Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millonkohan meijän jäbä alkaa nukkumaan yöt läpeensä ettei tulis yhtäkään herätystä? taitaa olla tosi yksilöllistä, mutta vielä ainakin heräillään 2-4 kertaa yössä riippuen vähän ja perhepedissä vieläkin nukutaan laiskan äipän takia kun en jaksais yöllä nousta ruokkimaan poitsua jos nukkuis omassa pedissä :D Aattelin sitten laittaa omaan sänkyyn nukkumaan kun ei enää tule yöhrätyksiä.. tai saas nähdä miten tässä käy. Millonkohan useimmat viimeistään alkaa nukkua kokonaisia öitä? ei ole neuvolassakaan tullut juteltua nukkumisesta kun oon saanut nukuttua alusta asti tosi hyvin ja poika on nukkunut syntymästään asti kun enkeli :)

Huoh meillä ei oo kokonaisista öistä tietoakaan. Viime yönä herättiin 5 krt ja usein piti nostaa syliin ja rauhoitella jonkin aikaa. Saatiin tosin eilen rokotukset ja kolmannella herätyksellä tunsin, että vauvalla oli kuumetta. Mittasin ja kainalosta sain tuloksen 37,3°C, niin annoin sit panadolin. Itkut loppui siltä yöltä siihen, mutta levotonta menoa silti ja aamulla pää oli raavittu verelle, kun tumputkin oli lähteny käsistä. Rokotteista johtui siis normaalia itkuisempi yö, mutta saatetaan meillä normiöinäkin heräillä yhtä paljon.

Meidän 3-vuotias saattaa vieläkin heräillä yöllä ja pääsee sitten isänsä kainaloon nukkumaan. Hänellä on myös ollut välillä sellaisia kausia että nukkuu hyvin, välillä taas ei. Monet kehitysvaiheet, hampaiden tulo ym. voivat vaikuttaa lapsen uniin. Meillä esikoinen myös nukkui huonosti kun vauva tuli taloon.

Meidän vauveliinilla on aika hyvät unenlahjat. Herää nykyään 2 kertaa syömään ja nukahtaa välittömästi sen jälkeen. Pussuttelisi unia varmaan 10 asti, mutta joudun esikoisen päivätouhujen vuoksi herättämään unikeon "jo" ennen yhdeksää :)

Toi kuva Tiutsi on vaan niin hyvä! :) Noi vauvojen raivarikuvat pistää aina hymyillyttään ku niissä on sitä aitoa tunnetta ja latausta :grin

Meilläkin mukavan pitkistä yöunista on siirrytty jatkuvaan heräilyyn. Pari viikkoa on heräilty parin tunnin välein ja 3yötä veikkaan että väli oli 1-2 tuntia. Saatiin eilen rokotteet, mutta ne eivät nyt tuoneet niin paljon harmia kuin edellisellä kerralla. Alkuun flunssan ja nenän tukkoisuuden takia heräiltiin, nyt sitten potkitaan kuin viimeistä päivää. Viime yönä mietin jo että pistänkö tytön kapaloon. Otin unipussin pois illalla, kun tyttö tuntui aika kuumalta. Pääsi tuulettumaan sitten yöllä, mutta tosiaan mahdollisti tuon hulvattoman potkimisen.

Meillä on nyt nukutettu viikon ajan pinnikseen, mutta otettu kuitenkin tissille nukkumaan jossain vaiheessa yötä. Esim viime yönä sain nukuttaa tytön 40 min välein sinne pinnikseen uudestaan, joten väsähdin jo klo 23. Sit nukuttiin kai ihan hyvin jonnekkin puoli kolmeen, kunnes pyöriskeltiin aamuun asti. Ihan normi yö meillä. :D olen vaan vähän huolissani, että saako tuo oikeasti riittävän paljon unta! Monet kun nukkuu niitä täysiäkin öitä...luulis että se on kehityksen kannalta parempi.

Mä oon tullu siihen tulokseen, et tää on vaan sitä, et päästii ihan vauva-aikana liian helpolla :D No, ehkä tää tästä tasaantuu jossain vaiheessa.

Joskus on pakko nukkua itse päiväunet ja tää oli yks niitä päiviä. Tyttö kainaloon ja unille. Ihanaa, kun reilun tunnin päikkärien jälkeen on vieläkin ihan valoisaa :)

meillä nukahti tyttö,ekat kunnolliset unet tänään,muut on ollu niitä itkun sekasia torkahduksia.ja tää mamma istuu silmät ristissä ja oottaa et mies tulee kotia ja lähtee samantien kauppaa hakemaa mulle suklaata.:p.karsee päivä ja tuskin paremmaks muuttuu,paitsi suklaanvoimalla.

Mä joskus ihmettelin, ku käly ei ikinä nukkunu sillon, ku vauva. Ite sanoin alusta asti, et nukun aina, ku vauvaki. Todellisuus onki sit jotain muuta. Eihän sitä ehi mitää tekee, jos aina nukkuis samaan aikaan :D

ja sit on niitä ketkä ei osaa heti nukahtaa,niiku minä.tyttö jo heräis ennenku ite oisin saanu unenpäästä kiinni.

Miten teillä menee iltaunet? Mä alan nyt vahvasti olee sitä mieltä, että meitin poju on tullu sen verran isoksi ettei tarvitse enää 17.30-19 unia kun iltaunille mennää 21. Täällä se kukkuu vielkii, kolmatta iltaa putkee. Ei tässä muuten mitää, mutta oishan tuo kiva illassa saada tunti-kaks ihan hiljaisen kämpän aikaa :)

Takaisin