Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin on nyt ollut ihan hirveän levottomia öitä. Vauva vaan koko ajan pyörii, potkii ja ähisee ja sylkee tuttia pois. Syötän sen parin tunnin välein, mut tiheempää tuo ei syö. Monesti tuolla on silmätkin auki kun se siinä vieressä ähisee. Viime yönä lisäks vauva alkoi aikansa ähistyään itkemään ja sit kun nosti syliin niin nukahti ja jatkoi uniaan. Näillä itkukerroilla ei ollut tissiä vailla. En ymmärtäny yhtään noita itkuja kyllä tai tuota jatkuvaa heräilyä yhtäkkiä.

Onkohan toi oikeesti joku "tähän ikään" kuuluva juttu. Meillä kans ähistellään, potkitaan peittoa ja syleskellään sitä tuttia. Mahanpuruiks en noita luokittelis, ku ei kuitenkaan itke, että sattuis. Nälkäkään en usko olevan, ku useesti on just syöny tuolloin.

meil ei ees syödä joka yö.viime yönä syötin ku aattelin et jos ois nälkä.puol viideltä annoin siis maitoo 140 millii ja jo puol kuus tyttö heräso_O ei auttanu siis sekää.

Meillä mentiin hirmuisella ähinällä ja puhinalla selältä vatsalleen jo ennen 3 kuukautta mutta nyt ei oo pariin viikkoon edes yrittänyt itse.. Ihailee vaan nyrkkejään ja tunkee kaiken suuhun mitä käsiinsä saa =) Kun laitan masulle niin hetken tosiaan viihtyy mutta sitten alkaa karjua =) tosin eilen kiepsautti itsensä takaisin selälleen ja hirmu itku pärähti kun taisi itsekkin hieman hämmentyä <3

Voi kun toi Tyyneki tajuis kääntyy selälleen, mut ku ei ni ei.

ei meilläkää käännytä mihinkää.eiköhän ne sit jossai vaihees käänny.tai en ainakaa oo kuullu et kukaa ois selällee jääny:wink

Eipä meilläkään käännytä ku mahalleen.. kyl se aika koittaa ku pyörähtää takas selällensä :)

täälläkin ilmoittautuu eräs levottoman tyttösen äippä. just samaa potkuttamista ja ähellystä ei kuitenkaan itkua. nukahtaa sit aina itsekseen,joskus laitan tutin suuhun. meilläkään ei yöllä syödä. tyttö nukkuu siis pääsääntöisesti edelleen 20.30-herää viiden-kuuden välillä syömään ja sit nukutaan puol ysiin. sama rytmi ollu jo pitkän aikaa.

Meil ilmesty kans 3kk:n kohalla kaks alahampaan alkua. Eipä vaan poksahda esille kunnolla. Toisaalta, tissit kiittää :D

Äh, miten onki vauvalla niin hirveesti asiaa, kun pitäs nukkumaan käydä. Pitää toisesta kädestä kiinni ja jos erehtyy silmiin vilkasee, ni tulee hirmusen iso hymy ja kauhee turinointi. Hellyyttävää, mut ei edesauta nukkumista. Sama ku mies rupee aina naurattaa jätkää, ku pitäs käydä nukkumaan. Eihä se onnistu, ku toinen villitsee.

meillä löydettiin tänään korva :D iha pahaa teki kattoo,ku toine iha ihmeissää väänteli ja puristeli...
ja viime yö oli vähä rauhallisempi mitä parit edelliset on ollu...en ainakaa muista,et olisin hirveen monta kertaa noussu laittaa tuttia yms.. :D
katotaa mitä ens yö tuo tullessaan... :) pitää varmaan "ajoissa" mennä nukkumaan,eli pitäs olla jo! :D

Meilläki yöllä ähistää ja potkitaa peittoo pois. Herättää vähä välii.. eikä nälkäkää vaivaa aina. Ikää 3 kk ja 2 vk..

Ihainta kun tuo pikkumies herää aamulla tai päikkäreiltänsä niin se on yhtä hymyä! Nyt se tuossa lattialla lampaan taljalla nukkuu posoottaa kädet leveellänsä <3 Mietin tuossa eilen kuinka onnellinen ihminen voikaan olla kun omistaa tuollaisen pienen nyytin :love7

Juu ja hampaat sulaa ku on niin sokerista tekstiä :D Ei oo vissii lääkitys kohdillaan meikäläisellä :D

Tyttö on näköjää ottanu vauhtia..eilen se aamulla pyöriskeli herättyään sen verran pinnasängyssään et sai ihtesä poikittain sinne :D...no illalla se oli sit itsekseen leikkimatolla..itse olin toisessa huoneessa..Kuului hirvee "ärähdys ähinä" hirveetä rapinaa ja sen jälkee rupes yks leikkimaton helistin kilkattelee oudon lujasti..Ajattelin et ottikohan se kii kädellä siittä..Menin kattoo ni likka oli kääntyny siiinä iha "väärinpäin" potki jalallaan sitä helistintä..ENKÄ MIE OLLU sitä näkemäs kun pyörii ympäri siin matolla...:/

Minä olin eilen syömässä lounasta ja muksu oli leikkimatolla. Kun tulin syömästä jäpikkä olikin siinä mahallaan ja aivan ihmeissään. Vauva kääntyi siis ekaa kertaa ympäri eikä kukaan nähny :eek: Oli kait vähäiset suorituspaineet :grin Illalla meni toisenkin kerran lattialla ympäri, kun isänsä oli vahtimassa, mutta isäkin missasi sen ympäri menon. Aamulla oli taas kova yritys, mut ei päässyt ympäri. Vähän vaatii vielä harjoitusta, että alkaa sujua :)

Olin eilen jo jo innoissani kirjottelemassa mut netti alko sekoileen, mutta tosiaan Meillä nukuttiin toissayönä ekan kerran syömättä koko yö :D toissailtainen pataatin maistelu venyi ja annoin pikkulusikallisen ennen iltatisua ni johan nukutti. yöllä heräs hamuaan varmaan ku on tottunu herään syömään kumminki joka yö mut laitoin tutin suuhun pari kertaa ni se autto ja jatkoi unia. Ekan kerran syötiin 5.30 ja sen jälkeen nukuttiin vielä kasiin :) Oujee!

Keijuli nuo osaa teleportata ittensä mitä oudoimpii asentoihin just sillon, ku ei oo näkemässä :D Mä ootan sitä päivää, ku jätän herran leikkimatolle ja meen pesee hampaita. Sit ku kääntyy, ni se onki ryöminy siihen ovelle :)

Täälläkin pitkästä aikaa on levännyt olo. Meillä on nyt muutamana yönä heräilty ja usein syynä on kova potkiminen. Olen herättyäni tytön syöttänyt niin on hetkeksi rauhoittunut. Illalla nukutin tytön rinnalle ja puolen tunnin päästä tyttö heräsi itkien ja nenä aivan tukossa. Sitten imaisin Friedalla nenun tyhjäksi niin johan meillä nukuttiin ja äitikin sai nukkua. Ei edes potkuttelua ollut viime yönä, ei myöskään nenä ollut tukossa sen jälkeen, kun sen puhdistin. Toivottavasti tuo ei meinaa sitä, että flunssa on tulossa meidän pienelle, kun ollaan siltä toistaiseks säästynyt. Kyllähän meilläkin yöllä syötiin, mutta päätin ottaa vauvan kylkeen kiinni ja nukkua siinä niin ehkä sekin auttoi nukkumaan levollisemmin.

Meidän jätkä on kääntyilly muutaman viikon ihan pois tiekseen. Kauaa ei lattialla pysytä paikoillaan ja muutaman kerran on onnistunu pyörittään ittesä toiseen huoneeseenki :D sitä ennen meni monta viikkoa että ähistiin kylellään ku ei menny ympäri asti :) mut sit ku hoksattiin miten homma toimii niin se on ollu menoa :)

Nyt on löydetty myös omat varpaat ja niitä onkin hauska vääntää suuhun ja sukkia repiä pois jalasta.

Mä oon miettiny kans tota istumisasiaa kun meidän jätkä on jo kk verran viihtyny sylissä lähinnä istualteen ja nyt pönkää itteään sitterissäkin istumaan (ja onnistuu myös siinä ihan itse). Mut mitenpä väkisin pidät vauvaa sylissä makuultaan? Meidän jätkä myös kannattelee päätään jo hyvin. Varmaan joulun jälkeen pitää viritellä syöttötuolikin..

Takaisin