ja pullia.Ne on niin useat kerrat järjestäny hyvät kahvitukset niin tiedettiin jo ettei ne kieltäydykään :) ja ymmärsi hyvin ettei ole aikaa tehdä kakkuja kun poitsu kummiski vaatii koko ajan huomiota. Kyl ois huvittavaa jos rupeisin edes tekemään kakkuja.. voipi olla ettei ne maistuis kovin hyvältä ja näyttääki varmasti jonkun ala-asteelaisen tekemältä.

Ristiäiset: Meillä siskot, äiti ja äidin työkaveri valjastettu leipomispuuhiin. emoticon  Täällä sama, että en kyllä mikään kummonen leipuri oo. emoticon  Ja ei ois kyllä järki lähteä toiselle puolelle Suomea kulettamaankaan mitään leipomuksia. Meilläkään ei oo appivanhemmat tavannu toisiaan, saa nähä mitä tästäkin tulee. emoticon Kun ovat hieman erityyppisiä nämä pariskunnat... Pelottaa vähän, mutta joskushan se on eessä kuitenkin.  emoticon

mmj: Toivotaan paranemista imetysongelmaan ja ikävään kipuun!

[img]http://www.cosgan.de/images/kao/engel/g010.gif[/img]

D-vitamiinitippoina
meillä RELA+D3, ei mitään ongelmia.

[img]http://www.cosgan.de/images/kao/nahrung/a025.gif[/img] 

Nimenantojuhlat nyt sunnuntaina 27.3. Saa nähdä, kuka tekee mitäkin, tulee vaan perheet ja siviilikummiksi minä olen pyytänyt hyvän ystäväni, jolla on kaksi lasta, poika 2 v ja tyttö 3 kk. Miehellä vielä auki...Onneksi ei mene viime tippaan. hahaa. Nimeä ei olla kerrottu, jos joku sen täältä osaisi poimia, niin so be it. Vieraita noin 15-18, ei mahtuis meidän 50 neliöön oikein enempää.

[img]http://www.cosgan.de/images/kao/musik/n010.gif[/img] 

Röyhtäytys: Yöllä jää väliin, kun nukahdetaan molemmat Olivian kanssa, minä jopa liivit auki. (On siis pakko pitää, jos en halua herätä maitolammikosta.) Muuten nostan aina hartialle syötön jälkeen ja aika lailla joka kerta tulee yksi tai useampi röyhtäys.

[img]http://www.cosgan.de/images/kao/muede/k010.gif[/img] 

Tyttö nukkui ulkona parvekkeella 3 tuntia tänään yhtä soittoa!!!!!! Huhhuh, mikä riemu, oltiin kyllä kaikki kolme yhtä hymyä sen jälkeen. Enkä muuten tiedä montaa niin kaunista asiaa kuin oman vauvan hymy! Sain siivottua kaapista 50-56 cm vaatteet kiertoon, meillä mennään 7-viikkoisena 62 cm:n vaatteissa. Johan menee aika hurjaa vauhtia eteenpäin, apua! ;D

[img]http://www.cosgan.de/images/kao/haushalt/a045.gif[/img] 

HEIPPA,

MEITÄ:
Nopeasti tulin vain sanomaan,että eilen jälleen Pojalta otettiin kontrolli verikoeet ja ikäväkyllä hemppa oli edellen tuon sama eli 96:(.Soitin Taysin lastenlääkäärille ja me jatkamme nyt tuota extra rauta-annosta.Ja taas 2 viikon päästä on uudet verikokeet.Hemppa ei tuosta kuulemma saa enään laskea.Eli pidetään nyt kaikki peukkuja,että meidän Pojan hemppa tuosta nousee!!
Kyllä tämä äidin ja isin elämä on aina tällaista pelkoa ja huolehtimista.Ja varsinkin nyt,kun omistaa tällaisen ihanan keskoslapsen,jonka elämä on vähän erilaista kuin täysiaikaisena syntyneen.
Olkaahan rakkaat äidit onnellisia,kun teillä on terveitä ja ihana lapsia siellä ilonanne :).Pienet mahanpurut ym.pikkuvaivat on niin pientä tässä elämässä.Tsemppiä teille kaikille!!

Yönsäde emoticon ja Teräsmies 2kk+2vkoa+6pvemoticon

Yönsäde: voih!! Hirmuisesti voimahaleja ja positiivisia ajatuksia teille! emoticon

Olet oikeassa, on hyvä saada hieman suhteellisuudentajua. Yks kohtalonsisar naistenkliniikalta sai myös keskosen kun raskausmyrkytysoireet meni pahoiksi. Hekin ovat taistelleet, tyttö oli 1,1 kg kun syntyi...

Tsemppiä!

Yönsäde: Kovasti voimia teidän perheelleja toivotaan että pojan hemppa lähtis nousuun!! Peukut on pystyssä!

Eilen kävin jälkitarkastuksessa.. Kaikki oli ihan hyvin. Lääkärillä kerroin nännistä ja neuvona oli bepanthen, vaikka mainitsin sitä käyttäneeni jo pidemmän aikaa. Yritän nyt antaa enemmän ilmakylpyjä ja muistaa laittaa useesti voidetta. Ja imuotetta oon nyt syynänny erityisen tarkkaan. Ja jos ei mitään vieläkään tapahdu niin menen muualle lääkäriin!
Onko teillä muilla vauva ruvennu loppuvaiheessa imetystä vääntyilee ja ähisee? Meillä neiti syö useimmiten alussa ihan nätisti, mutta hetken päästä alkaa vääntyily. Vetelee päätänsäki miten sattuu niin että tissi vaan venyy. Otetta ei kuitenkaan irrota ja hetken vääntyilyn jälkeen taas jatkaa imemistä. emoticon Joskus käy niin että ote irtoaa niin neiti vetäsee nopealla imulla tissin takas eli haluaa jatkaa vielä.

mmj: juu meillä!!! Eli Casper imee iloisesti, ottaa välillä henkeä ja taukoa (maito valuu poskia pitkin emoticon ). Mutta jossain vaiheessa hän alkaa väännellä ja käännellä ja juuri tuota tissin vetämistä. Aika kipeetä tekee... Kun itse puristan niin vielä tulee maitoa mutta luulen että se saattaa johtua siitä että maitoa tulee aika vähän ja sen takia hän hermostuu (varsinkin kun hän saa korviketta pullosta, eli helposti).

Nyt ollaan pari päivää harjoiteltu kestovaippailua. Ensin meni ihan metsään kun oli liian iso kuori. Nyt menee paremmin, mutta vielä pitää harjoitella vaihtoväliä. Eli kestovaippoja pitää vaihtaa huomattavasti useammin koska ne kostuu ikävästi niin että ne on pintakosteina. Ellen ole missannut jotain? Mulla on käytössä ImseVimset ja kuoret.

mmj meillä on alettu sama homma. Eli tissillä ollessa ihme viuhtominen. Kyllä sitten rauhottuukin siihen mutta monta kertaa saa tissin lykätä suuhun ensin uudestaan. Tiedä sitten mikä on.

yönsäde totta, pienet itkut ja muut ovat niin pieniä murheita. Itsellä ystävän pikkuveli kuoli juuri viime viikolla ja nyt hänen vuoden ikäinen poikansakin joutui sairaalahoitoon, ei tuntunut paljon miltään enää omat murheet. Sitten tuttavapiirissä kuoli kohtuun vauva, kuristui napanuoraansa lasketun ajan tienoilla. Kun tälläisiä kamaluuksia tapahtuu lähipiirissä, niin osaa arvostaa taas enemmän mitä itsellä on. Ihanaa kuulla että hautajaiset olivat onnistuneet, surutyönkin voi aloitta nyt paremmin mielin :)

pöyski ompas ikävää toimintaa, etteivät tajua apuaan tarjota. Meille on tarjottu osin niinkin paljon että tuntuu että osa suvusta pitää mua ihan jonain uusavuttomana yksilönä joka ei pärjäisi itse :D

Tosissaan mulla nyt tuttaville tapahtunut kauheasti kaikkia kamaluuksia. Osaa taas arvostaa sitä kuinka hyvin omat asiat onkaan :) Ikinä sitä ei saisi unohtaa.

HEHKUTUS !! meidän poika on jo kahdesti tehnyt temput, eli ilta ysin syötön jälkeen nukkunut AAMU VIITEEN !!! Eli 8 tuntia, ollut itsekin ihan eri ihminen kun saanut nukkua tunteja putkeen, vaikka tosin alkanut nukkua vasta 12 aikaan mutta sekin on jo normaalia monta tuntia enemmän :) JESS !
emoticon

Nyt tää mamma lähtee pojan kanssa töihin.
Eli mennään vähän toimistohommia tekemään äitini firmalle.
Hyvä duuni kun lapsen voi ottaa mukaan ;D
Ei kai, otan sen takia jotta tuo iskä saisi remonttia etenemään
kun ristiäiset lähenee ja paljon on kesken vielä.

HYVIÄ VOINTEJA MAMMOILLE !!!emoticon

Yönsäteelle voimia, helpompia hetkiä ja tsemppiä Teräsmiehelle rautahommiin!

Me olimme suunnitelleet nimenantojuhlaa. Omalle äidilleni se, ettei vauvaa kasteta ottaa kuitenkin niin koville, että tuskin kykenee nimijuhliin edes osallistumaan, itkeskelee nyt yöt läpeensä perheen pikkupakanalasta. Tuntuu tosi pahalta. Tietenkin, koska omasta äidistä tuntuu niin pahalta ja toisaalta, koska hän ei voi hyväksyä meidän päätöstä. Olisi niin kiva, että kaikki lähimmät pystyisivät iloitsemaan vauvasta meidän kanssa. Siksi meni fiilis koko juhlista ja nyt ei varmaan sitten järjetetä yhtään mitään. Sekin tuntuu surulliselta, että vauva ei sitten saisi mitään omaa juhlaa. Olen hormoonihuuruissani tätä asiaa täällä itkeskellyt ja pyöritellyt. Meille kun ei ole mikään vaihtoehto liittyä kirkkoon ja pitää ristiäisiä vain tavan ja sukulaisten takia. Kurjaa, kurjaa, että tällainen varjostaa nyt muuten ihanaa pikkuvauva-aikaa.

Tänään olimme ensimmäisessä neuvolassa ja kaikki on hienosti. Paino nousee täysimetyksellä ja pituuttakin oli tullut melkein 5 cm. Uskomatonta.

Vaunulenkit on aloitettu. Ihanaa päästä itse ulos ja vauva nukkuu superhyvin vaunuisssa ja jatkaa unia vielä sisällä. Kohta voi yrittää mennä kaupungillekin!

Kyllä niin nautin ihan vaan oman vauvan katselemisestakin. On hän niin ihana, sydän pakahtuu edelleen. Synnytyksenjälkeinen huuma alkaa kylläkin jo tasoittua. Mutta herkillä sitä on. 

Kevätauringon säteitä kaikille! Pikkupöhkijä alkaa heräillä...

Yönsäteelle ja perheelle täältäkin kovasti voimia ja pikkumiehelle tsemppiä hempan kohotukseen! emoticon

mmj: Meilläkin tehdään tissillä tuota vääntyilyä ja ähinää. Taitaa vaan ajottua imetyksen alkuosaan. Muutenkin nyt haluis olla koko ajan tissillä. Oon ite päätelly, että nyt on se kuuden viikon iän tiheen imun kausi päällä, ja noi liittyis siihen, mut en tiiä. emoticon

Jenni74: Ihan oot oikeessa, kestojen vaihtoväli on huomattavasti tiheempi kuin kertisten. Ihan ärsyttää, kun meillä jääny taas toi kestojen käyttö ihan kokeiluasteelle. Nyt sitte annettiin se rota-rokote, joten ei taas viikkoon voi alottaa kestoja. Ja sit lähetään viikoks reissuun ni en kyllä sielläkään aikonu alottaa niiden käyttöä... Saadaankohan ikinä aikaseks alottaa? emoticon

Epäreilua Nuu, noi 8 tunnin unet! Mutta ihanaa teille. emoticon Meillä heräillään yhä noin kolmen tunnin välein.

sea78: Toivottavasti saatte äidin kanssa sovittua ja saisitte järjestettyä nimenantojuhlat. Auttaisko, jos puhuisitte asiasta ihan ajan kanssa?

Mullakin oli tänään jälkitarkastus ja vauvalla lääkärineuvola. Enempi niistä tuolla neuvola-osiossa. Mua ahistaa nyt tällä hetkellä hirveesti se vauvan päässä oleva patti... emoticon

sea78: todella harmittava jos oma äitisi ei pysty näkemään oman näkemyksensä ohi ja iloita oman tyttären onnesta. Oletko yrittänyt keskustella asiasta ja esittänyt oman kantasi perinpohjin?

Voimahaleja!

Yönsäteelle ja koko perheelle paljon voimia, toivottavasti rauta puree ja hemppa nousee.

Totta se on, etä pitää olla jokaisesta hetkestä kiitollinen, eikä pitäisi pienistä narista, eihän meidänkään alku niin helppo ollut, pahat tulehdukset ja antibiootit, tyttö viikon lisähapella, kun unissaan "unohti" hengitää, miulla suuri verenvuoto, joka johtui kohtuun jääneestä istukan palasta, ja kaavinta.
vaikei se näin muutaman tunnin unilla aina kiitollinen jaksaisi ollakkaan...kummasti sitä kuitenkin vain eteenpäin mennään.

Mimmu87 Toivottavasti selviis tuo patin kohtalo, ja toivottavasti ei tarvitse operimaan rueta, vaan ois oikeesti siitä imukupista, vissiin voi patti olla pitkäänkin, meillä sitä ei tullut ollenkaan, tai siis hävisi jo seuraavana päivänä.

sea78 Toivottavasti saatte äitisi kanssa asiat selvitetyiksi ja vauva saisi juhlansa, ihana tuo pikku pöhkijä vertaus :)

Meillä on flunssa, tai siis ainaski pahmman laatunen räkätauti, ensin aloitti mies, sitten tyttö ja viimesenä minä. No kampaajalle on lähdettävä kuitenkin....

Yönsäde: Toivotaan, että rauta nyt alkais imeytyy ja arvot paranis!! 

Jenni74: Meillä on myös käytössä ImseVimset ja kuoret. Niitä tulee vaihdettua suht usein, kun tosiaan on helposti märät. Toisaalta en tiedä tuleeko vaihdettua useammin kuin kertakäyttöisiä, koska laskin just, että niitä menee 5-6 päivässä (kestoja siis). Öisin käytän kertakäyttövaippaa, niin ei tarvitse vaihtaa kesken yön. Nyt pitäis kokeilla noihin kakkatahroihin sappisaippuaa. Meillä on ainakin jäänyt tahrat, vaikka vaipat huuhdotaan ennen likoon laittamista. Pitää kokeilla josko irtoisi. Jälleenmyyntiarvo säilyisi parempana, jos olisi tahrattomia. Toisaalta tulee säästöä noita käyttämällä muutenkin, niin eipä hirveesti harmita, vaikkei tahrat irtoisikaan.

Mimmu87: Onneks huomattiin kuitenkin nyt alottaa tutkimukset. Ehkäpä selvitään vähemmällä kuin myöhemmin aloitettuna hoitona. Tsemppiä sinne! Ei ole varmasti mukavat oltavat, kun pitää jänskätä vauvansa terveyttä. Nuo operaatiot kuitenkin aina varmasti arveluttavat. Onneksi Suomessa on lasten sairaanhoito hyvällä mallilla, niin tietää ainakin lapsen tarvittaessa pääsevät ykkösluokan hoitoon :)

Sea78: Voi ei :( Toivottavasti saat äitisi kanssa sovittua. Miten hän ei ymmärrä, että jos te ette kuulu kirkkoon, ei lastakaan kasteta... Voisiko hän ymmärtää paremmin, jos hänelle selitettäisiin kuvio niin, että "lapsi saa sitten myöhemmin valita itse uskonsa". Tai ehkä tuo esilletuontitapa vaan pahentaa tilannetta. Yritä vielä jutella. Suosittelen kyllä pitämään juhlat ja iloitsemaan muiden kanssa. Samalla äitisi näkee, että pysyt kannassasi ja sinulle ei jää kalvamaan mieltä pitämättömät juhlat.

Nirsku: Paranemisia! Ihana toi sun kuvasarja tuossa allekirjoituksessa :)

Omaa: Meillä vaihdettiin d-tipoiksi Rela drops + D3 -vitamiini. Aiemmin oli käytössä Jekovit. Ainakin minusta tuo nykyinen tuote tuntuu sopivan mein likalle paremmin. Eilinen päivä oli ihan kamala. Tyttö nukkui jotain tunnin pätkissä ja sitten vaan huusi eikä auttanut muu kuin rinnalla olo. Onneksi sitten nukkui yönsä hyvin 23-05:30. Mut ai että oli kipeet rinnat tuon päivän jälkeen. Nyt olen lätrännyt Bepanthenilla minkä olen kerinnyt.

HEIPPA MURUSET,

CISSI84: Kiitos emoticon .
Teillä nukkuukin tyttö tosi hienosti yönsä..wau!Mutta ikävää,jos hän sitten päivät itkeskelee ja tissittelee jatkuvasti.Onko sulla rinnanpäät rikki imetyksestä?Anteeksi,mutten ole oikein perillä teidän kaikkien asioista *nolona*.Mullahan on joka lapsesta rinnanpäät menneet ihan rikki imetyksen alkuvaiheessa.Ihan siis niin,että veri on roiskunut,kun vauva on syönyt.Eli vauva on joutunut alkuviikot juomaan veristä maitoa *yök*.Kysyin sitä joskus lääkäriltä ja hän sanoi,että voi imettää,vaikka verta tuleekin maidon joukkoon.Joo,mutta minä olen aina hoitanut rikkonaisia rinnanpäitä sitruunanmehulla *auts*.Arvaas vaan,että onko tehnyt kutaa laittaa sitruunan mehua verisiin rinnanpäihin.Ja sittenn lopuksi laitoin päälle Lansilohin rasvaa.Mutta Teräsmiehestä minulla ei nyt rikkoutunut rinnanpäät,KOSKA hän oli sen melkein 3 viikkoa sairaalassa ja minä lypsin maitoa.Eli tuo lypsäminen rintapumpulla esti noiden rinnanpäiden rikkoutumisen.Ja sitten kun poika pääsi kotiin ja hän alkoi rinnalta imemisen,niin sitten rinnanpäät eivät enään rikkoutuneet.Kyllä oli ihanaa,kun yhden vauva-ajan kuudesta olen saanut olla ilman rinnanpäiden rikkoutumista emoticon .
Mutta anteeksi tämä romaanini minun rinnanpäistäni emoticon ..varsinkin jos tämä aihe ei edes kuulunut tuohon sinun tilanteeseesi!!
Mutta joka tapauksessa toivon sinulle jaksamisia!!

NIRSKU: Kiitos emoticon
Oi..Aivan jumalattoman ihanat noi 3 kuvaa teidän Prinsessasta emoticon Ei voi olla totta,että siellä sairastellaan:(.Pidän peukkuja,ettei teidän pikkuinen vaan sairastu pahasti!!!
Jaksamisia teillekin!!

MMJ: Kiitos suuri jaksuista ja peukuista emoticon
Jälkitarkastus onnittelut!!Hienoa,että kaikki hyvin.Paitsi nännisi:(.Onko sulla siis nänni haavoilla?Tuossa jo CISSILLE kirjoitin omaa kokemustani rikkonaisista rinnanpäistä eli sieltä voit lukasta,jos ongelmana on rikkonaiset rinnanpäät;).
Meillä myös Poika joskus alkaa vääntelehtimään rinnalla,kun syötän häntä.Minä olen tullut siihen lopputulokseen,että se johtuu ilmavaivoista.Mahassa rupee vähän kiertämään siinä ruokailun yhteydessä?Mutta tämä oli siis ihan minun oma heittoni/arvailuni:D

JENNI74: Kiitos emoticon

NUU: Kiitos emoticon
Huh..Ompas sinun tuttavapiirissäsi tapahtunut tosi ikäviä asioita:(.
Siis mitä,täh häh..Aivan mieletöntä..Onnea ihan mielettömän hyvistä unista..pikkasen teillä on hyvä poika nukkumaan emoticon

SEA78: Kiitos suuri kaikesta emoticon
Neuvola onnittelut!!Tosi hienosti on tullut tytölle mittaa emoticon .Peukkuja paljon,että saisitte äitisi kanssa sovittua asiat.Ja näinollen saisitte sovussa ja hyvässä mielenrauhassa järjestettyä teidän omalle kullanmurulle juhlat!!

MIMMU87: Kiitos paljon emoticon
Anna anteeksi,mutten yhtään tiedä tuosta teidän patti asiasta mitään *todella nolona*.Ja nyt en enään kerkeä edes mennä tuonne neuvola osioon lukasemaan teidän kuulumisia.Mutta sydämestäni toivon,ettei pojalla ole mitään sen vakavampaa emoticon .Anteeksi tosiaan,kun en siihen asiaan osaa sen enempää ottaa kantaa!!
Kovasti voimia teille!!

MEITÄ: Meille kuuluu ihan samanmoista kuin viime kerrallakin.Mulla tosiaan on tuosta Teräsmiehen veriarvoista senkin takia enemmän stressiä ja huolta,kun meidän Esikoisellahan on verenvuototauti.Ja hänelle se todettiin vähän yli 1-vuotiaana.Ja hänellähän tosiaan oli myös tuo  hemppa hyvin matala sekä rautavarastot tyhjillään.Mutta tämä meidän Teräsmiehen tilannehan nyt on ihan erilainen,kun hän on keskonen ja keskosilla on tätä ongelmaa.Ja meidän Esikoisella oli päivittäin verenvuotoa sekä ala-että yläpäässä.Tosin kakan mukana tuota verta ei ihan joka päivä tullut.Mutta tosiaan tämä verenvuototauti periytyy vain poikalapsille ja senkin takia sitä heti ajattelee pahinta.Joo,tiedetään..ei pidä ajatella;).Mutta tämä alku on tässä ollut vähän rankempaa ja siihen lisäksi vielä nämä hormonit,niin soppa on valmis;)Jeps,lupaan nyt ajatalle asiaa vähän positiivisemmin emoticon
Ja heti perään vähän iloisempaa aihetta;).Eilen meille syntyi toinen vasikka tänä keväänä.Jee..aivan ihana sonnivasikka sieltä syntyä tupsahti.Pikkasen jouduin mennä emän ja vasikan väliin,kun vasikka ei meinannut heti löytää tissiä.Pienen avustuksen jälkeen se tissi löytyi ja maito maistui.
Tänään on ollut järkyttävän tuulinen päivä..hrr.En viitsinyt edes poikaa ottaa tänään ulos.Olis voinut vaunut lentää taivaan tuuliin.Tosin ei nyt sentäs,jos minä olisin makkaroineni roikkunut aisoissa kiinni..vähän liian painavaa tavaraa olisi ollut emoticon

KIITOS SUURI TEILLE KAIKILLE VIELÄ IHANISTA TSEMPEISTÄ!!!!!!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Teräsmies 2kk+3vkoa+1pvemoticon

Yönsäde: Paljon onnea vasikasta!! :) Ja toivon sulle laimentuneita hormoneita aina kun ajattelet rauta-asioita <3 Meillä tuo ruokaíluhistoria on sellainen, että synnärillä aloitin imettää normaalisti. Sitten eräänä yönä vauva ei suostunut nukahtamaan vaan roikkui tissillä. Seuraavana päivänä oli nännit niin kipeät, että pyysin rintakumia käyttöön. Sain sen ja sitten käytettiinkin sitä ahkerasti. Liiankin ahkerasti lopulta, sillä vauva meinasi, ettei ilman sitä tarvitsekaan ruokailla. Mulle tuli pieni kammo imettää ilman kumia, koska toiseen rintaan tuli kunnon haavauma ja kerran syöttäessäni verta tuli hurjasti. Hyvä kuitenkin kuulla, ettei se veri olisi ollut vauvalle vaarallista (en syöttänyt sillä kertaa siltä puolelta enää) En tiedä johtuuko tuosta haavaumasta, mutta nyt tuo sama rinta vuotaa todella helposti ja vauvan lopettaessa ruokailun siitä saattaa vielä suihkuta maitoa, vaikka rinta ei olisi edes täysi. Todellakin suihkuta, sillä monesti vauva saa maitosuihkun naamalleen ja sekös harmittaa... (kyllä muakin harmittais...) Viime ja tällä viikolla olen nyt vierrottanut vauvan kumista ja se helpotti elämää huomattavasti. Yösyötöt sujuvat sukkelasti, kun ei enää turhia lutsutella vaan syödään tehokkaasti ja simahdetaan sitten ;) Yleensä päivät ei mene tissillä roikkuessa, mutta välillä on hetkiä, että mikään muu ei auta. Auts, vai että sitruunamehua :D Sattuu jo pelkkä ajatuskin ;D Tuo Lansinoh on kyllä aivan huippu aine! Sitä tulee yleensä käytettyä. Nyt vaan otin Bepanthenin käyttöön, ettei vaan tulisi haavaumia. En nimittäin mielelläni sitä kumia enää ota käyttöön ;) Itse asiassa kokeilin vieroituksen jälkeen kerran ja vauva vieroksui sitä - oli ilmeisesti liian iso ;D

Ihania vasikka-asioita <3 Eläimet on suloisia, aikanaan puhuttiin, että jos meillä ei vauva-asiat tärppää niin otetaan joku karva-vauva. Onneksi kuitenkin kävi näin.

Meillä vaihtui tänään Jekovitit jaBiophilukset Gefilus+D3-tippoihin. Päästään helpommalla. Ostettiin myös Cuplatoneja, ja mietittiin aloittaa ne huomenna. Mua vaan mietityttää tuo, notta niitä pitäisi antaa ennen jokaista syöttöä. Meidän iso Neiti syö melko usein, joten tulee melko paljon tippoja yhdelle päivälle. Aion heti kättelyssä jättää yösyöttö-tipat poies, ja muutenkin ehkä omatoimisesti vähentää määrää 3-4 kertaan päivässä. Katsoo ensin, onko siitä mitään hyötyä, ja lisäilee kertoja sitten. Onko teillä kokemusta kyseisistä tipoista? Miten on tepsinyt, ja kuinka usein niitä annatte?

Jahas, Neiti ei sitten vielä nukahtanutkaan yöunille, joten äitiä viedään jälleen. Lisää kertomuksia siis muuna päivänä. Rauhallista yötä kaikille! :)

hiekka: me annetaan pari tippaa vaan, joka syötön yhteydessä. En nyt osaa yhtään sanoa että onko siitä apua vai ei.

Omaa: Me kokeiltiin torstaina ekaa kertaa vauvahierontaa ja mennään uudestaan maanantaina. Casper näytti nauttivan. Samalla hieroja neuvoi minua miten itse voin hieroa poikaa.

Isäntä ja minä pääsimme eilen kahdestaan kylille! Kaverilla oli 40-v juhlat ja Casperin fammo tuli katsomaan Casperin perään. Oli mennyt ihan mukavasti, vaikka Casper oli kyllä itkenyt paljon (mitä nyt on sitten paljon kun en itse ollut vertaamassa). Meillä oli hankaluutta puhua mistään muusta kun pojasta emoticonmutta oli kyllä kivaa olla kaksistaan!! Odotan NIIN pääsiäistä kun mennään mökille yhdessä fammon ja faffan kanssa. Silloin me saadaan myös kahdenkeskeistä aikaa!

Piti vaan tulla nopeesti muistaessaan kertomaan, että näin viime yönä semmosta unta, että Adalmis meni naimisiin. emoticon Mistähän sekin tuli, liekö ollu enneuni? emoticon Mutta joo, tuun myöhemmin lukemaan ja kirjottelemaan enempi. emoticon

Takaisin