Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän poika kääntyilee omassa sängyssä mahalleen ja herää heti. Kolistelee vielä nuppiaan reunoihin, vaikka on muka pehmusteet.. punnertaa sen verran tarpeeks korkealle. Viime yön nukkui taas keskellä, nii ei mitään kääntyilyä. Kyljeltä selälleen ja selältä kyljelleen vaan, mut ei kertaakaan mahalleen. Tai mistä mä tiän.. mä kyl nukuin syöttöjen välit.. mut ei ainakaan heränny mahaltaa kertaakaan. :D

Meilläkin on alettu heräilee aamu viideltä.. Mitenköhän tuota sais venytettyä edes tunnin eteenpäin? Tuntuu että jo neljältä alkaa puhinat :/ pitääkö koittaa nukuttaa yöunille myöhemmin? Nyt menee jo kahdeksalta kun ei oo ennää vähään aikaan nukkunut iltapäikkyjä niin oon tuolloin jo aika sippinä..

Meil mennää 21-21.30 nukkuu ja heräillään 7-8 välillä.. kannattaa varmaan vähitellen myöhästää sitä nukkumaan menoo vaik 5-10 min illassa?

meillä tytsy nukahti eilen vähän ennen ysiä ja heräs puol seittemän.puol kuus kävin sille tutin laittamassa ja mies laitto yöllä kerran.kyl se yleensä sen yheksän tuntia nukkuu.

Meillä käydää klo 21 nukkuu, se on aika vakio.. Välillä jo 20.30. Ja heräillää siinä 7.30-8.30.. Tietysti poikkeuksia on ja saatetaa nousta jo 7!

Nii, ja heräähän tuo yöllä syömää ties kuinka monta kertaa...

Pikkumies nousi eilen seisomaan sohvalla, käsinojaa vasten seiso. Eteenpäin päästään jo niin vauhikkaasti et olkkarista mennään keittiöön ja höpöttää ihan kokoajan :love017

Minkälaisia luonteita teijän vauvoilla on?

Tää pikkumies on hyväntuulinen, rauhallinen, iloinen, tuumailija
.

Hyvin on iloinen ja tarkkavainen poika. Melkoisen rauhalllinenkin, mutta pitää kyllä puolensa. Ei itke ja möykkää turhasta, vaan karjuu jos väsyttää, ja tissiä kun on vailla nii sanoo mämmämmmämmäää.. :D

Kiira on aika omatoiminen eli viihtyy omissa touhuissaan kyllä todella hyvin, kuten isosiskonsakin. On esikoista hiljaisempi eli ei niin turhia höpöttele. Välillä näyttää hyvinkin vakavalta, mutta helposti sen kyllä nauramaankin saa. :) Aika leppoisalta tuo vaikuttaa enimmäkseen, mutta osaa kyllä joskus hermostua hyvinkin pienestä. Asettuukin sitten kyllä nopeasti.

meijän tyttö on ainakii ku tulta ja tappuraa.aina saa viihdyttää ja suuttuu heti jos ei pidä sille seuraa.

Juu meilläki on vähä tollane kaveri joka ei kauaa yksin viihdy... Ainakin pitää nähdä misä äiti tai isä menee muuten vedetään herneet nenuun.

Meillä tyttö on turhankin rauhallinen ei turhaan mekkaloi..viihtyy olla myös ihan itekseen...kylässä ollessa möllöttelee vaan ei oikein uskalla inahtaakkaan :D...Kaveri jo sanoikin siellä kyläillessä et onks toi tyttö ainansa tuollanen :D...
illalla nukahtaa puol kasin-ysin paikkeilla ja herää puol seiska..mut nyt oon parina aamuna sen saanu nukutettua uudelleen takas uneen et ei ihan noin aikaseen pongahda hereille :D..

Ihania, erilaisia persoonia. Poika on aina uusissa paikoissa ja tilanteissa hyvin hiljaa ja tarkkailee vaan. Sitten kun vähän lämpenee niin alkaa höpötys. :)

No Tyyne vierastaa täl hetkel voimakkaasti ja kaikkia. Kotona on yleensä tyytyväinen ja viihtyy myös itsekseen. Tosin viime aikoina on alkanu tulla esiin sellanen pompottava piirre neidissä. Komentaa korkealta ja kovaa. Ja kyl se korviin vihloo ikävästi ku sil on sellanen äänentaajuus mitä mun korvat ei koskaa oo sietäny. Esikko oli oma lukunsa aikanaa, mut ei sen ääni noin ärsyttävä ollu :)

Onneks meillä jääny kiljumiset ym pois,mut tilalle on tullu itku.eli jos et oo luona,ruvetaa itkemää että tuut luokse.

Voi jehna! Saatiin ukon kans kunnon naurut tänään ku pikkumies oli hyppykiikussa ja minä leikin koiran kanssa. Voitte vaan kuvitella kuinka hauskaa se oli pojan mielestä ku koira röhnötti menee. Nippula veti niin räkäset naurut ja lopuksi sai vielä raukka hikan :laughing025

On kiva että persoonallisuus on alkanut erottumaan. Yks päivä joku aika sitten sanoinkin miehelle että katsopas meidän tyttöä on tullut uusia piirteitä näkyviin. Tyttö on rauhallinen, sosiaalinen, utelias, kiinnostunut ympäristöstä, joskus mietteliäs, usein iloinen ja nauravainen. Viihtyy itsekseen jos ei ole väsy tai nälkä.

Joo, täällä kans kiljutaan ja kovaa. Usein ovat pururenkaat tosin korjanneet tilanteen. Sosiaalinen vauveli tämä tosiaan on: piiloleikkejä saa leikkiä kyllästymiseen asti ja kaikkia tuntemattomia ihmisiä katselee pieni mies lautassilmät suurina. Mies kertoi, että sunnuntaina oli vauvauinnissa peräti koskettanut piirileikissä vieressä olevaa tyttöstä :) Äidin ja isin perään on myös - ei kovin pitkään viihdy yksinään, mutta onneksi pelkkä äidin äänen kuuleminen rauhoittaa. Pitäisi ehkä lukea satu ja nauhoittaa se kasetille. Liikkuminen ja musiikki kelpaavat myös, joka päivä pitäisi monta kertaa keretä lauleskella vauvelille. Useimmiten tuota pientä ihmettä on luonnehdittu hyväntuuliseksi ja tyytyväiseksi tutkimusmatkailijaksi.

Voi kun toi poika vierastaa. Kaukaa kyl kelpaa katella ihmisiä, mut autappa armias jos hälle tullaan jutteleen. BYÄÄÄÄÄÄÄH alkaa melkein heti... hetken alahuuli väpättää ja sit jäbä romahtaa hitoksee... :P

Meidän pieni jäpikkä on aika tomera. Vähän niiku äitinsäki mullehetikaikkinyt tai mä huudan! Poika nauttii ihan suunnattomasti huomiosta, varsinki jos tulee lähelle hänen naamaa pussailee ja päristelemään. Poika myös seuraa ja koskettelee ja maistelee ympäristöä ihan kamalasti, varsinkin siskon ja koiran touhut kiinnostavat. Myös erilaiset äänet saa mietteliäälle tuulelle ja heti pitäs päästä katsomaan mistä se ääni tuli. Kaikkia uusia (välillä jopa ihan tuttuja) juttuja katsotaan silmät suurina niin, että näyttää todella spookylta :) Jos on masu täys ja unta riittävästi alla viihtyy itekseen hetken verran, mutta kaipaa seuraa tietyn väliajoin. Hän on iloinen, utelias ja varsinainen Hymypoika <3

Mulla tuli Tiutsi ihan meidän poitsu mieleen tuosta mitä kirjoitit :)
Meillä temperamenttia löytyy ja usein vetääkin hyvin herkästi herneen nenään jos joku asia ei mene niinkun olisi halunnut ja silloin huudetaan ja kovaa. Mieli muuttuu 0-100 hyvin nopeasti, hetkessä saatetaan olla naantalin aurinkoa ja sekunnin päästä kyyneleet valuu ja huudetaan naama punaisena.
Kaikinpuolin poitsu on hyvin kiinnostunut myös mitä ympärillä tapahtuu. Kauppa reissut ovat suuria tapahtumia ja kun ympärillä tapahtuu ja huomioo saadaan niin mikäs sen parempaa.
Lattialla möyrii tosiaan innoissaan ja mielenkiinto vaihtuu hetkessä lelusta toiseen ja kaikkea pitää maistaa. Tasaisin ajoin huudellaan, jotta minä vastaan ja sitten leikki jatkuu. Jotenkin tuntuu, että koko ajan pitäisi tapahtua, muuten menee tylsäksi ja pitkästytään.
Lennättäminen on ihan lempipuuhaa kuten myös peilistä kurkkiminen kun on sylissä.
Pusuttelut ja iholle pärsyttäminen pistää naurattamaan.

Eihän tuota ihanuutta voi olla hehkuttamatta liikaa, niin ihana tapaus on ja joka päivä jaksaa ihastuttaa lisää :)
Nälästä ja väsystä aletaan kiukkuamaan jos sitä ei tajua ajoissa, mutta kuka nyt ei silloin vähän kitisisi? Minä ainakin:grin

Takaisin