Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eemi ei oo niin justiinsa mihin kirjottaa :) Tuntuu et varsin kirjavasti ja sekasin nää tekstit on vaik kuin ois joka asialle omat ketjut :grin Mut helpostihan joku asia mikä ei just tänne kuuluis ni tulee samal tähän ketjuu kirjotettuu ku joku toinenki asia, sekavaa.

Eemi: Meillä sattui tyttö tärisemään kerran neuvolassa kun otin hänet juuri heränneenä syliin kaukalosta. Neuvolan täti passitti meidät sen vuoksi lääkärille. Tämä oli sitä mieltä että vauvan hermosto on vielä niin kehittymätön että pikku tärinät ovat ihan normaaleita. Muistan myös että esikoisen kanssa muutaman kerran tuli tärinöitä hänen nukkuessaan ja siitä vähän säikähdinkin, mutta niillekkin taisi olla joku vastaava selitys.

Minä oon noita yömekkoja vähän haeskellut, mut vastaan ei oo tullut kun potkupukumallisia yöpukuja. Hyvä tietää, että noita mekkoja saa suomestakin. Voihan se olla, että serkkuni on vaan löytöny käytännöllisempiä vaatteita vauvalleen muuten vaan. Noissa ei kuitenkaan mitään mittayksiköihin perustuvia kokoja oo vaan pelkästään 0-6 kk tms.

Meidänkin pojalla on muuten tosi pitkä selkä. Siks bodyt esim. eivät vastaa vauvan kokoa. Noh äitiinsä tullut muksu :)

Voi elämä kun aloin katsomaan valokuvia vauvasta.. katsoin kuvat synnytyksestä alkaen ja tippa tuli linssiin. Välillä tulee vieläkin ihan epätodellinen olo, että tuo lapsi on minusta tullut ja valokuvia katsomalla pääsen takaisin niihin ensimmäisiin tunnelmiin. En voi uksoa että tuo "iso" pötkö on ollut niin pieni, että on meinannut hukkua isänsä käsivarsille. Harmikseni tajusin, että meillä ei ole videokuvaa vauvasta olenkaan :( Ainoastaan valokuvia.

Meillä on muuten alettu olemaan paljon enemmän hereillä ja sekös on välillä haasteellista kun eihän tuo tietenkään tuolla leikkimatolla viihdy määräänsä enempää sekä sitteristä punkee vaan ylös ja sylissä haluaa olla että näkee. Ymmärrän pikkuista kyllä, nytkun on alkanut tajuamaan mitä ympärillä tapahtuu niin eihän sieltä lattian raosta mitään näe kun kaikki mielenkiintoinen on ylhäällä.

Juu.. kyllä saa viihdyttää poikaa nykyisin. Ei enää suostu makaamaan sylissä vaan pinkeää pystyyn ja sitten istuu niin tomerana sylissä ja kattelee.. siis tietenkin tuen ja vähän kannattelen kokoajan. Ja sylissähän hän on halunnut seistä jo kaksi kuukautta.. kuvittelenko vain, mutta liekkö mulla haba kasvanu.. :D (iha varmasti)

Nonii onko jo 3 kerta kun selkä menee... Buranaa naamaan ja toivoo että lapsi ei kauheesti huomioo vaatisi... kun ei oikeen pysty liikkumaan mihinkään suuntaan :smiley-angry003

Muokattu viimeksi:
Voih.. sulla selkä, mulla polvi. Oon ny saanu kotikonstein laskettua nesteen määrää polvessa, joten jospa se siitä helpottaisi kun vaan koittaa olla rasittamatta liikaa.. Tsemppiä selän kanssa.

Tuntuu olo niin avuttomalta kun ei pysty ottaa ees pesukoneesta pyykkejä narulle :D Odottelen ukkoo töistä niin se saa kyl pistää pyykit...
Tsemiä sulle Sinbbu sen polven kanssa! :)

Kyllä muuten alkaa olla hauskaa toi kylvyssä käynti. Onhan se naurattanut poikaa jo kauan, mutta äitin kanssa on niin hauskaa istua ammeessa. Äiti pitää kiinni, että poika saa "istua" ammeen pohjalla.. siitä sitten läpsytellään vettä ja kiljutaan riemusta... Sillon, kun häntä vielä vaan "kellutettiin" paatissa, niin hän tykkäsi potkutella ja virnuili kovasti. Sit on kivaa, kun osaa ihan itse istua.. ei varmaan kylppäristä ulos päästä, kun on ammeeseen päässyt. :D

Meitin poika ei tykkää kylvystä, yhtä huutoa vain! :sad001 Olihan se arvattavissa, siskonsa on oikea vesipeto ja nämä kaksi vauvaa ovat toistensa vastakohdat :grin Käytii lauantaina saunassa ja poika pääsi tutustumaan ekan kerran lämmön ihmeisiin.. Tai no alalauteella 5minuuttia, että kuinka paljon siinä ehtii tutustumaan :grin

No tykkääkö Tiutsi suihkusta ehkä enemmän? Vai onko se peseytyminen kaikkinensa kauheaa? Minun poika käy joskus mun kans suihkussa.. pidän tuossa olkapäätä vasten ja suihku saa kivasti ropista selälle. Samalla saa pestyä toisella kädellä poikaa. :)

Meillä ei ole omaa saunaa, kerrostalossa kun asutaan. Ja kylppärissä on tosi ahdas suihkukoppi, en ehkä lähtis taiteilee sinne vauvan kanssa tai en oo kokeillu. Ensimmäisen 2kk poika nukkui pukuhuoneessa, kun ite oltiin saunomassa. Sen jälkeen illalla siihen aikaa ei uni enää maittanu niin istua katteli sitterissä pesuhuoneessa. Ja nyt ekan kerran ajateltii ottaa mukaa touhuihin, kuitenkin niin että saunottii ensin ite. Hyvin viihtyi iteksen hetken sitterissä pesuhuoneessa. Sitten kun saunasa oli löylyt hieman haihtunu, riisuin pojan ja mentii suihkuu. Ajattelin kans, että ehkä suihku olis mukavampi kuin kylpy. Pisara ku osu pojan ihoo ni naama väänty nutturalla ja huuto alko, hiljeni sitten saunassa :grin Sovittii miehen kans, että mä pesen itteni äkkiä ja vasta sitte pestääpoika, jotta huudon jälkee voin napata sen samantien pyyhkesee tissille. No poika tyytyväisenä katteli ku äiti peseytyi ja sisko leikki vesileikkejä. Ja kas kummaa, iskä sai valeltua pojan kropan käsisuihkulla ilman huutoja. Poika ei varmaa tajunnu mitä tapahtuu ku siskon leikit vei mielenkiinnon :grin
Mutta kylvyssä ollaa käytettyä vauvaöljyä joka on pitäny ihon hyvänä, jos nyt aletaan käyttää suihkussa ni käytättekö te siinä jotain juttuja? vai pelkällä vedellä ja iho ei kuivu tms?

Mä oon ihan vauvan perusrasvalla pessy sekä ammeessa että suihkussa.. ainakin ne vauvoille tarkoitetut pesuaineet sai ihon karheeksi ja punoittamaan. Vauvaöljyä on meilläkin mut en oo sitä edes kokeillu kylpiessä.. vois tietty kokeilla.. mut toisaalta tuolla perusrasvalla hoituu pesu ja iho kiittää, nii ei kai tuota tarvi vaihtaa.

Mitä meijän tytölle tapahtu viime yönä??se nukku koko yön kunnolla,heräämättä kertaakaa:eek:. en tiiä mikä toimi,vai toimiko mikää,illalla annoin maidon joukossa velliä,katottii hetki telkkaria ja iskä kävi sillä aikaa korottaa tytön sängynpäätyä,vein tydyn nukkumaa,se pyöri ja potki peittoa....vaihettii sit peiton tilalle iso fleecepeitto,tyttö jäi sit sinne fleecen välii nukkumaa.siellä se nukku kunnolla,ei menny nenäkää tukkoo.
mut äitipä ei sitte nukkunukkaa,heräsin kattomaa kelloa vähän väliä ja kuuntelemaa onko tyttö hengissä ku oli niin hiljasta.ehkä sitte ku tyttö on kolmevuotias ni mäki saan nukkua yön heräämättä,jos osaan..:)

Sinbbu Siis sillä ihan tavan rasvalla? Siis jota levitellää jos iho kuiva? Voiko silläkin pestä :eek:

Osa perusrasvoista (esim aqualan L) oikein erikseen mainitsee, että soveltuu pesuun. Ite käytän aina perusrasvaa meikinpoistoon. Jollekin oli neuvottu tekemään vauvan pepulle pelkkä lappupesu (ei ollenkaan vettä) perusvoiteella kun oli kuivunut niin pahasti eikä mitkään sinkkirasvat jne auttanut. Oli pessyt veden kanssa vain kerran päivässä, muuten putsannut vanulla ja perusrasvalla kakat, ni oli rauhoittunut.

Täällä käytetään kylvettäessä vauvaöljyä..tyttö polskii innolla joka kerta ite jaloillaan vedessä..ja tykkää kun vesi ropisee iholle..mie yleensä puhdistan puhdistuspyyhkeillä tytön pepun jos on kakat tullut en oo kovin usein lavuaaris käyny peppua pesemässä ja iho on pysyny todella hyvänä ja pehmeenä..

Joo, mä pesen rasvalla ja hyvin toimii ja iho on ihana. Ainoostaan jalat ja nilkat on vähän kuivahkot, mut johtuu siitä, et peppua joutuu peseen kakasta vähintään kerran päivässä. :) Jos on pieni kakka, niin otan puhdistuspyyhkeellä pois, mut isot kakat on kyl pakko pestä lavuaarissa. :D Ja harvemmin ne mitään kovin pieniä meidän ukkelilla on... hihhih.. kakkiainen. <3

Takaisin