Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil ei noit uusimpii versioita äp:n haalareista ole, mut se paksumpi on ihan toppahaalari ja se toinen vanuhaalari. Ja sitä vanuhaalaria käytettii silloin syksyllä ku ei tarvinnu tota paksumpaa. Ja perjantaina oli ekan kerran päällä se äp:n toppis, ku reppuiltii siel maalla. Muuten meil on sellanen toppapussi, mis on hihat, mutta jalat on pussissa.

Niin ja tost tulikii mielee, et tosiaa perjantaina oltiin maalla. Ja käytettii ulkona sit sitä kantoreppua. Tyyne nukahti siihen vajaas 5 minuutis, vaik oli puol tuntii aiemmin heränny päikkäreiltä. Eli uni siinä ainaki maittoi :) Tunnin se siinä nukku ja sit heräs ihmettelemään. Ja oli kyl mulla jalat sit illal tosi kipeenä ku ei oo tottunu sellast "ylimääräst painoo" kantaa, vaik vähemmänhä sitä nyt oli ku raskauden viimesil viikoil :smiley-ashamed004 :smiley-bounce022

Äh hyppään pöllöhaalarista siihen Ei kiitos-kirjaan. Luin sen äsken loppuun ja jäi taas se kamalan tyhjä pettynyt olo "Tässäkö tää oli". Sama oli siis oli viimeksi 8.luokalla, kun meidän oli pakko lukea Härkösen Häräntappoase.
Aivan kamalaa minun luontoiselle yliromanttiselle ihmiselle, joka ahmii roskaromaaneja ja fantasiatarinoita.

No mutta kuitenkin ei ollut mukava kirja minulle ja sanon sen ensi keskiviikkona kahvilassa. Pakko purkaa tämmöinenkin, ku ei ole yli vuoteen lukenut kirjaa ja kokemus on sitten tällänen..
Onneksi tossa pöydän kulmalla on minulle sopivaa siirappia tarjolla monta sivua :laughing002

Ja huom! Minun mielipiteeni eli jonkun mielestä kirja voi olla loistava ja en väitä vastaan :happy119

Muokattu viimeksi:
Luin kirjan silloin joskus kun se julkaistiin. Minä tykkäsin, varmaan osittain siksi, että minun on siihen helppo samaistua. Meillä nimittäin minä olin aikaisemmin se "aktiivisempi" ja välillä potutti kun miestä ei oikein napannut. Nyt synnytyksen jälkeen asia on kääntynyt päälaaelleen. Siitäs sai! :grin

Meillä siirryttiin nyt rattaisiin, semmonen puolimakaava asento kuitenki. Nyt lämpösemmillä keleillä on pidetty sisävaatteet, toppahaalari, äp:n tumput ja ne semmoset samanlaiset harmaan kengät ? Mitkä ne on ? :D sitte kypärämyssy, pipo ja huppu.

Päätettii, ettei osteta sitä lämpöpussia, ku kohta alkaa muutenki lämpenee. Herralla on aina selkä hiessä. Eikä sieltä selkäpuolelta mitään viimaa pääse läpi. Sit vaan siilipussi siihen päälle ja semmonen vaunujen oma "kansi" Hyvin on lämpöä riittäny. Nii ja pikkasen polleeta poikaa on, ku pääsee näkeeki vaunuista jotain :)

minkä "ikänen" kultashiini sun poika on?mäkii oon harkinnu noita rattaita mutkun mun mielestä tää on kuitenkin liian pieni niihin.

Meidän poika on kans jo muutaman kerran ollu rattaissa. Ne on vaan vissiin tarkoitettu isoille lapsille, sillä jo haarojen väliin tuleva vyönauha jää aivan liian kauas. Oon pönkänny pojan pyyherullalla siihen "istumaan" mut ei se oikein ny natsaa. Käydään ostamassa sopivat matkarattaat kesäksi kohta, eli testataan suoraan kaupassa, mikä tuntuis olevan hyvä. Toivottavasti löytyy sopivat. Saa noi yhdistelmät tulla käyttöön sitten talvella taas, jos sit ei ois enää liian isot.

Mäki kävin testaa viime viikolla rattaita. Noi Brio Racet saa oikeastaan ihan makuulleen (jos joku hommaa käytettynä, nii niitä vähä vanhempia ei kai saa noin alas) ja lämpöpussin kans pelitti oikein hyvin (hommasin torista käytettynä). Ei siis eroa vaunuihin, oikeastaan. Ainut vaan että tuulensuojaa ei ole. Meillä vaunujen kantokoppa alkaa käydä lyhyeksi nii oli pakko keksiä uus ratkasu. Yhdistelmien istuinosa on varmaan vielä turhan leveä, noissa Raceissa poika pysyy hyvin paikallaan. Voi olla että yhdistelmät lähtee kohta myyntiin...

Hyvin maistuu pojalle uni nyt, kun on kasvisosetta ja tissillinen maitoa masussa. Vähän vaan pieru vissiin kiertää, kun havahtunu pari kertaa, mut kohta puoltoista tuntia tuutinu. Äiti yritti siinä vieressä pötkötellä ja kattoa olympialaisia, mut silmäluomien läpi näkee vähä huonosti, nii jätin pojan makkariin ja pönkäsin ylös. En saa muuten yöllä unta, jos nyt nukun. Kahvia-->

Voih mullakin tekee mieli kahvia, mutta heitin äsken lapset kerhoon ja vauva nukkuu ja parin tunnin päästä mies jo tulee lasten kanssa eli juon kahvini kera mieheni taas.
Viime viikko oli ensimmäinen piitkään aikaan, ku join kahvia vain kerran päivässä. Ennen join vain teetä, mutta tämän kolmannen raskauden myötä alkoi kahvi maistua paaaljon enempi.. Ehkäpä vähentäminen johtuu tällä kertaa siitä, kun näin hampaani pitkästä aikaa oikein kunnolla peilistä. Kyllä oli niin kamalat, että elämäntapa muutos tähänkin on paikallaan. Vauvoille ei ole tullut mun ruokavaliosta oikein ikinä mitään oireita maidon välityksellä eli senkään ei tarvinnut olla syynä reilu 5kk sitten vähentämiseen :wink

Mulla on vissii ekaa kertaa elämässäni etten juo kahvia,kylässä kylläkii koska ne ei ikinä kysy et joisinko jotain muuta.mut joo,siis raskauden aikana rupes ällöttää koko kahvi,synnytyksen jälkee yritin sitä uskollisesti juua mut en vaa voi,kauheen paha olo tulee kahen kupillisen jälkee.niinpä sitte lipitän teetä.
Meillä taas ollu vähän outo päivä,tyttö äkäilly,nukkunu ja syöny vuoron perää,ummetuskii sillä oli,syötin sitte purkillisen luumu-päärynäsosetta....ei oo enää ummetusta:grin

Meil on ollu tänää ihme päivä. Jos ei syödä niin sitten nukutaan, jos ei nukuta niin sitte huudetaan :( kakkaakin on tullut normaalisti ettei se voi siitäkään johtua.. Pitää jättää väliin tämän päivän perheryhmäkin kun ei viitti viedä kiukuttelevaa/huutavaa poikaa sinne..

tuttu tunne ^ mä tänään päätin et me ei kyläillä missää ennenkun toi vierastus on menny ohi.hermoja rastavaa.millonkohan sen pitäs mennä ohi??

Meillä tuli semmoiset niskakakat että joutu äiti ja vauva suihkuun. Syötin tyttöä kun turahti. No vein tytön vaipanvaihtopaikalle ja eihän sitä bodya saanut pois ilman että tukassakin oli lopulta sitä kakkaa ja selässä myös. Meni sitten hoitoalustakin pesuun ja kaikki vaatteet. Tyttö oli innoissaan kun pääsi pesulle ja sitten altaaseen kellumaan. Sitten tulikin mukavasti uni. Tyttö on päikkäreillä ja äiti katsoo leffaa.

Heh,just kävin lukemassa ton linkin kun miehelle kirosin meijän reissua.täytyy nyt toivoo et se menis vaan äkkiä ohi.

Mitähän on nyt ilmassa kun meilläkin on ihan outo päivä meneillään...
Nyt mahallaan nukkumisen jälkeen poika on alkanut öisin elämöimään enemmän. Ekaks se nostaa päätään ja alkaa inisemään ja purskahtaa itkuun tai sit lähtee vetämään rundia sängyssään saman tien.
Neuvolastahan sanottiin, että kun aktiivisuus päivällä lisääntyy niin se siirtyy uniin myös, joten tämä on nyt taas joku vaihe varsinkin kun poika on alkanut treenaan konttaus asentoa! En voi kun vain ihmetellä tuota päättäväisyyttä ja tarmoa lähteä liikkeelle.

Aamun ekat päikyt oli alkua tälle oudolle päivälle. Nukahti sänkynsä mutta heräsi n. puolen tunnin päästä itkemään. Rauhotin syliin ja sen jälkeen nukuttiin vieretysten vielä tunti.

Toiset päikyt oli tosi lyhyen, n. 30 min autossa, jonka jälkeen kotona hetken jaksoi touhuta mutta sitten alkoi kitinä eikä kelvannut tissikään (tänään ei ole juuri ollenkaan kelvannut :eek: ) ja sitten hän nukahti. Nyt on sitten nukuttu jo melkein 3 tuntia!
Jännityksellä odotanm mitä illasta tulee kun tämä päivä on jotenkin tosi oudon tuntuinen muutenkin.

Täällä on yöt alkanu menee ihan hervottomiks. Tyyne nukkuu vielä mun vieressä, ni nyt se on alkanu kääntyilee ja vääntyilee herkeämättä. Sit nyt oon kaks yötä antanu sen sit kääntyä mahalleen ja nukkua siinä, mut viimeyönä ku heräsin ko.toimenpiteeseen ni neiti ei muistanu kääntää ppäätä sivulle. Eli se oli nenä kiinni patjassa, siit se sit vähä väliä nosteli sitä päätä unissaan ylös ja lopulta "kaatu" kyljelleen ja sama rumba alusta. Ja tosiaan me viedää kaksin niin iso tila et mies ei mahu ollenkaa sänkyyn. Täytys varmaa pistää jo omaa sänkyy yöks :sad001 Mut ei meinaa mun sydän sitä ajatusta kestää, en meinaa vaa hyväksyy et Tyynestä kasvaa kovaa vauhtia taapero ja koht tää vauva-aika on jo ohi..

meillä ei onneks oo vielä ruvennu sängyssä kääntyilee,mut on nyt ruvennu heräilee viiden jälestä ylöso_O no ei sekää niin paha oo,mies kumminkii herää puol kuus töihin ni joudan minäkii heräämää.
on muuten tytsy nukkunu omassa huoneessa paremmin kun meijänkaa samas huonees:)

Takaisin